بیوگرافی مدونا

4 سال پیش
بیوگرافی مدونا
Rate this post

بیوگرافی مدونا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مَدونا لوئیز چیکونی (به انگلیسی: Madonna Louise Ciccone)، (زاده ۱۶ اوت ۱۹۵۸ در میشیگان) خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و کارآفرین بین‌المللی مشهور آمریکایی است.

زندگینامه مدونا

بیوگرافی مدونا

فعالیت هنری

مَدونا لوییس ورونیکا چی‌کونه (به انگلیسی: Madonna Louise Ciccone Ritchie)، خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و کارآفرین بین المللی مشهور آمریکایی است. او در تاریخ ۱۶ اوت سال ۱۹۵۸، برابر با ۲۵ مرداد ۱۳۳۷) در ایالت میشیگان زاده شد و فعلاً مقیم شهر لندن است.

مدونا برندهٔ جایزهٔ گولدن گلوب برای بازی در فیلم (Evita)است . بر اساس اطلاعات «فدراسیون ببن المللی صنایع فنوگرافیک» درسال ۲۰۰۶، ۲۰۰ میلیون آلبوم مدونا در سراسر جهان به فروش رفته‌است و انجمن صنایع ضبط آمریکا آثار او را پرفروشترین در میان «هنرمندان راک زن» در قرن بیستم اعلام کرده‌است رکوردهای جهانی گینس او را به عنوان موفق‌ترین زن هنرمند معرفی کرده‌است. مدونا اولین آلبوم خود به نام «مدونا» را درسال ۱۹۸۳ ارائه داد.او در سن ۲۰ سالگی با ۳۵ دلار پول از میشیگان به نیویورک رفت. طبق تخمین نشریه فوربیس در سال ۲۰۰۷، او ۳۲۵ میلیون دلار ثروت داشته‌است و پنجمین زن ثروتمند در زمینه سرگرمی‌ها بوده‌است.

۱۹۵۸-۱۹۸۱: اوایل زندگی و شغلی

مدونا در یک خانواده ی کاتولیک در بای سیتی میشیگان در تاریخ ۱۶ اوت ۱۹۵۸ متولد شد. پدرش سیلویو چی کونه از تبار ایتالیایی بود ، در حالی که مادرش مدونا از تبار فرانسوی و کانادایی بود تونی به عنوان طراح مهندس برای کرایسلر و جنرال موتورز کار کرد . از آنجا که مدونا همان نام مادرش بود، اعضای خانواده او را نونی کوچولو صدا میکردند. مدونا فرزند سوم خانواده بود و ۵ خواهر و برادر دیگر داشت: مارتین، آنتونی، پائولا، کریستوفر، و ملانی. او بزرگ‌ترین دختر خانواده بود. وقتی مدونا پنج ساله بود مادرش بر اثر سرطان سینه درگذشت و پدرش با جون گاستافسون ازدواج کرد.

مدونا در پونتیاک میشیگان، در حومه‌ی دیترویت بزرگ شد و در دبیرستان روچستر آدامز تحصیل کرد و در سال ۱۹۷۶ مدونا با یک بورسیه‌ی رقص وارد دانشگاه میشیگان شد اما سال بعد از دانشگاه انصراف داد و تنها با ۳۵ دلار به نیویورک مهاجرت کرد. او برای امرار معاش چندین شغل کم درآمد را امتحان کرد، از جمله کار کردن در دانکن دوناتس همچنین او با چندین گروه رقص مدرن به اجرا پرداخت و در سال ۱۹۷۹ گروه صبحانه که خودش به عنوان گیتار زن و خواننده در آن کار میکرد را تشکیل داد اما در سال ۱۹۸۰ از آن خارج شد و با استفان براوی گروه امی را تشکیل داد. هر دو شروع به نوشتن آهنگ با هم کردند، اما مدونا تصمیم گرفت خودش را به عنوان یک هنرمند انفرادی ترویج دهد.

۱۹۸۲-۱۹۸۵: مدونا ، مانند یک باکره و ازدواج اول

مدونا در سال ۱۹۸۲ پس از امضای قرارداد با Sire Records اولین آلبوم خود را به نام مدونا منتشر کرد. این آلبوم شامل سبک های دنس-پاپ بود که توانست در بیلبورد به رتبه ۸ برسد. او با پس از انتشار اولین تکه آهنگ های خود همه، سوختن و تعطیلات با آهنگ های مرز و ستاره خوش شانس توانست به پنچتای برتر بیلبورد راه پیدا کند. این آلبوم به فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه دست پیدا کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایرینا شایک

محبوبیت مدونا در ماه نوامبر سال ۱۹۸۴ با انتشار دومین آلبوم استودیوی خود مانند یک باکره به صورت جهانی افزایش پیدا کرد. مانند یک باکره اولین آلبوم زن بود که بیش از پنج میلیون نسخه در ایالات متحده به فروش رفت که بعداً گواهی الماس را تایید کرد و بیش از ۲۱ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شد. دو تک آهنگ نخست آلبوم مانند یک باکره و دختر مادی به شماره ۱ و ۲ در بیلبورد رسیدن. مدونا زمانی که روی ویدئوی دختر مادی کار می کرد با شان پن آشنا شد و در سال ۱۹۸۵ با او ازدواج کرد. همچنین مدونا اولین حضورش را در سینما با نقش کوچکی بعنوان یک خواننده‌ی کلوپ در به دنبال تصورات آغاز کرد و بعد با نقش برجسته‌تری در ناامیدانه در جستجوی سوزان درخشید. در همان سال مدونا اولین تور خود ،تور باکره را آغاز کرد.

۱۹۸۶-۱۹۹۲: آبی واقعی ، اون دختره کیه؟ ، مانند یک نیایش و دیک تریسی

در سال ۱۹۸۶ مدونا و شان پن در فیلم سوپرایز شانگهای ظاهر شدند اما این فیلم، فیلم موفقی نبود و اولین جایزه ی تمشک طلایی را برای هر دوی آنان را به همراه داشت.

مدونا در سال ۱۹۸۶ سومین آلبوم خود آبی واقعی را منتشر کرد. این البوم به شماره ۱ در ۲۸ کشور جهان رسید که دستاورد بی سابقه ی بود از این آلبوم ۲۵ میلیون به فروش رفت. آبی واقعی توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان پرفروش ترین البوم یک زن در ده ی هشتاد ثبت شد. سه تک اهنگ زنده به گفتن، پدر موعظه نکن و دلت را بگشا به شماره ۱ و تگ اهنگ های جزیره زیبا و آبی واقعی به شماره ی ۴ و ۵ در بیلبورد رسیدن. در سال بعد مدونا در فیلم اون دختره کیه؟

ظاهر شد موسیقی متن این فیلم در آلبوم اون دختره کیه؟ منتشر شد که آهنگ های نگاه عشق ، ایجاد اغتشاش و اون دختره کیه؟ از این آلبوم به شهرت رسیدند در همان سال مدونا تور اون دختره کیه؟ را آغاز کرد که توانست رکورد بیشترین حضور در یک کنسرت را بشکند.

=

در سال ۱۹۸۹ مدونا از شان پن جدا شد. او برای چهارمین آلبوم خود با افرادی نظیر پرینس و استیون بری کار کرد. آلبوم مانند یک نیایش به همراه اولین تک آهنگش به شماره ۱ در بیلبورد و چارت های جهان رسیدند. در همان سال مدونا در فیلم سگ شکاری برادوی ظاهر شد و در سال بعد در فیلم دیک تریسی درخشید.

این فیلم برنده ی جایزه ی اسکار برای بهترین موسیقی متن شد که تمام آهنگ های آن توسط مدونا در آلبوم من از نفس افتاده ام خوانده شده بود. از این آلبوم آهنگ وگ به شهرت جهانی دست یافت در همان سال مدونا تور جاهطلبانه ی بلوند را آغاز کرد که دیویدی این تور برنده جایزه گرمی برای بهترین موزیک ویدیو در فرم بلند شد. از همین تور مستندی با عنوان راستی یا شهامت تهیه شد که فروش عالی پیدا کرد. در سال ۱۹۹۰ مدونا آلبوم برترین های خود را منتشر کرد که به فروش بیش از ۳۰ میلیون نسخه دست یافت و تبدیل به پرفروش ترین آلبوم برترین های یک زن شد. این آلبوم دارای دو تک آهنگ جدید به نام های عشقم را بیازمای و نجاتم بده بود که هر دو به شماره های ۱ و ۹ در بیلبورد رسیدند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بیژن شکرریز
۱۹۹۲-۱۹۹۷: اروتیکا ، قصه های وقت خواب ، اولین فرزند

در سال ۱۹۹۲ مدونا در فیلم دسته ی خودشان نظر خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد. موسیقی متن این فیلم زمینی که در آن بازی میکردم به شمار ۱ در بیلبورد رسید. که این دهمین آهنگ شماره ۱ مدونا در جدول بیلبورد بود و مدونا اولین زنی شد که دارای ۱۰ آهنگ شماره ۱ در جدول ۱۰۰ تای برتر بیلبورد داشت.

در سال ۱۹۹۲ مدونا کتاب و آلبوم جنجال برانگیز خود را منتشر کرد. از آلبوم اروتیکا آهنگ های اروتیکا ، عمیق‌تر و عمیق‌تر ، دختر بد ، تب ، باران و بای بای عزیزم منتشر شدند. در سال بعد مدونا تور شوی دخترانه را آغاز کرد و در فیلم های یک بغل مدرک و بازی خطرناک بازی کرد.

در سال ۱۹۹۴ مدونا آلبوم قصه های وقت خواب را منتشر کرد. اولین تک آهنگ آلبوم تعظیم کن به شماره ۱ در بیلبورد رسید و تک آهنگ های بعدی راز ، قصه های وقت خواب و طبیعت بشر به تک آهنگ های مشهور او تبدیل شدند. در سال بعد آلبوم چند آهنگه ی چیزی برای به خاطر داشتن که داری دو تک آهنگ جدید به نام های خواهی دید و شانس بود را منتشر کرد.

=

در همان سال مدونا در فیلم های غمی در چهره و چهار اتاق بازی کرد و در سال ۱۹۹۶ با بازی در فیلم اویتا تحسین منتقدان را برنگیخت مدونا برای این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن نقش اول شد همچنین این فیلم برنده جایزه اسکار برای بهترین موسیقی شد که بیشترین آهنگ هایش توسط مدونا خوانده شده بود. موسیقی متن این فیلم در آلبوم اویتا منتشر شد و آهنگ های تو باید عاشقم باشی و آرژانتین برای من گریه به شهرت رسیدند.

مدونا از سال ۱۹۹۵ با مربی تناسب اندام کارلوس لئون وارد رابطه عاشقانه ای شد و در سال ۱۹۹۷ اولین فرزندش لوردس لولا لئون را به دنیا آورد اما بعد از مدتی به رابطه خودش با کارلوس لئون پایان داد. همچنین مدونا به مکتب کابالا که یه مکتب یهودی است پیوست او توسط ساندرا برنهارد به این مکتب معرفی شد.

۱۹۹۸-۲۰۰۱: پرتو نور ، موسیقی ، ازدواج دوم

در سال ۱۹۹۸ مدونا آلبوم پرتو نور را که شامل سبک های دنس و الکترونیک بود را منتشر کرد که توانست موج جدیدی را از سبک الکترونیک را وارد موسیقی عامه پسند کند. این آلبوم برنده جایزه گرمی بهترین آلبوم پاپ شد همچنین آهنگ پرتو نور برنده جایزه گرمی برای بهترین ضبط رقص و بهترین موزیک ویدیو فرم کوتاه شد. تک آهنگ های دیگر آلبوم یخ زده ، قدرت خداحافظی و دنیای غرق شده/جایگزینی برای عشق هر کدام به شهرت جهانی رسیدند این آلبوم به بیش از ۱۶ میلیون فروش جهانی دست پیدا کرد. در همان سال مدونا Fund of Light Foundation را تاسیس کرد که به کمک بر زنان، آموزش و پرورش، توسعه جهانی و انسان دوستانه متمرکز بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بابی فارلی

در سال ۱۹۹۹ مدونا جایزه گرمی بهترین آهنگ نوشته شده برای یک فیلم را که برای فیلم آستین پاورز: جاسوسی که من را تکان داد نوشته شده برای آهنگ غریبه زیبا برد.

در سال ۲۰۰۰ مدونا با گای ریچی کارگردان انگلیسی ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۱ دومین فرزندش روکو را به دنیا اورد. در سال ۲۰۰۰ مدونا آلبوم موسیقی را منتشر کرد که مانند سایر آلبومهایش تحسین منتقدان و فروش جهانی را به همراه داشت. اولین تک آهنگ این آلبوم، موسیقی دوازدهمین شماره ۱ مدونا در جدول بیلبورد بود. در سال ۲۰۰۱ مدونا پنجمین تور خود را ، تور جهان غرق شده را آغاز کرد.

آلبوم‌هاي مدونا

مدونا (۱۹۸۳)
مثل یک پاکدامن (۱۹۸۴)
آبی حقیقی (۱۹۸۶)
مثل یک نیایش (۱۹۸۹)
اروتیکا (۱۹۹۲)
داستان‌های زمان خواب (۱۹۹۴)
پرتوی نور (۱۹۹۸)∗ ‏
موزیک (۲۰۰۰)
زندگی آمریکایی (۲۰۰۳)
اعترافاتی روی جایگاه رقص∗ ‏(۲۰۰۵)
آب نبات سفت (۲۰۰۸)

بخشی از فیلم‌هاي مدونا

۱۹۸۵ : Vision Quest
۱۹۸۵ : ناامیدانه در جست و جوی سوزان Desperately Seeking Susan
۱۹۸۵ : یک قربانی مسلم A Certain Sacrifice
۱۹۸۶ : خبرخوش شانگهای Shanghai Surprise
۱۹۸۷ : این دختر کیست؟ Who’s That Girl?
۱۹۸۹ : سگ شکاری برادوی Bloodhounds of Broadway
۱۹۹۰ : دیک تریسی Dick Tracy
۱۹۹۱ : راستی یا شهامت (با مدونا در تختخواب) Truth or Dare (In Bed with Madonna)
۱۹۹۲ : سایه‌ها و مه Shadows and Fog
۱۹۹۲ : پیمان شخصی آنها A League of Their Own
۱۹۹۳ : شهادت بدن Body of Evidence

۱۹۹۳ : بازی خطرناک Dangerous Game
۱۹۹۵ : غمی در چهره Blue in the Face
۱۹۹۵ : چهار اتاق Four Rooms
۱۹۹۶ : ۶ دختر ۶ Girl
۱۹۹۶ : اویتا Evita
۲۰۰۰ : بهترین کار بعدی The Next Best Thing
۲۰۰۲ : دور افتاده Swept Away
۲۰۰۲ : مرگ در روز دیگر Die Another Day
۲۰۰۶ : می‌خواهم رازی به تو بگویم I’m Going to Tell You a Secret
۲۰۰۸ : من هستم چون ما هستیم I Am Because We Ar

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مدونا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه