بیوگرافی آریانا گرانده

4 سال پیش
بیوگرافی آریانا گرانده
Rate this post

بیوگرافی آریانا گرانده به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آریانا گراندِیْ-بوتِرا خواننده زن معروف آمریکایی است. این هنرمند جوان که به انگلیسی با نام Ariana Grande-Butera شهرت دارد در تاریخ ۲۶ ژوئن ۱۹۹۳ در بوکا راتون فلوریدای آمریکا متولد شده است. نام حرفه ای او آریانا گراندی یا آریانا گرنده است. این خواننده علاوه بر کار اجرای خوانندگی، بازیگر و نوازنده هم هست.

زندگینامه آریانا گرانده 

بیوگرافی آریانا گرانده

فعالیت هنری

در مورد زندگی شخصی آریانا گراندی بیشتر بدانید

آریانا گراندی خواننده و بازیگر، دارای تباری ایتالیایی است. از طرف پدری اصالتا پدر او اهل شهر سیسیل و مادر او اصالتا اهل ابروتزو است.

نامزدی آریانا گرانده با کمدین پیت دیویدسون

این هنرمند در تاریخ ۲۰۱۸ مه، با بازیگر و کمدین پیت دیویدسون دوست شده و رابطه اش را آغاز کرد. در ۲۰۱۸ ژوئن، دیویدسون به طور رسمی اعلام کرد که او و گراندی نامزد هستند. ولی دیری نگذشت که گرانده در اکتبر ۲۰۱۸ نامزدی اش را با پیت دیویدسون بهم زد. او حلقه گرانبهای پیت دیویدسدون که قیمت آن حلقه صد هزار دلار بود را پس فرستاد.

اعتقادات مذهبی بیوگرافی آریانا گرانده
این هنرمند به عنوان یک کاتولیک پرورش یافته است اما در مذهب و اعتقاداتش دچار تحولاتی شد و علت این تحولات هم آن است که بعد از آن که پاپ بندیکت همجنس‌ گرایی را گناه و زنان کارگر (کارگران جنسی) را گناهکار نامید، این هنرمند دین مسیحیت را رها کرد.

او اعلام کرد : وقتی پاپ تصمیم گرفت اعلام کند که همه چیزهایی که عاشق‌ شان بودم و به آن ها معتقد بودم اشتباه هستند، ایمانم را از دست دادم و الان می بایست به چیزی دیگری ایمان بیاورم. از آن زمان به بعد از تعالیم کابالا پیروی می‌کند و بر اساس تعالیم آنها زندگیم را پی ریزی کرده ام و معتقدم که:‌ چنانچه با دیگران مهربان باشی چیزهای خوبی برایت پیش می آید.

صدای بیوگرافی آریانا گرانده

آریانا گراندی صاحب یک صدای ۴ اکتاوه و گستره صوتی است که او و کارهایش را کم نظیر و پرطرفدار کرده است.

سالهای فعالیت بیوگرافی آریانا گرانده
این هنرمند از سال ۲۰۰۸ تا کنون به عنوان بازیگر فعالیت حرفه ای انجام داده است و از سال ۲۰۱۳ تا کنون به عنوان خواننده فعالیت هایش را ادامه داده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تریسی ای برگمن

سبک هنری آریانا گرانده
سبک فعالیت های این خواننده زن مشهور آمریکایی پاپ، آراندبی معاصر است. سازهای مورد علاقه او پیانو و گیتار هستند.

علت معروف شدن آریانا گرانده
بازی در سریال کمدی ویکتوریوس باعث به شهرت رسیدن این هنرمند جوان شده است.

آلبوم های معروف آریانا گرانده

برخی از آلبوم های این خواننده زن دارای محبوبیت بیشتری هستند. از جمله آلبوم های ارادتمند شما و همه چیز من و زن خطرناک و شیرین کننده را می توان در این شمار نام برد.

سابقه هنری آریانا گرانده

گراندی پیش از اغاز فعالیت هایش به شکل رسمی موزیکال، در دو ترانه از ساندتراک سریال ویکتوریوس در سال ۲۰۱۱ همکاری کرده است. گرانده بر اساس انعقاد یک قراردادِ ضبط با ریپابلیک رکوردز فعالیت رسمی اش را د سالر ۲۰۱۳ استارت زد.

اولین و معروف ترین آلبوم استودیویی آریانا گرانده با نام «ارادتمند شما» در سال ۲۰۱۳ منتشر شد که در بیلبورد ۲۰۰ آمریکا، رتبه اول را به دست آورد. جالب است بدانید که تک ترانه آغازین این آلبوم پرطرفدار با نام «راه»، با رتبه ۹ در لیست ۱۰ ترانه برتر ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد آمد.گفتنی است که منتقدان محدوده گستره صوتی گراندی در این ترانه را با گستره صوتی ماریا کری مورد مقایسه قرار داده اند. آریانا گرانده برای این آلبوم توری به نام The Listening Sessions بر پا کرد.

آریانا موفق شد تا دومین آلبوم استودیویی اش به نام «همه چیز من» را در سال ۲۰۱۴ منتشر کند. دومین آلبوم گراندی هم در بیلبورد ۲۰۰ آمریکا به صدر جدول صعودکرد.

این آلبوم دوم گراندی موفق شد تا وارد ۱۰ آلبوم برتر جدول رسمی ۳۰ کشور دیگر هم شود. ترانه‌های محبوبی چون «مشکل» و «رهایی» از جمله آهنگ های این آلبوم موفق بودند که همین آهنگ ها باعث ماندگاری آریانا گراندی به مدت ۳۴ هفته در جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد در سال ۲۰۱۴ شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارتیک قره‌خانیان
گفتنی است که در سال ۲۰۱۴ آریانا گراندی بیشترین تک‌آهنگ های خود را در ۱۰ ترانه برتر ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد داشته است.

آریانا گرانده در سال ۲۰۱۵ اولین تور جهانی خود به نام The Honeymoon Tour برای تبلیغ آلبوم «همه چیز من»، برگزار کرد.

آریانا گراندی موفق شد تا در سال ۲۰۱۶ سومین آلبوم استودیویی اش با نام «زن خطرناک» را به انتشار برساند که این آلبوم هم موفقیت آمیز بود به طوری که به رتبه ۲ جدول بیلبورد ۲۰۰ رسید. نخستین تک‌آهنگ آلبوم با همین نام زن خطرناک موفق شد تا در هفته اول با رتبه ۱۰ وارد لیست ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد شود.

به این ترتیب، گراندی به تنها هنرمند در تاریخ موسیقی مبدل گشت که همه تک ترانه‌های آغازین از ۳ آلبوم منتشر شده اش در هفته اول وارد ۱۰ آهنگ برتر لیست ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد شوند. این یک موفقیت بزرگ برای او به شمار می رود.

گراندی در سال ۲۰۱۷ هم موفق شد تا تور جهانی Dangerous Woman Tour را بر پا کند.

بنا بر آمار منتشر شده، موزیک ویدیوهای گراندی تا تاریخ ژوئن سال ۲۰۱۷ موفق شدند تا ۹ میلیارد بار به صورت آنلاین مورد بازدید قرار گیرند.

جوایز دریافتی این خواننده شامل ۳ جایزه موسیقی آمریکا، ۳ جایزه موسیقی ام تی وی اروپا، ۱ جایزه موزیک ویدئوی ام تی وی و ۴ نامزدی برای جایزه گرمی هستند.

آریانا گرانده در شبکه های اجتماعی

این هنرمند محبوب است چرا که به موسسات خیریه زیادی کمک می‌کند و از این رو دنبال کننده‌ های زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد. فالورهای اینستاگرام آرایانا گراندی قابل توجه هستند. از همین رو در سال ،۲۰۱۶ مجله تایم گراندی را یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال معرفی کرد.

آغاز فعالیت حرفه ای آریانا

همانطور که گفتیم او هم بازیگر و هم خواننده است. او فعالیت حرفه‌ای خود در این عرصه را به شکل رسمی در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد. این در حالی بود که او فقط سن ۱۴ سال سن داشت. شروع فعالیت هنری او در تئاتر برادوی موزیکال ۱۳ کلید خورد، بعد از آن نقش کت ولنتاین را در سریال ویکتوریوس از شبکه نیکولدین در سال ۲۰۰۹ ایفا کرد. پس از ساخت چهار فصل این سریال به پایان رسید و گراندی در سال ۲۰۱۳ در سریال سم و کت بازی کرد، ساخت این سریال تا سال ۲۰۱۴ به طول انجامید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دمی لواتو

گفتنی است علاوه بر خوانندگی و بازیگری، او سابقه صداگذاری برای انیمیشن‌ها را هم در کارنامه هنری خود دارد.

جوایز دریافتی آریانا گرانده

این هنرمند جوان مشهور موفق شده است تا جوایزی را به شرح زیر کسب کند:

دریافت جایزه کودکان نیکلودئون برای بازیگر تلویزیونی محبوب
دریافت جایزه جدیدترین خواننده جوایز موسیقی آمریکا در سال ۲۰۱۴
دریافت جایزه بهترین خواننده زن جوایز موسیقی آمریکا در سال ۲۰۱۵
دریافت جایزه هنرمند سال جوایز موسیقی آمریکا در سال ۲۰۱۶
آریانا گرانده و همسرش , همسر آریانا گرانده

تورهای آریانا گرانده

آریانا به عنوان خواننده اول در تورهای زیر حضور داشته است :

تور جلسات شنوایی در سال ۲۰۱۳

تور ماه عسل در سال ۲۰۱۵

تور زن خطرناک در سال ۲۰۱۷

تور جلسات شیرین کننده در سال ۲۰۱۸

آریانا در این جشنواره با خوانندگان گوناگون حضور داشته است :

توپ صدا در سال ۲۰۱۳

توپ صدا در سال ۲۰۱۴

توپ صدا در سال ۲۰۱۶

حضور در افتتاحیه های زیر :

تور باور – جاستین بیبر ۲۰۱۳

آلبوم‌شناسی آریانا گرانده

ارادتمند شما در سال ۲۰۱۳

بوسه کریسمس در سال ۲۰۱۳

همه چیز من در سال ۲۰۱۴

زن خطرناک در سال ۲۰۱۶

شیرین کننده در سال ۲۰۱۸

ممنون، بعدی در سال ۲۰۱۹

فیلم‌شناسی آریانا گراندی

فیلم ملکه‌ های جیغ : مجموعه تلویزیونی در سال ۲۰۱۵

فیلم سینمایی سوییندل تولید شده در سال ۲۰۱۳

فیلم آی کارلی

فیلم وینکس کلاب

فیلم مرد خانواده

پخش زنده شنبه شب

پخش زنده تق تق

مسابقه صدا

مسابقه زن‌پوش روپال

هیراسپری لایو

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آریانا گرانده
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه