بیوگرافی التون جان

4 سال پیش
بیوگرافی التون جان
Rate this post

بیوگرافی التون جان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سِر التون هِرکیولِس جان با نام اصلیِ رِجینالد کِنِث دوایت (زادهٔ ۲۵ مارس ۱۹۴۷) خواننده، آهنگساز، و نوازندهٔ پیانو اهل انگلستان است.

زندگینامه التون جان

بیوگرافی التون جان

فعالیت هنری

التون جان اسطوره دنیای موسیقی است و در کنار خوانندگی و آهنگسازی دستی در نواختن پیانو نیز دارد، آلبوم‌های این خواننده انگلیسی که افتخار دریافت لقب سِر را نیز در کارنامه‌اش دارد بیشتر از ۲۵۰ میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروش داشته‌اند و به همین دلیل نیز التون جان یکی از موفق‌ترین خواننده‌های موسیقی در طول تاریخ شناخته می‌شود.

اگر کار‌های التون جان را شنیده باشید حتماً شما هم با ما هم عقیده هستید که التون جان از آن دسته خواننده‌هایی نیست که بخت و اقبال به آن‌ها رو کرده باشد و با خواننده‌ای طرف هستیم که انصافاً باید گفت استعداد خوبی دارد و با تلاش و پشتکار و سابقه حضور بیشتر از چندین دهه در دنیای موسیقی باعث شده تا به شهرت و افتخار امروز برسد.

جالب اینجاست که التون جان میان‌بری برای رسیدن به افتخار پیش‌روی خود نداشته و سختی‌ها و ناملایمتی‌های زیادی را در این راه تجربه کرده است. بعضی از این دشواری‌ها مربوط به زندگی شخصی او می‌شوند و بعضی دشواری‌های دیگر را نیز شرایط کاری پیش‌روی التون جان قرار داده است. در کنار این موارد مشکلاتی نیز وجود داشت که مستقیماً زندگی التون جان را تحت‌تاثیر قرار نداده بود، اما او همیشه غیرمستقیم با این مشکلات دست‌به‌گریبان بود.

نگاهی گذرا به زندگی التون جان ثابت می‌کند که راه موفقیت، راه ساده و آسانی نیست، اما دور از دسترس هم نیست و می‌توان با تلاش و پشتکار به دستاورد‌های مهمی در زندگی رسید. طرفداران التون جان در جریان بیشتر موفقیت‌های او هستند، اما کمتر کسی از آن روی سکه زندگی التون جان خبر دارد، به همین دلیل در ادامه ناگفته‌هایی از زندگی این خواننده افسانه‌ای را با شما در میان می‌گذاریم.

التون جان مدت زیادی گرفتار مواد مخدر و الکل بود

این روز‌ها خبری از اعتیاد و الکل در زندگی التون جان نیست، اما این خواننده پرآوازه همیشه به این سبک زندگی نکرده است و به گزارش تلگراف، التون جان در ابتدا فردی خجالتی بود و برای اینکه به خجالتش غلبه کند از موادمخدر کمک می‌گرفت. در نتیجه اعتیاد به کوکائین مدت زیادی از بهترین سال‌های زندگی او را تباه کرد.

اعتیاد التون جان به جایی رسید که دوستان و آشنایانش او را تنها گذاشتند، اما او باز هم نتوانست کوکائین را کنار بگذارد و در همین زمینه کوئینزلند تایمز (Queensland Times) گزارش داد که التون جان در کنار موادمخدر، الکلی نیز بود و گاهی اوقات به‌مدت ۳ روز متوالی لب به غذا نمی‌زد و گرفتار اعتیادش بود. در نهایت نیز از فرط خستگی به خواب می‌رفت و پس از یک روز و نیم خواب، دوباره بیدار می‌شد و زندگی نکبت‌بار خود را با اعتیاد ادامه می‌داد.

جالب اینجاست که در آن زمان، التون جان چنین سبک زندگی را ناشایست نمی‌دانست و حتی حاضر نبود خودش را به‌عنوان یک معتاد معرفی کند. به نظر او، معتاد‌ها افرادی بودند که همیشه یک سوزن در رگ آن‌ها بود و از آنجایی که التون جان از این طریق، مواد مصرف نمی‌کرد، خودش را معتاد نمی‌دانست. خوشبختانه در نهایت التون جان به خودش آمد و رفتار مخرب گذشته‌اش را حیوانی و هیولا‌وار قلمداد کرد، در نتیجه در سال ۱۹۹۰ تصمیم گرفت تا پاک شود و از آن زمان تاکنون لب به الکل و موادمخدر نزده است.

التون جان رفیق گرمابه و گلستان جورج مایکل بود

التون جان به لحاظ سن و سال از جورج مایکل بزرگ‌تر بود، اما این دو خواننده انگلیسی نقاط مشترک زیادی با هم داشتند و به همین دلیل نیز، رفاقت دیرینه‌ای میان این دو شکل گرفت. از طرف دیگر جورج مایکل نیز گرفتار اعتیاد بود و همین امر باعث نزدیکی بیشتر این دو خواننده اسطوره‌ای شد. به گزارش تلگراف از آنجایی که التون جان در گذشته طعم تلخ اعتیاد را تجربه کرده بود تلاش‌های زیادی برای ترک دادن جورج مایکل انجام داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوروش اسدپور
=

این دو خواننده مطرح ترانه «اجازه نده خورشید بر من نتابد» (Don’t Let The Sun Go Down On me) را با همسرایی کردند و از آنجایی که جورج مایکل دوست نداشت اعتیاد را کنار بگذارد، در نهایت التون جان از کمک به او دلسرد شد و میانه این دو خواننده به تیرگی کشید. در دهه ۲۰۰۰ میلادی التون جان آلبوم جدید جورج مایکل را مورد نقد‌های تند و تیزی قرار داد و جورج مایکل نیز در پاسخ رابطه‌اش را با التون جان کمتر کرد و مدعی شد التون چیزی از زندگی او نمیداند.

همان‌گونه که حتماً در جریان هستید جورج مایکل در سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت و التون جان پس از مرگ، تعریف و تمجید‌های زیادی از استعداد بی‌مانند جورج در موسیقی به‌عمل آورد و او را فردی مهربان و سخاوتمند دانست.

التون جان میانه خوبی با هوادارانش ندارد

سر التون جان ممکن است اسطوره‌ای در دنیای موسیقی باشد، اما در بیشتر موارد فراموش می‌کند که محبوبیت خود را مدیون هوادارانش است و میانه خوبی با آن‌ها ندارد، به همین دلیل زمانی که هواداران به دعوت مسئولین برگزار کننده کنسرت‌های التون جان به روی صحنه می‌آیند، التون جان سر آن‌ها داد می‌زند و هوادارانش را به پایین صحنه هدایت می‌کند. در حاشیه‌های برگزاری کنسرت یا دیگر مراسمی که التون در آن‌ها حضور دارد نیز اگر هوادارن به او نزدیک شوند، سر آن‌ها داد می‌زند و از هوادارانش کناره می‌گیرد.

به همین دلیل نیز تلگراف گزارش داده بود که در کنسرت‌های بعدی التون جان، دیگر خبری از حضور هواداران روی صحنه نبود. جالب اینجاست که التون جان میانه خوبی با مدونا، دیگر اسطوره موسیقی نیز ندارد و مدت‌ها پیش او را زنی هرزه خطاب کرده بود که توانایی خوانندگی ندارد و روی صحنه لب می‌زند.

این قضیه رابطه میان التون جان و مدونا را تیره کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۳ به صورت کاملاً اتفاقی التون و مدونا به یک رستوران برای صرف غذا مراجعه کردند، التون جان در این رستوران فرصت را مغتنم دانست و از مدونا بابت صحبت‌هایی که پشت سر او گفته بود عذرخواهی نمود و مدونا را به صرف غذا مهمان کرد. رفتار‌های خصمانه التون جان تنها به انسان‌ها ختم نمی‌شود و او حتی از دست طبیعت هم گله‌مند است، در این زمینه گاردین گزارش جالبی منتشر کرده و مدعی است، مدت‌ها پیش زمانی که التون هنوز با اعتیاد دست‌به‌گریبان بود، بر اثر صدای توفان از خواب بیدار می‌شود و از خدمتکارهایش می‌خواهد فکری به حال صدای توفان بردارند.

وقتی التون جان تهدید به مرگ می‌شود

التون جان ترانه‌های اعتراضی زیادی ندارد، اما سبک زندگی او که حتماً در جریان هستید باعث شده تا ناراحتی افراد و گروه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد و بعضی‌ها حاضر نباشند وجود او را روی کره‌زمین تحمل کنند. در این زمینه مجله رولینگ استون، در سال ۲۰۱۰ گزارش داد که مردی ۶۵ ساله با نام نیل هورسلی (Neal Horsley)، با انتشار ویدئویی صریح و بی‌پرده در یوتیوب، التون جان را به مرگ تهدید می‌کند.

کاملاً مشخص است که نیرو‌های امنیتی دست روی دست نمی‌گذارند و سریعاً مرد مذکور را دستگیر می‌کنند، ناگفته نماند که عصبانیت این مرد و عزم او برای کشتن التون جان بی‌دلیل نبود چرا که مدتی پیش التون در مصاحبه‌ای وصله‌های نامربوطی را به حضرت مسیح می‌چسباند.

در کنار تهدید‌های آنلاین و غیرآنلاین که اهمیت زیادی نداشتند، التون جان تهدید‌های خطرناک‌تری را نیز دریافت کرده است. یکی از این موارد به سال ۲۰۱۶ مربوط می‌شود که در آن زمان یک جوان ۱۹ ساله با نام هارون علی‌سید (Haroon Ali-syed) برنامه‌ای برای بمب‌گذاری در یکی از کنسرت‌های التون جان ترتیب می‌دهد. بر اساس گزارش آلتیمیت کلاسیک راک (Ultimate Classic Rock)، هارون علی‌سید قصد داشت تا یک بمب دست‌ساز را در محل برگزاری این کنسرت در لندن منفجر کند. التون از این حادثه نیز جان سالم به در می‌برد و مامورین اسکاتلندیارد و ام. آی.۵ قبل رد این جوان را می‌گیرند و او را دستگیر می‌کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مریم شیرزاد
التون جان گرفتار بیماری پرخوری عصبی بود

وقتی که التون جان در سال ۱۹۹۰ به مرکز ترک اعتیاد و الکل مراجعه کرده بود، از او پرسیدند که در کنار این اعتیاد‌ها، چه عادت‌های ناپسند دیگری دارد، و التون جان پاسخ داد که گاهی اوقات از کوره در می‌رود و بعضی مواقع نیز تا می‌تواند غذا می‌خورد. پس از بررسی‌های بیشتر مشخص کشد که التون جان گرفتار بیماری برخوری عصبی (bulimia) است و از قرار معلوم در آن زمان چیزی نزدیک به ۱۶ سال بود که از این بیماری رنج می‌برد.

التون جان که آگاهی زیادی در خصوص این بیماری نداشت، پس از آشنایی با عوارض آن درصدد درمان برآمد و در کنار الکل و موادمخدر، توانست بر پرخوری عصبی نیز غلبه کند. ناگفته نماند پایگاه خبری یو. پی. آی، مدعی شد که بیماری پرخوری عصبی التون جان در سال ۱۹۹۲ عود کرده و او دوباره به پرخوری روی آورده است. التون جان نیز در همان زمان پاسخ کوبنده‌ای به این ادعا داشت و مدعی شد چنین خبری کذب محض است و او هرگز عادت‌های ناشایست گذشته را تکرار نخواهد کرد.

مصرف بیش از حد مواد مخدر

برای شما گفتیم که التون جان از سال ۱۹۹۰ به این طرف زندگی سالم و بدون موادمخدر را در پیش گرفت، اما بر اساس گزارشی که کوینزلند تایمز منتشر کرد، التون ۱۵ سال قبل از اینکه مواد را کنار بگذارد در سال ۱۹۷۵ با مصرف بیش‌از اندازه مواد مخدر نزدیک بود جانش را پای مواد بگذارد.

این قضیه ختم به خیر شد، اما مدت‌ها بعد التون جان گفت که به دلیل مصرف بیش از حد مواد، تا پای مرگ پیش رفته و حالت‌های بسیار بدی که داشت را هنوز هم به خاطر دارد، از قرار معلوم پس از اینکه التون جان مواد زیادی را مصرف کرده بود حالت تشنج می‌گیرد و بدنش آبی می‌شود، خوشبختانه در آن زمان التون تنها نبود و افرادی که با او بودند، بدن نیمه‌جانش را افتاده روی زمین پیدا می‌کنند و حدود یک ساعت طول می‌کشد تا به حالت معمولی باز گردد. جالب اینجاست که پس از چنین حمله خطرناکی، التون جان دوباره سراغ مواد می‌رود و تا سال ۱۹۹۰ به این کار ناشایست ادامه می‌دهد.

شرایط نابسامان پدر و مادر التون جان

تجربه نشان داده است بیشتر هنرمندان و سلبریتی‌های مطرح در خانواده‌های به‌هم پاشیده‌ای بزرگ شده‌اند. ظاهراً التون جان نیز پدری چاق و بدون اعتماد به‌نفس داشت و به‌رغم اینکه همیشه در حسرت آغوش پدرانه می‌سوخت، پدرش حتی یک بار هم در زندگی او را در آغوش نگرفت و خاطره‌های خوشی از پدرش ندارد.

التون جان که دلش حسابی از دست پدرش خون بود، انرژی منفی خود را به نیروی محرکه‌ای برای ادامه دادن به زندگی و موفقیت در کارهایش تبدیل کرد و دست آخر موفق هم شد. از طرف دیگر میانه مادر التون و پسرش نیز همیشه تیره و تار بود و التون جان مهر و محبتی از مادر دریافت نکرد.

در این زمینه مجله پیپل گزارش جالبی منتشر کرد و مدعی شد زمانی که مادر التون جان به سن ۹۰ سالگی رسیده بود، برای جشن تولدش از فردی که شباهت زیادی به پسرش داشت در خواست کرد تا نقش التون جان را در تولد او بازی کند. پس از اینکه مادر التون جان از دنیا رفت، قسمت زیادی از ثروت‌اش را برای دستیار سابق التون به ارث گذاشت، از قرار معلوم این فرد نقش مهمی در ادامه کدورت میان التون و مادرش داشت. مادر التون جان برای پسرش تنها چند گلدان و لوازم معمولی منزل در کنار عکس‌های خانوادگی‌شان را به ارث گذاشت. کاملاً مشخص است التون جان نیازی به ثروت مادر نداشت، اما همیشه از مهر پدر و مادر که با هیچ ثروتی نمی‌توان خریداری کرد محروم بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیکی نصیریان
التون جان و جراحی حنجره

هنر هر خواننده‌ای در صدایش است و بدترین اتفاقی که برای هر خواننده‌ای ممکن است رخ دهد، از دست دادن صدای آن خواننده خواهد بود، شوربختانه باید گفت این حادثه ناخوشایند برای التون جان رخ داد و پس از آن، التون هرگز صدای قدیم‌اش را نداشت. بر اساس گزارش آلتیمیت کلاسیک راک، التون جان در دهه ۸۰ میلادی تور‌های زیادی را برگزار کرد و در عرض ۱۵ ماه، در چیزی نزدیک به ۲۰۰ کنسرت در سرتاسر دنیا حاضر شد.

این امر فشار زیادی به حنجره التون جان وارد کرد و در نهایت در اوایل سال ۱۹۸۷ بود که التون جان متوجه درد‌هایی در ناحیه حنجره شد، در پی این عارضه، التون در بیمارستانی خصوصی در استرالیا بستری گردید و تمام کنسرت‌های آن سال را لغو نمود. دلیل اصلی جراحی جنجره التون جان برملا نشد و در کنار اینکه گفته شد التون دچار یک عارضه جزیی در ناحیه گلو شده بود، بعضی‌ها معتقد بودند که التون جان سرطان حنجره داشت.

خوشبختانه جراحی حنجره التون با موفقیت پیش رفت و توانست به سرعت پس از بهبودی کامل به اجرای دوباره کنسرت‌هایش ادامه دهد. اما صدای التون جان پس از جراحی با صدایی که قبل از جراحی شنیده بودیم تفاوت‌های زیادی داشت و طرفداران از صدای جدید التون ناراضی بودند.

در این قسمت به پایان ناگفته‌های زندگی التون جان رسیدیم، از آنجایی که در خصوص یکی از اسطوره‌های موسیقی صحبت می‌کنیم مطمئن هستیم شما هم اطلاعات جالبی از این خواننده می‌دانید یا اینکه خاطره‌های خوشی با ترانه‌های التون جان دارید. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌ها از این اطلاعات سودمند و خاطره‌های جالب بگویید.

آلبوم‌های زنده

۱۹۷۱ ۱۱-۱۷-۷۰; #۲۰ UK, #۱۱ US
۱۹۷۶ Here and There; #۶ UK, #۴ US (اینجا و آنجا)
۱۹۸۷ Live in Australia with the Melbourne Symphony Orchestra; #۲۴ US (زنده در استرالیا همراه با ارکستر سمفونی ملبورن)
۲۰۰۰ One Night Only; #۷ UK, #۶۵ US (تنها یک شب)
۲۰۰۲ Live at the Ritz (زنده در ریتز)

موسیقی متن

۱۹۷۰ Soundtrack for The Games (بازی‌ها)
۱۹۷۱ Friends; #۳۶ US (دوستان)
۱۹۹۴ The Lion King; #۴ UK (شیرشاه)
۱۹۹۹ Soundtrack for The Muse (تفکر)
۱۹۹۹ Elton John and Tim Rice’s Aida (آلبوم گردآوری شده); #۲۹ UK, #۴۱ US
۲۰۰۰ The Road to El Dorado; #۶۳ US (به سوی ال دورادو)
۲۰۰۵ Music for Billy Elliot the Musical (در دست تهیه)
۲۰۰۶ Music for Lestat (اعلام شد اما صرف نظر شد)
از انباره فیلم
۱۹۷۹ The Complete Thom Bell Sessions; #۵۱ US
۲۰۰۱ فیلم (فیلم)

گردآوری شده

Greatest Hits (۱۹۷۴) (بزرگ‌ترین آثار)
Greatest Hits Volume ۲ (۱۹۷۷) (بزرگ‌ترین آثار شماره ۲)
Lady Samantha (۱۹۸۰) (بانو سامانتا)
Milestones (۱۹۸۰) (نقاط عطف)
Love Songs (۱۹۸۲) (ترانه‌های عاشقانه)
Your Songs (۱۹۸۵) (ترانه‌هایتان)
Greatest Hits, Volume ۳ (۱۹۸۷) (بزرگ‌ترین آثار شماره ۳)
To Be Continued… (۱۹۹۰) (ادامه دارد)
The Very Best of Elton John (۱۹۹۰) (بهترین‌های التون جان)
Rare Masters (۱۹۹۲)
Greatest Hits ۱۹۷۶–۱۹۸۶ (۱۹۹۲) (بزرگ‌ترین آثار ۱۹۷۶–۱۹۸۶)
Chartbusters Go Pop! ۲۰ Legendary Covers from ۱۹۶۹/۷۰ as Sung by Elton John (۱۹۹۴)
Love Songs (۱۹۹۶) (ترانه‌های عاشقانه)
Greatest Hits ۱۹۷۰–۲۰۰۲ (۲۰۰۲) (بزرگ‌ترین آثار شماره ۱۹۷۰–۲۰۰۲)

آلبوم قدردانی
Two Rooms: Celebrating the Songs of Elton John & Bernie Taupin (۱۹۹۱)

دی‌وی‌دی‌ها

The Very Best Of Elton John (۲۰۰۰)
One Night Only The Greatest Hits live at Madison Square Garden (۲۰۰۱)
Live In Barcelona (۲۰۰۲)
To Russia with Elton (۲۰۰۴)
Dream Ticket (۲۰۰۴)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی التون جان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه