بیوگرافی ریچل پورتمن

4 سال پیش
بیوگرافی ریچل پورتمن
Rate this post

بیوگرافی ریچل پورتمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ریچل پورتمن (انگلیسی: Rachel Mary Berkeley Portman؛ زادهٔ ۱۱ دسامبر ۱۹۶۰) یک آهنگساز اهل بریتانیا است. وی برنده جوایزی همچون جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم شده است.

زندگینامه ریچل پورتمن 

بیوگرافی ریچل پورتمن

فعالیت هنری

مدتها است که ریچل پورتمن آهنگساز / ترانه سرا به خاطر سبک رمانتیک مجلل و توانایی نا متعارفش در یافتن نت صحیح ارتباطی، بین داستان روی پرده و احساسات تماشاگر شهرت یافته است. او از سال ۱۹۸۲ به طور خستگی ناپذیر و مداوم بر روی موسیقی فیلمهای مختلف برای تلویزیون و سینما، کار کرده است و بیش از ۳۰ اثر را به نام خود ثبت نموده است. خانم پورتمن با کسب جایزه اسکار بهترین موسیقی متن فیلم “اما” (Emma) توانست نام خود را به عنوان اولین آهنگساز زن برنده اسکار، در تاریخ سینما جاودان کند.

ریچل پورتمن متولد ۱۱ دسامبر سال ۱۹۶۰، در انگلستان است. او که از دوران کودکی علاقه فراوانی به موسیقی داشت، توانست از همان دوران نواختن چند ساز مختلف را بیاموزد. در سنین نوجوانی، پورتمن علاقه شدیدی به پیانو پیدا کرده و کار ساختن موسیقی را آغاز نموده بود و با توجه به علاقه ای که به سازهای غیر الکترونیک داشت، برای تحصیل و ادامه کار در زمینه موسیقی به دانشگاه آکسفورد رفت.

او پس از شرکت در کلاسهای دانشگاه و ساختن موسیقی متن فیلم (Privileged 1982) که یک فیلم دانشجویی خوب با حضور هیو گرانت (Hugh Grant) بسیار جوان بود، متوجه شد که کار موسیقی فیلم برایش بی نهایت جذاب است. به خصوص که این فیلم پس از یک دوره نمایش کوتاه در سینما، با استقبال خوبی مواجه شد و برای پورتمن تازه کار، اولین کار حرفه ای موفق به شمار میرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیلن مینت
=

موفقیت، خصیصه ای بود که ریچل پورتمن در طی سالهای بعد، با کار مداوم برای شبکه BBC و برنده شدن جایزه انستیتوی آهنگسازان جوان بریتانیا (British Film Institute’s Young Composer) در سال ۸۸ موفق به حفظ آن شد.

همکاری مکرر با بیبان کیدرون (Beeban Kidron) – فیلمساز انگلیسی متولد ۱۹۶۱ با فیلم معروف Bridget Jones 2 – با فیلمهای موفقی چون (Used People (1992 و Julie Newmar To Wong Foo,Thanks for Everything، موجب شد تا پورتمن بتواند سبک پرآب و تاب و پر احساس خود را به علاقمندان فیلم و منتقدان معرفی کند و در یاد آنها بماند. از خصایص بارز آثار او میتوان به تنظیم های پر تحرک و سازبندیهای مفصل اشاره نمود.

پورتمن در سال ۱۹۹۶ برای فیلم Emma برنده جایزه اسکار شده و در سال ۱۹۹۹ با فیلم Cider House Rules و با فیلم شکلات Chocolate در سال ۲۰۰۰ کاندیدای جایزه اسکار برای بهترین موسیقی متن اوریژینال شد.

ریچل پورتمن در ایران با این فیلمها شناخته میشود:

– کاندیدای منچوری (Candidate The Manchurian) در سال ۲۰۰۴
– لبخند مونا لیزا (Mona Lisa Smiles) در سال ۲۰۰۳
– افسانه بگر ونس (The Legend of Bagger Vance)

آثار

زندگی شیرین است (۱۹۹۰)
دوستان (۱۹۹۳)
بنی و جون (۱۹۹۳)
نبرد تکمه‌ها (۱۹۹۴)
به وانگ فو، با تشکر برای همه چیز! جولی نیومر (۱۹۹۵)
دود (۱۹۹۵)
اتاق ماروین (۱۹۹۶)
معتاد عشق (۱۹۹۷)
زیبایی خطرناک (۱۹۹۸)
قوانین خانه سایدر (۱۹۹۹)
شکارچی موش (۱۹۹۹)
شکلات (۲۰۰۰)
افسانه بگر ونس (۲۰۰۰)
نیکلاس نیکلبی (۲۰۰۲)
جنگ هارت (۲۰۰۲)
لبخند مونا لیزا (۲۰۰۳)
ننگ بشری (۲۰۰۳)
کاندیدای منچوری (۲۰۰۴)
الیور توئیست (۲۰۰۵)
خانه‌ای روی برکه (۲۰۰۶)
دوشس (۲۰۰۸)
هرگز رهایم مکن (۲۰۱۰)
یک روز (۲۰۱۱)
بل آمی (۲۰۱۱)
عهد (۲۰۱۲)
طبیعت بی‌جان (۲۰۱۳)
پردیس (۲۰۱۳)
داستان دلفین ۲ (۲۰۱۴)
نژاد (۲۰۱۶)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهرام بیضایی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ریچل پورتمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه