بیوگرافی دنی ویلنوو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی دنی ویلنوو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

دنی ویلنووْ (فرانسوی: Denis Villeneuve؛ فرانسوی: [dəni vilnœv]) (زاده ۳ اکتبر ۱۹۶۷) فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان فرانسوی-کانادایی است.

زندگینامه دنی ویلنوو

بیوگرافی دنی ویلنوو

فعالیت هنری

وی زاده محله فرانسوی‌نشین بکانکور، کبک در کشور کانادا است. ویلنوو فعالیت خود را از سال ۱۹۹۰ آغاز کرد و بعد از چندین تجربه در ساخت آثار کوتاه، نخستین فیلم خود را در سال ۱۹۹۸ با عنوان سی‌ودوم اوت در زمین ساخت. پلی‌تکنیک (۲۰۰۹) و فیلم نامزد اسکار ویران‌شده (۲۰۱۰) نام ویلنوو را به عنوان فیلم‌سازی صاحب سبک مطرح کرد.

ویلنوو با ساخت زندانیان و دشمن (هردو محصول ۲۰۱۳) قدم به سینمای آمریکا گذاشت و توجهات بسیاری را جلب کرد. از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، ویلنوو به ترتیب سه فیلم سیکاریو، ورود و بلید رانر ۲۰۴۹ را به روی پرده فرستاد. هر سه این آثار با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و فیلم ورود نامزدی جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای ویلنوو به ارمغان آورد.

حرفه کارگردانی

ویلنیو کار خود را با ساختن فیلم کوتاه آغاز کرد و جوایز زیادی از جمله جایزه رادیو کانادا به عنوان کارگردان جوان بدست آورد.

اولین تجربه فیلم بلند او برای فیلم « گرداب ۲۰۰۰ » بود که در جشنواره های جهانی به نمایش درآمد و ده تا تن از جوایز مختلف از جمله جایزه FIPRESCI کن و بهترین فیلم کانادا از فستیوال تورنتو را بدست آورد.

این جوایز باعث شد که ویلنیو انگیزه زیادی در او ایجاد شود و به دنبال آن طی چندسال فعالیت مداوم فیلم « مدرسه پلی تکنیک » محصول ۲۰۰۹ را کارگردانی نمود که جوایز زیادی برای این کارگردان بهمراه آورد و باعث تحسین منتقدان شد ، فیلم در مورد تیراندازی در دانشگاه مونترال می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جسیکا کامرون

سال ۲۰۱۱ فیلم « ویران شده » مورد تحسین منتقدان جشنواره ونیز و تورنتو قرار گرفت و به عنوان نامزد بهترین فیلم خارجی اسکار قرار گرفت ، این فیلم ۳۹ جایزه بین المللی بدست و جز ۲۵۰ فیلم برتر دنیا قرار گرفت و بین ۱۰ فیلم برتر ۲۰۱۱ قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۱ او به عنوان ۱۰ کارگردان برتر آن سال انتخاب شد.

زندانیان

و اما دوباره موفقیتی دیگر ، در سال ۲۰۱۳ فیلم درام « زندانیان » با بازی هیو جکمن و جیک جیلنهال در سراسر جهان به نمایش در آمد و موفقیت های زیادی بدست آورد و نامزد اسکار شد و جز ۲۵۰ فیلم برتر دنیا شد و ده ها جوایز مختلف بدست آورد.

در همان سال ۲۰۱۳ فیلم دیگری از ویلنیو با نام « دشمن » در ادامه موفقیت های او ارائه کرد که جز بهترین فیلم های این کارگردان قرار گرفت و بهترین فیلم جشنواره تورنتو قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۵ فیلم « آدمکش » با بازی Benicio Del Toro مورد تحسین منتقدان قرار گرفت ، فیلمی که درباره مأمور آرمان‌گرای «اف‌بی‌آی» برای دستگیری رهبر قدرتمند و بی‌رحم مواد مخدر در مکزیک به یک شبکهٔ خودسر از مأموران دولتی می‌پیوندد.

فیلم شناسی دنیس ویلنیو:
۳۲ اوت روی زمین August 32nd on Earth (1998)

گرداب Maelstrom (2000)

مدرسه پلی تکنیک Polytechnique (2009)

ویران شده Incendies (2010)

زندانیان Prisoners (2013)

دشمن Enemy (2013)

سیکاریو (آدمکش) Sicario (2015)

ورود Arrival (2016) مراحل پس تولید

پروژه بلید رانر Untitled Blade Runner Project (2017)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دنی ویلنوو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه