بیوگرافی پل دبلیو اس اندرسون

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پل دبلیو اس اندرسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پل ویلیام اسکات اندرسون (به انگلیسی: Paul W. S. Anderson) (زادروز: ۴ مارس ۱۹۶۵) نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان بریتانیایی است که در سبک علمی تخیلی به ساخت فیلم می‌پردازد.

زندگینامه پل دبلیو اس اندرسون

بیوگرافی پل دبلیو اس اندرسون

فعالیت هنری

پل اندرسون در ۴ مارس ۱۹۶۵ در نیوکاسل انگلیس متولد شد. دوران تحصیل او در مدرسه رویال گرامر نیوکاسل سپری شد. اندرسون پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی وارد دانشگان ورویک شد و سرانجام به عنوان جوانترین دانشجوی دانشگاه، در رشته فیلم و ادبیات فارغ‌التحصیل شد.

فعالیت حرفه‌ای او در زمینه ساخت فیلم از سال ۱۹۹۴ آغاز شد. نخستین فیلم پل اندرسون که در آن به عنوان نویسنده و کارگردان حضور داشت، فیلم خرید بود. یک سال بعد او به عنوان کارگردان فیلم سینمایی مورتال کامبت را تولید کرد. او در سال ۱۹۹۷ فیلم فضای جاری و یک سال بعد فیلم سرباز را در مقام کارگردان، تولید کرد.

اندرسون در سال ۲۰۰۰ به عنوان نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان، فیلم سینمایی منظره را تولید کرد. دو سال بعد، پل اندرسون فیلم سینمایی رزیدنت ایول را که برداشتی از داستان و عنوان بازی رایانه‌ای رزیدنت ایول بود را به عنوان نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان تولید کرد. اندرسون در این فیلم از میلا یوویچ به عنوان هنرپیشه نقش آلیس استفاده کرد. پل اندرسون در سال ۲۰۰۴ فیلم سینمایی بیگانه علیه غارتگر را به عنوان نویسنده و کارگردان و همچنین فیلم سینمایی رزیدنت ایول: موعود را به عنوان تهیه‌کننده و نویسنده در کارنامه خود دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایرج طهماسب
تهیه‌کننده در فیلم سینمایی تاریکی

پل اندرسون در سال ۲۰۰۵ به عنوان تهیه‌کننده در فیلم سینمایی تاریکی حضور یافت. دو سال بعد او تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی مرگ یا زندگی و در همین سال فیلم سینمایی رزیدنت ایول: انقراض را به عنوان نویسنده و تهیه کننده، تولید کرد. اندر سون از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ کارگردانی فیلم‌های مسابقه مرگ (۲۰۰۸)، رزیدنت ایول: زندگی پس از مرگ (۲۰۱۰) و فیلم سینمایی سه تفنگدار (۲۰۱۱) را برعهده داشت.

اندرسون در ۲۲ آگوست ۲۰۰۹ با میلا یوویچ ازدواج کرد. این درحالی‌ست که آن‌دو پیش از این و در ۳ نوامبر ۲۰۰۷ صاحب دختری شده بودند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پل دبلیو اس اندرسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه