بیوگرافی مگی جیلنهال

4 سال پیش
4.3/5 - (6 امتیاز)

بیوگرافی مگی جیلنهال به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مگی جیلنهال (به انگلیسی: Maggie Gyllenhaal) (زاده ۱۶ نوامبر ۱۹۷۷) بازیگر آمریکایی و فرزند استیون جیلنهال کارگردان و خواهر جیک جیلنهال بازیگر سینما است.

زندگینامه مگی جیلنهال

بیوگرافی مگی جیلنهال

فعالیت هنری

وی در سال ۲۰۰۲ برای نقش‌آفرینی در فیلم منشی نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی شد.

او هم‌چنین نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم دل دیوانه در سال ۲۰۰۹ بود.

مگی جیلنهال موفق شد برای بازی در مجموعه تلویزیونی زن محترم در سال ۲۰۱۴ جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش زن برای سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی را از آنِ خود کند.

مگی جیلنهال بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال ۱۳۵۶ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار مگی جیلنهال می‌توان به بازیگری در فیلم شوالیه تاریکی، فیلم خانهٔ هیولا و فیلم دانی دارکو اشاره کرد.

مگی جیلنهال نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۷۱ در ۱۵ سالگی در فیلم Waterland به کارگردانی Stephen Gyllenhaal بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم شوالیه تاریکی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مگی جیلنهال محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جرمی آیرونز، Sinéad Cusack، اِتان هاوک و Grant Warnock را تجربه کرد.

عرصه سینما

مگی جیلنهال در سال ۱۳۸۷ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم مگی جیلنهال در این سال، بازیگری در فیلم شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دوون اوکی

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مگی جیلنهال بازی در فیلم شوالیه تاریکی بوده است. مگی جیلنهال سال ۱۳۸۷ در ۳۱ سالگی در فیلم شوالیه تاریکی نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با کریستوفر نولان همکاری داشته است. مگی جیلنهال توانست با بازی در فیلم شوالیه تاریکی تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر کریستین بیل، هیث لجر، آرون اکهارت و مایکل کین بر تجارب او افزود.

مگی جیلنهال علاوه‌بر فیلم شوالیه تاریکی، سال ۱۳۸۵ در ۲۹ سالگی در فیلم خانهٔ هیولا نیز بازی کرده است. مگی جیلنهال این‌بار با Gil Kenan یعنی کارگردان فیلم خانهٔ هیولا و هنرمندانی چون Mitchel Musso، Sam Lerner، Spencer Locke و Ryan Newman همکاری داشت.

در این سال‌ها مگی جیلنهال با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران کاترین اوهارا با ۲ مرتبه، لنس ردیک با ۲ مرتبه، اما تامپسون با ۲ مرتبه، جیم گافیگان با ۲ مرتبه و جیک جیلنهال با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با مگی جیلنهال داشته‌اند.

فیلم ها

سینمایی

دانی دارکو (۲۰۰۱)
منشی (۲۰۰۲)
اقتباس (۲۰۰۲)
اعترافات یک ذهن خطرناک (۲۰۰۲)
لبخند مونا لیزا (۲۰۰۳)
مجرم (۲۰۰۴)
پاریس، دوستت دارم (۲۰۰۶)
خانه هیولا (۲۰۰۶)
مرکز تجارت جهانی (۲۰۰۶)
عجیب‌تر از داستان (۲۰۰۶)
شوالیه تاریکی (۲۰۰۸)
جایی که می‌رویم (۲۰۰۹)
دل دیوانه (۲۰۰۹)
ننی مک‌فی و بیگ بنگ (۲۰۱۰)
هیستری (۲۰۱۱)
سقوط کاخ سفید (۲۰۱۳)
فرانک (۲۰۱۴)
رودخانه فاندامنت (۲۰۱۴)
زن محترم (۲۰۱۴)
معلم کودکستان (۲۰۱۸)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مریم ابراهیم‌پور
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مگی جیلنهال
4.3/5 - (6 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه