بیوگرافی واکین فینیکس

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی واکین فینیکس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) که با نام واکین رافائل باتم (به اسپانیایی: Joaquín Rafael Bottom) زاده شد و پیشتر لیف فینیکس شناخته می‌شد، بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان موزیک ویدئو، فعال اجتماعی و موزیسین آمریکایی است. ریور فینیکس و رین فینیکس برادر و خواهر وی هستند.

زندگینامه واکین فینیکس 

بیوگرافی واکین فینیکس

فعالیت هنری

خواکین فینیکس با نام اصلی نام واکین رافائل باتوم به انگلیسی Joaquin Phoenix در ۲۸ اکتبر ۱۹۷۴ در سان خوآن، پورتوریکو متولد شد.

او در ایران با نام های واکین فینیکس، واکین فونیکس و خواکین فینیکس هم شناخته می شود.

پدرش جان لی باتوم باغبان و مادرش آرلیان منشی بودند، پدر و مادرش هر دو آمریکایی هستند که برای پیوستن به یک فرقه مذهبی به پورتوریکو مهاجرت کرده بودند.

او یک برادر بزرگتر به نام ریور فینیکس داشت که بازیگر بود و در سن ۲۳ سالگی به دلیل مصرف زیاد مواد مخدر درگذشت. خواکین سه خواهر به نام های رین فینیکس، لیبرتی و سامر دارد.

قد او ۱۷۳ سانتیمتر است.

فیلم های خواکین فونیکس

در دوران کودکی در چند فیلم تبلیغاتی ظاهر شد و سرانجام در سن ۸ سالگی در کنار برادرش ریور در سریال تلویزیونی هفت عروس برای هفت برادر بازی کرد و به این ترتیب به دنیای بازیگری وارد شد.

از فیلم های معروف او می توان به هشت میلیمتری در کنار نیکلاس کیج، موطه در کنار مارک والبرگ، فیلم گلادیاتور در کنار راسل کرو، نشانه ها در کنار مل گیبسون، روستا، نردبان ۴۹ در کنار جان تراولتا، سر به راه باش در کنار ریس ویترسپون و شب مال ماست در کنار مارک والبرگ اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مری الیزابت اینستد

دو عاشق، استاد در کنار امی آدامز، او در کنار رونی مارا، مهاجر در کنار ماریون کوتیار، مرد بی منطق و تو هرگز واقعا اینجا نبودی از فیلم های جدید خواکین فینیکس محسوب می شوند.

واکین فینیکس برای بازی در فیلم‌ گلادیاتور نامزد جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای بازی در فیلم های سر به راه باش و استاد نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود.

خواکین از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ با بازیگر لیو تایلر رابطه داشت، پس از جدایی از او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ با مدل آفریقایی توپاز پیج گرین دوست بود. سپس از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ با دی جی الی تیلز وارد رابطه شد و پس از جدایی از او در اواخر سال ۲۰۱۶ با رونی مارا نامزد شد.

ثروت او حدود ۳۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

فینیکس یک گیاهخوار وگن است و به عنوان سخنگوی مردمی سازمان حمایت از حقوق حیوانات پیتا شناخته می شود.

کیسی افلک همسر سابق خواهرش سامر و بهترین دوست او می باشد، او همچنین با مت دیمون، کیانو ریوز و هیث لجر رابطه ی نزدیکی دارد.

برخلاف تصور مردم خواکین مبتلا به لب شکری نبوده بلکه جای زخم روی لب او یک نشانه ی تولد است، خودش در این باره گفته که مادرش در زمان بارداری درد شدیدی را احساس می کند و خواکین با این زخم بر بالای لب متولد می شود.

او علاوه بر بازیگری به خوانندگی و کارگردانی علاقمند است، یک آهنگ برای

فیلم واک د لاین ساخته که برنده ی جایزه ی گرمی بهترین موسیقی تلفیقی فیلم و سریال سال شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امین زندگانی

جاش برولین بازیگر مورد علاقه ی اوست.

جوایز

فینیکس برای بازی در فیلم‌های گلادیاتور، سر به راه باش و استاد نامزد

دریافت جایزهٔ اسکار شده است (یک نقش مکمل و دو نقش اول) که هیچ‌کدام

را تصاحب نکرده است.

کاندیدای بفتای بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم گلادیاتور در سال ۲۰۰۰
کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سر به راه باش در سال ۲۰۰۵

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی واکین فینیکس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه