بیوگرافی ریور فینیکس

4 سال پیش
بیوگرافی ریور فینیکس
2/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی ریور فینیکس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ریوِر جود فینیکس (به انگلیسی: River Jude Phoenix) ‏ (۲۳ اوت، ۱۹۷۰ – ۳۱ اکتبر ۱۹۹۳) بازیگر آمریکایی نامزد اسکار بود. او زندگی حرفه‌ای بسیار کوتاهی داشت، چون در بامداد هالووین ۱۹۹۳ بر اثر مصرف بیش از حد هروئین و کوکایین در سن ۲۳ سالگی درگذشت. ریور، برادر واکین فینیکس بود.

زندگینامه ریور فینیکس 

بیوگرافی ریور فینیکس

فعالیت هنری

بازیگر آمریکایی نامزد اسکار بود. او زندگی حرفه ای بسیار کوتاهی داشت، چون در بامداد هالووین ۱۹۹۳ بر اثر مصرف بیش از حد هروئین و کوکایین در سن ۲۳ سالگی درگذشت. ریور، برادر واکین فینیکس بود.ریور در فقر مطلق زندگی کرد. او و خواهرش از طریق آواز خواندن در خیابان های کاراکاس در ونزوئلا مخارج خانواده را تامین می کردند در حالی که پدر و مادرش فقط مبلغین مذهبی بودند.

خانوادهٔ ریور در ۱۹۷۷ به ایالات متحده برگشتند و در ۲ آوریل ۱۹۷۹، نام خانوادگیشان را به فینیکس تغییر دادند تا تولد دوبارهٔ خانواده شان را نشان بدهند.با تشویق های والدین اش به سینما روی آورد. او پس از بازی در چند نقش کوچک، در ۱۹۸۹ در ۱۸ سالگی برای بازی در دویدن روی هیچ اثر سیدنی لومت، نامزد دریافت اسکار نقش مکمل شد.در ۱۹۸۹، او برای دومین بار در مقابل هریسون فورد نقش جوانی ایندیانا جونز را بازی کرد، و پس از آن پیشنهاد بازی در سریال تلویزیونی ای در همین نقش را رد کرد.

ملاقات با کیانو ریوز

او با کیانو ریوز سر صحنهٔ یکی از فیلم هایی که برادرش واکین بازی می کرد آشنا شد و بعداً در مقابل او در فیلم آیداهوی اختصاصی خودم اثر گاس ون سنت بازی کرد.این بازی برایش جایزهٔ بهترین بازیگر جشنوارهٔ ونیز را به همراه داشت. دوستی او با ریوز و ون سنت تا مرگ اش ادامه داشت.ریور در اکران مطبوعاتی آیداهوی اختصاصی خودم در جشنوارهٔ نیویورک، گفته بود که «احتمالاً از این به بعد تعداد زیادی فیلم با محوریت همجنس گراها ساخته خواهد شد» و اضافه کرده بود که «فکر می کنم لازم است چند تایی از این نوع فیلم ها ساخته شود تا بشود قدم بزرگی در زمینهٔ این معضل برداشت، تا جایی که این مساله دیگر معضل نباشد، و آرزوی من هم همین است».

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عباس قادری

بعد از آن، فینیکس در فیلم مستقل جنگ سگی به کارگردانی نانسی ساووکا، با لی لی تیلور همبازی شد که در آن نقش یکی از سربازان نیروی دریایی آمریکا را در شب قبل از اعزامش به ویتنام، بازی کرد.و از سن ۷ سالگی گیاه خوار بود و یکی از فعالان حقوق حیوانات. او عضو پتا بود و جایزهٔ انسان دوستی این بنیاد در سال ۱۹۹۰ به او هدیه شد. او همچنین تعداد زیادی از گروه های خیریهٔ محیط زیستی را حمایت می کرد و ۸۰۰ هکتار از جنگل های در معرض خطر را در کاستاریکا خریده بود.

در ۱۹۹۰، در روز زمین، مقالهٔ با نام ما دنیا هستیم نوشت که در مجلهٔ ۱۷ چاپ شد. او استفاده از محصولاتی که از حیوانات گرفته می شود را تقبیح کرد و هیچ وقت از چرم یا پوست حیوانات در لباس هایش استفاده نکرد.برادر او واکین، بعد از مرگ ریور، از اعضای فعال پتا است و سنت خانوادگی فینیکس ها را در عدم استفاده از محصولات حیوانی ادامه می دهد.۳۱ اکتبر ۱۹۹۳، فینیکس بیرون نایت کلاب وایپر روم درگذشت

آثار تلویزیون

هفت عروس برای هفت برادر (۱۹۸۲ تا ۱۹۸۳)
مشهور (۱۹۸۴)
رابرت کندی و دورانش (۱۹۸۵)
زنده ماندن (۱۹۸۵)
حلقهٔ خشونت: یک درام خانوادگی (۱۹۸۶)

تاریخ تولد: ۲۳ اوت ۱۹۷۰، مدرس، اورگن، آمریکا
تاریخ مرگ: ۳۱ اکتبر ۱۹۹۳، وست هالیوود، کالیفرنیا، آمریکا
قد: ۱٫۷۸ متر
خواهر و برادر: واکین فینیکس، رین فینیکس، سامر فینیکس، لیبرتی فنیکس، جودن باتوم

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ریور فینیکس
2/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه