بیوگرافی ولی الله کلامی زنجانی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ولی الله کلامی زنجانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ولی الله کلامی زنجانی، در سال ۱۳۳۳ در شهر زنجان متولد شد. وی از شاعران و مداحان پیشکسوت کشور است. او تا به امروز اشعار مذهبی فراوانی را در مدح اهل بیت سروده است.

زندگینامه ولی الله کلامی زنجانی

بیوگرافی ولی الله کلامی زنجانی

فعالیت هنری 

استاد ولی الله کلامی از شاعران مذهبی و آیینی کشور است. نام خانوادگی او قبلا “اوجاقلو” بوده است که چون در کودکی توسط جد مادری خود “آقا سید کلام میری” با مبانی دین و مجالس اهل بیت آشنا شد به پیشنهاد بزرگان تخلص “کلامی” را برای خود برگزید. یکی از برادران او به نام “ناصر اوجاقلو” در جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

بیوگرافی استاد ولی الله کلامی

استاد حاج ولی الله کلامی، شاعر مذهبی و آیینی در زنجان در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را به ترتیب در مدارس شاهپور و توفیق زنجان گذراند و سپس بنا به دلایلی از ادامه ی تحصیل منصرف شد و پس از اتمام سربازی به زنجان بازگشت و به خیاطی و پیراهن دوزی مشغول شد.

اشعار استاد ولی الله کلامی

کلامی از ۷ سالگی ذوق و استعداد شعر سرایی داشت و از سن ۱۳ سالگی نزد استادانی، چون “مرحوم حبیب الله منطقی”، “زین العابدین امیدی” و دیگر استادان بنام زنجان شروع به شعر خوانی مذهبی کرد. او همچنین با مداحان معروف ترک و فارسی زبان نیز همکاری داشته و بیشتر اشعار مداحی و نوحه خوانی آن‌ها را سروده است. سروده‌های ۳۱ جلدی اشعار مذهبی و دیوان دو جلدی فارسی و ترکی از نوشته‌های اوست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدرضا گرگین زاده

جلسات مذهبی و دستگیری

استاد کلامی در سال ۱۳۵۳ برای خدمت سربازی به آبادان اعزام شد. برگزاری جلسات مذهبی و همچنین سرودن اشعار مذهبی در طول خدمت چندین بار منجر به دستگیری وی توسط رژیم شاه شد.

ازدواج استاد کلامی

ولی الله کلامی در سال ۱۳۵۷ با خانواده‌ای مذهبی وصلت کرد و حاصل این ازدواج دو پسر و دو دختر است. یکی از فرزندانش به نام سعید در سن ۱۹ سالگی بر اثر بیماری درگذشت.
دیدار با رهبر

استاد ولی الله کلامی در شب میلاد کریم اهل بیت و در دیدار شاعران با رهبر انقلاب دو جلد از آثار خود را تقدیم به رهبر کرد. او کتاب با عنوان دیوان ” سلام دل ” که ادامه ی دیوان ” کلام دل ” بود را تقدیم معظم له کرد. ایشان هم پس از روایت دو کتاب فرمودند: به به کلام دل، سلام دل، سلامت باشید آقای کلامی.

شعر جنجالی کلامی زنجانی برای روحانی و لاریجانی

ولی الله کلامی زنجانی طی همایش “صدای مردم” که به صورت زنده از شبکه سه سیما در حال پخش بود، شعری جنجالی در انتقاد از رییس جمهور، حسن روحانی و رییس قوه مقننه، علی لاریجانی خواند. همین مساله موجب شد تا پخش آن برنامه تلویزیونی بلافاصله متوقف شود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ولی الله کلامی زنجانی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه