بیوگرافی جمشید محمودی

4 سال پیش
بیوگرافی جمشید محمودی
3/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی جمشید محمودی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جمشید محمودی (زاده ۷ آبان ۱۳۶۲ ایالت پروان افغانستان) نویسنده و کارگردان سینما، مهاجر افغانستانی مقیم ایران است.

زندگینامه جمشید محمودی

بیوگرافی جمشید محمودی

فعالیت هنری

جمشید محمودی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار جمشید محمودی می‌توان به فعالیت در فیلم چند متر مکعب عشق، سریال می‌تونه آخریش باشه و فیلم رفتن اشاره کرد.

جمشید محمودی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۸۹ در سریال می‌تونه آخریش باشه به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم چند متر مکعب عشق، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جمشید محمودی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون علیرضا اوسیوند، رامین راستاد، عباس غزالی و لیندا کیانی را تجربه کرد.

جمشید محمودی در سال ۱۳۹۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم جمشید محمودی در این سال، فعالیت در فیلم چند متر مکعب عشق به کارگردانی جمشید محمودی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی جمشید محمودی فعالیت در فیلم چند متر مکعب عشق بوده است. جمشید محمودی سال ۱۳۹۲ فیلم چند متر مکعب عشق به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. جمشید محمودی توانست با فعالیت در فیلم چند متر مکعب عشق تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر ساعد سهیلی، علیرضا استادی، نادر فلاح و حسیبا ابراهیمی توانست سطح کاری او را متحول کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی زهره نعیمی
حرفه‌های دیگر

با اینکه جمشید محمودی را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. جمشید محمودی علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان کارگردان، تهیه کننده و تدوینگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار جمشید محمودی در حرفه‌ی کارگردان، سریال سایه بان، فیلم شکستن همزمان بیست استخوان، فیلم چند متر مکعب عشق و سریال می‌تونه آخریش باشه است. مهم‌ترین اثر جمشید محمودی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم رفتن است. مهم‌ترین اثر جمشید محمودی در حرفه‌ی تدوینگر، فیلم رفتن است.

جمشید محمودی سال ۱۳۹۲ برای فیلم چند متر مکعب عشق توانست در ۳۲مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو بهترین کارگردانی برنده شود. همچنین جمشید محمودی سال ۱۳۹۲ برای فیلم چند متر مکعب عشق توانست در ۳۲مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو بهترین فیلمنامه نامزد شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی جمشید محمودی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. جمشید محمودی را باید بیشتر نویسنده سینما بدانیم چرا که ۷۵% آثار وی سینمایی و ۲۵% آثارش تلویزیونی است. در واقع جمشید محمودی از مجموع ۴ اثری که در کارنامه دارد، در ۳ اثر در سینما با نام‌های فیلم شکستن همزمان بیست استخوان، فیلم رفتن و فیلم چند متر مکعب عشق فعالیت داشته و در ۱ اثر در تلویزیون با نام سریال می‌تونه آخریش باشه فعالیت داشته است.

فیلم‌های سینمایی

شکستن همزمان بیست استخوان – نویسنده و کارگردان (۱۳۹۷)
رفتن – نویسنده،تهیه‌کننده و تدوین (۱۳۹۵)
چند متر مکعب عشق – کارگردان (۱۳۹۲)
قلب ها باخبر از عاطفه اند – کارگردان (۱۳۹۰)
سریال تلویزیونی
سایه بان (۱۳۹۶)
دل‌دار (۱۳۹۷)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حامد فقیهی

فیلم تلویزیونی

بغض شیشه ای – برنامه ریز و دستیار اول کارگردان (۱۳۹۷)
می تونه آخریش باشه – کارگردان (۱۳۸۹)

جوایز و افتخارات

برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین طراحی صحنه و معرفی استعداد از هفدهمین جشن سینمای ایران برای فیلم «چند متر مکعب عشق».

بهترین فیلمنامه از هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا برای فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» (۱۳۹۸)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جمشید محمودی
3/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه