بیوگرافی جاناتان نولان

4 سال پیش
بیوگرافی جاناتان نولان
Rate this post

بیوگرافی جاناتان نولان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جاناتان نولان (به انگلیسی: Jonathan Nolan) (متولد ۶ ژوئن ۱۹۷۶) نویسنده و تهیه‌کننده فیلم انگلیسی-آمریکایی است. او برادر کوچکتر کریستوفر نولان می‌باشد.

زندگینامه جاناتان نولان

بیوگرافی جاناتان نولان

فعالیت هنری

جاناتان در لندن از یک پدر انگلیسی و یک مادر آمریکایی به دنیا آمد. او در شیکاگو، ایلینوی بزرگ شد و تحصیلات خود را در آکادمی لویولا در ایالت ایلی‌نوی ادامه داد و در سال ۱۹۹۴ فارغ‌التحصیل شد و پس از آن در سال ۱۹۹۹ از دانشگاه جورج‌تاون در واشینگتن، دی. سی. مدرک خود را در رشتهٔ انگلیسی گرفتداستان کوتاه جاناتان با عنوان ممنتو موری توسط برادر بزرگترش کریستوفر نولان منجر به ساخت و کارگردانی فیلم ممنتو شدکه برای او و برادرش نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اوریجینال را در پی داشت.در سال ۲۰۰۵ نولان و برادرش کریستوفر فیلمنامه فیلم حیثیت را براساس کتابی به نویسندگی کریستوفر پریست نوشتند.

نولان همچنین همراه با برادرش کریستوفر فیلمنامه سری فیلم‌های بتمن را نوشت که شوالیه تاریکی موفقترین فیلم بتمن تاریخ شددر ۱۰ فوریه ۲۰۱۱ شبکه سی‌بی‌اس از او درخواست کرد که سریال مظنون را بسازد. غیر از جاناتان، جی. جی. آبرامز از دیگر تهیه‌کنندگان این سریال است که از سی‌بی‌اس در ۱۰۳ قسمت و طی ۵ فصل به نمایش درآمد.

جاناتان در لندن از یک پدر انگلیسی و یک مادر آمریکایی به دنیا آمد. او در شیکاگو، ایلینوی بزرگ شد و تحصیلات خود را در آکادمی لویولا در ایالت ایلی‌نوی ادامه داد و در سال ۱۹۹۴ فارغ‌التحصیل شد و پس از آن در سال ۱۹۹۹ از دانشگاه جورج‌تاون در واشینگتن، دی. سی. مدرک خود را در رشتهٔ انگلیسی گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جسپر کید

تاریخ تولد: ۶ ژوئن ۱۹۷۶ (سن ۴۳ سال)، لندن، بریتانیا
همسر: لیزا جوی (ازدواج ۲۰۰۹)
کتاب‌ها: Interstellar: The Complete Screenplay With Selected Storyboards، بیشتر
آموزش: دانشگاه جورج‌تاون، Loyola Academy, Wilmette
نامزد دریافت جایزه: جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جاناتان نولان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه