بیوگرافی الیدا ولی

4 سال پیش
بیوگرافی الیدا ولی
Rate this post

بیوگرافی الیدا ولی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

الیدا ولی در ابتدا به رم رفت ، در ابتدا در ” Centro Sperimentale di Cinematografia” درس میخواند تا بازیگر و کارگردان شود.

زندگینامه الیدا ولی

بیوگرافی الیدا ولی

فعالیت هنری

در آن زمان ، در کنار ” Ettore Tolomei” عمه اش زندگی میکرد ، در سال ۱۹۳۴ ، در ” Il cappello a tre punte”حضور یافت. اولین فیلمی که در آن بازی کرد و موفق نیز بود را میتوان ” Mille lire al mese (1939)” نام برد. بعد از حضور در برنامه های کمدی زیادی توانست با بازی در”Piccolo mondo antico (1941),” به کارگردانی “Mario Soldati” جایزه ی بهترین بازیگر ویژه را از جشنواره ی فیلم وینس بگیرد. در زمان جنگ جهانی دوم ،در برنامه هایی چون “Stasera niente di nuovo (1942)” و “diptych Noi Vivi / Addio Kira! (1943)” حضور داشت.

بعد نیز او را به عنوان یکی از زیباترین زنهای جهان شناختند. او در فیلم های انگلیسی زبان نیز بازی کرده است و قرار دادی را با دیوید سلزنیک بست. بعد از این قرار داد نیز دومین جایزه را بدست آورد. در هالیوود ، او در فیلم های زیادی حضور داشت ، در نقش قاتل در “The Paradine Case (1947)” اثر آلفرد هیچکاک بازی کرد و بعد نیز در “The Third Man (1949)” اثر کارول رد حضور یافت. در خارج از کشور تجربه ی موفقیتش آنچنان خوب نبود و بعد نیز دچار مشکلات زیادی شد.

Senso

در دهه ۵۰ به اروپا بازگشت و در فیلم های فرانسوی و ایتالیایی زیادی بازی کرد. در سال ۱۹۵۴ ، در نقش مهمان در ملودارم “Senso” به کارگردانی “Luchino Visconti.” حضور داشت ، در این فیلم ، در دهه ۱۹ وی به بازیگری پرداخت.
در سال ۱۹۵۶ ، ولی تصمیم گرفت که بازیگری را به اتمام برساند و به کار در تئاتر بپردازد. در تئاتر های ایتالیا در برادوی به بازی میپرداخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جلال مقامی

در سال ۱۹۵۹ ، او در برنامه ترسناک “Les Yeux sans visage” و بعد نیز در دهه ۶۰ به بازی در کنار کارگردانهای مشهوری چون پائولو پازولینی پرداخت. در سال ۱۹۶۷ نیز در La strategia del ragno, 1972; Novecento, 1976, and Dario Argento’s Suspiria حضور داشت.
در تئاتر نیز در as Ibsen’s Rosmersholm; Pirandello’s Henry IV; John Osborne’s Epitaph for George Dillon; و Arthur Miller’s A View from the Bridge نیز حضور یافت.

نام کامل
Alida Maria Laura von Altenburger
تاریخ تولد
May 31, 1921
سن
۹۸ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 1 Golden Globe
Another 8 wins & 3 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی الیدا ولی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه