بیوگرافی جان ولز

4 سال پیش
بیوگرافی جان ولز
Rate this post

بیوگرافی جان ولز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جان ولز تهیه کننده تئاتر، فیلم و تلویزیون و نویسنده و کارگردان آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۸۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. شهرت او بیشتر برای نقش تهیه کنندگی و نویسندگی مجموعه های تلویزیونی بخش فوریت‌های پزشکی، نگاه سوم و بی‌شرم می باشد. او هم اکنون در استودیوهای برادران وارنر در کالیفرنیا به سر میبرد. همچنین او رهبر حذبی کارگری و رئیس انجمن صنفی نویسندگان امریکا از سال ۹۹ تا ۲۰۰۱ بوده است.

زندگینامه جان ولز 

بیوگرافی جان ولز

فعالیت هنری

ولز در ۲۸ مهٔ سال ۱۹۵۶ در ویرجینیا به دنیا آمد. اصلیت او انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی، سوئدی، نروژی می باشد. پس از اخذ مدرک از مدرسه هنر کارنگی ملون در سال ۱۹۷۹، وارد دانشگاه کارنگی ملون شد و تبدیل به یکی از اولین هنرپیشگانی شد که در تئاتر شهر پیتسبورگ بازی کرد. شروع فعالیت هنری او با تهیه کنندگی در سال ۱۹۸۷ آغاز گردید. یکی از بهترین کارهایش مجموعه تلویزیونی بخش فوریت‌های پزشکی(۱۹۹۴) می باشد که درباره پرستاران، پزشکان و دانشجویان علوم پزشکی بود که در بخش فوریت‌های پزشکی در یک بیمارستان در شیکاگو کار می‌کردند. داستان‌های هیجانی و سرعت انجام اتفاقات در قصه‌های این سریال از دلایل محبوبیت و شهرت آن به شمار می‌رفت.

پس از تهیه کتتدگی سریال ها و مجموعه های تلویزیونی مختلف اولین فیلم خود را در مقام کارگردان ساخت. مردان شرکت(۲۰۰۵) نام فیلمی درام به نویسندگی و کارگردانی جان ولز است که در آن بن افلک، کوین کاستنر، کریس کوپر و تامی لی جونز بازی میکنند. این فیلم در مورد روابط افرادی است که در یک موسسه کار می کنند که تاثیر چگونگی فشارهای اقتصادی بر زندگی خانوادگی و روابط آن ها را نشان می دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سپند امیر سلیمانی
آگوست:

اوسیج کانتی (۲۰۱۳) دیگر فیلم به کارگردانی ولز می باشد که بر پایهٔ نمایشنامه‌ای با همین نام از تریسی لتس ساخته شد. داستان این فیلم درباره زندگی یک خانوادهٔ بزرگ و ازهم‌گسیخته‌ای می باشد که بعد از مدت‌ها به خاطر ناپدید شدنِ ناگهانیِ پدربزرگ دور هم جمع شده‌اند. این فیلم با بودجه ۲۵ میلیون دلاری توانست ۷۴ میلیون دلار فروش کند. از بازیگران این فیلم نیز می توان به مریل استریپ، جولیا رابرتز، ایوان مک گرگور، کریس کوپر، ابیگیل برسلین، بندیکت کامبربچ، ژولیت لوئیس، مارگو مارتیندال اشاره کرد. این فیلم موفق شد در دو رشتهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازیِ مریل استریپ و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازیِ جولیا رابرتز نامزد جایزه اسکار شود.

جان ولز یک سال بعد تهیه کنندگی فیلمی در سبک زندگینامه‌ای و موزیکال به نام عشق و بخشش (۲۰۱۴) را برعهده گرفت. سوخته (۲۰۱۵) نیز یک فیلم کمدی درام به کارگردانی جان ولز و نوشته استیون نایت می‌باشد که در آن فیلم بردلی کوپر، اما تامسون، سینا میلر، متیو ریس ، دانیل برول، اوما تورمن، آلیشا ویکندر، لیلی جیمز و عمر سی بازی میکنند. داستان این فیلم درباره سرآشپزی موفق در رستورانی به نام ژان-لئو فرانسه می باشد که ه دلیل مصرف مواد مخدر و اختلالات روحی ناشی از دوران سخت کودکیش، کم کم رستوران و دوستان خود را از دست داده و مدتی ناپدید می شود اما بعد از ٣ سال به لندن می رود تا بتواند همه چیز را از اول شروع کند.

نام کامل
John Marcum Wells
تاریخ تولد
May 28, 1956
سن
۶۳ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Won 6 Primetime Emmys
Another 21 wins & 45 nominations

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فتانه ولیدی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان ولز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه