بیوگرافی راجر کامبل

4 سال پیش
بیوگرافی راجر کامبل
Rate this post

بیوگرافی راجر کامبل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

راجر کامبل کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس و نمایش نامه نویس آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۹۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم های معروف او می توان به مقاصد بی‌رحمانه(۱۹۹۹) و مقاصد بی‌رحمانه ۲(۲۰۰۰) اشاره کرد.

زندگینامه راجر کامبل

بیوگرافی راجر کامبل

فعالیت هنری

کامبل متولد ۲۸ مهٔ سال ۱۹۶۶ در نیویورک می باشد. دوران تحصیلش را در دبیرستان هریسون گذراند و در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه نورث وسترن فارغ التحصیل شد. او کار خود را به عنوان یک نمایشنامه نویس و کارگردان در سال ۱۹۹۳ با طنز هالیوودی پرداخت کن یا بازی کن شروع کرد که توانست جایزه بهترین فیلمنامه طنز جشنواره تئاتر هفتگی لوس آنجلس را بدست آورد. نمایش نامه بعدی او با نام دختر دی با بازی دیوید شویمر توانست برای وی ۴ جایزه درامالوگ را به ارمغان بیاورد.

اولین فیلم بلند این کارگردان که برای شرکت سونی پیکچرز ساخته شد، مقاصد بی‌رحمانه(۱۹۹۹) نام داشت. در این فیلم سارا میشل گلر، رایان فیلیپ، ریس ویترسپون، و سلما بلر بازی میکردند. این فیلم که اقتباسی از رمانی به همبن نام نوشته پییر-آمبرواز شودرلو دو لاکلو در سال ۱۷۸۲ می باشد اما داستان آن به جای قرن ۱۸ فرانسه در میان نوجوانان ثروتمند دبیرستانی شهر نیویورک امروزی رخ می دهد. این فیلم بطور مستقل و با بودجه اندک ساخته شد. این فیلم با نقدهای مثبت و منفی همراه شد ولی در نهایت توانست ۷۵ میلیون دلار فروش داشته باشد.

مقاصد بی‌رحمانه

یک سال بعد قسمت بعدی این فیلم به نام مقاصد بی‌رحمانه ۲(۲۰۰۰) را با بازی سارا تامپسون، کری لین پرت و ایمی آدامز کارگردانی کرد. نویسنده و فیلم نامه نویس این فیلم کمدی-درام نیز خودش بود.
فیلم بعدی کامبل یک کمدی رمانتیک به نام شیرین ترین چیز(۲۰۰۰) نام داشت. در این فیلم کامرون دیاز، کریستینا اپلگیت و سلما بلیر بازی میکنند. داستان این فیلم درباره دختری است که با اشنایی با یک مرد می فهمد كه مجبور است آداب معاشرت با دیگران را فرا بگیرد. این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین کمدی، بهترین هنرپیشه زن کمدی از جشنواره تین چویس گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اصغر فرهادی

شیرین ترین چیز در اولین هفته اکرانش توانست نزدیک به ۱۰ میلیون دلار فروش کند و رتبه سوم جدول باکس آفیس را پس از تغییر خطوط راجر میشل و اتاق امن دیوید فینچر به دست آورد. این فیلم در نهایت توانست به فروش جهانی ۶۸ میلیون دلار دست یابد. فقط دوستان(۲۰۰۵) فیلمی کمدی رمانتیک به کارگردانی راجر کمبل است که به نویسندگی آدام تکی دیوید و با بازی رایان رینولدز، امی اسمارت، آنا فاریس، کریس کلاین و کریستوفر مارکت همراه شده است. داستان این فیلم درباره فردی است که در دوران دانشگاه فردی چاق و احمق بوده و حال برای بازگشت به زادگاهش و ملاقات با بهترین دوستش امی به آن جا باز میگردد. این فیلم توانست بالغ بر ۵۰ میلیون دلار فروش کند.

سفرجاده ای کالج

سفرجاده ای کالج(۲۰۰۸) فیلمی کمدی خانوادگی به کارگردانی کمبل است که در آن مارتین لارنس، ریون سیمون و براندا سونگ بازی می کنند. داستان این فیلم درباره نوجوانی به نام ملانی پورتر است که به همراه پدرش برای رسیدن به یک کالج دیگر دست به سفر جاده ای می زند. این فیلم در اولین هفته اکرانش با فروش ۱۳ میلیون دلار در رتبه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. پس از این فیلم یک کمدی سیاه خانوادگی به نام انتقام خزدار(۲۰۱۰) را به تهیه کنندگی رابرت سیموندس و کیت گلدبرگ و نویسندگی مایکل کارنز و جاش گیلبرت کارگردانی کرد.

در این فیلم برندان فریزر، بروک شیلدز، مت پروکوپ، کن جئونگ، و آنجلا کینزی، دی برادلی بیکر بازی می کنند. این فیلم علارقم فیلم های قبلی کمبل در گیشه موفق نبود و با بودجه ۳۵ میلیون دلاری تنها توانست ۳۶ میلیون دلار فروش کند.
از دیگر فعالیت های کمبل کارگردانی چندین قسمت از سریال های دارودسته، دروغ‌گوهای کوچک زیبا، انتقام و رینگر اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اسکارلت جوهانسون

تاریخ تولد
May 28, 1966
سن
۵۳ سال
حرفه
کارگردان

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی راجر کامبل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه