بیوگرافی تارسم سینگ

4 سال پیش
بیوگرافی تارسم سینگ
Rate this post

بیوگرافی تارسم سینگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

تارسم سینگ کارگردان، و تهیه‌کننده هندی-آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون مشغول فعالیت فیلم سازی، ساخت موزیک ویدئو و آگهی های بازرگانی می باشد. از مهمترین فیلم های ساخت او می توان به سلول (۲۰۰۰)، فنا ناپذیران (۲۰۱۱) و بیخود از خود (۲۰۱۵) اشاره کرد.

زندگینامه تارسم سینگ 

بیوگرافی تارسم سینگ

فعالیت هنری

سینگ در ۲۶ مهٔ سال ۱۹۶۱ در پنجاب و در یک خانواده پنجابی سیک متولد شد. پدر او یک مهندس هواپیما بود. دوران دبیرستان را در مدرسه اسقف کوتون شیملا گذراند. سپس در کالج راج در دهلی نو شروع به درس خواندن کرد. او همچنین فارغ التحصیل از دانشگاه هنر و طراحی در پاسادنا، کالیفرنیا می باشد.

شروع فعالیت هنری سینگ با کارگردانی موسیقی فیلم هایی از جمله لالایی شیرین از دیپ فارست و آهنگ پرفروش “از دست دادن دین من” از R.E.M می باشد که برنده بهترین ویدئو در چشنواره موزیک ویدئوهای ام تی وی در سال ۱۹۹۱ گردید. او آگهی های بازرگانی زیادی برای برندهایی از جمله نایک و کوکاکولا ساخته است.

اولین فیلم بلند این کارگردان سلول (۲۰۰۰) نام داشت. در این فیلم علمی–تخیلی جنیفر لوپز، وینس وگن و وینسنت دن آفریو بازی می کنند. منتقدان به واسطه جلوه های بصری، کارگردانی و گریم نظرات بسیار مساعدی برای این فیلم داشتند اما نقدهایی نیز وجود داشت. از اینکه الهام گرفته از فیلم سکوت بره ها می باشد تا تاکید بر سبک به جای ذات و تا تصاویر تاحدودی ازاردهنده. جنیفر لوپر در این فیلم برنده جایزه بهترین هنرپیشه مدل در جوایز فیلم ام تی وی گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روح الله مفیدی
سال ۲۰۰۳

در سال ۲۰۰۳، تارسم یکی از تحسین برانگیزترین آگهی های بازرگانی شرکت پپسی که تاکنون ساخته شده است را کارگردانی نمود. این ویدئو با شکل و شمایل گلادیاتوری و با آهنگ معروف ” ما تو را به جنب‌وجوش می‌اندازیم” اثر برایان می و اجرا شده توسط گروه کوئین ساخته شد. در این آگهی، ۳ بانوی گلادیاتور با بازی بریتنی اسپیرز، بیانس و پینک با یکدیگر مبارزه می کنند و انریکه ایگلیاس نیز در این ویدئو حضور دارد. سقوط (۲۰۰۶) دیگر فیلم آمریکایی این کارگردان می باشد که در سبک فانتزی و با بازی لی پیس ساخته شد.

فیلم نامه این فیلم بر پایه نمایش نامه بلغاری یو هو هو نوشته والری پتروف نوشته شده بود. این فیلم در سال ۲۰۰۸ اکران شد و بالغ بر ۳٫۲ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم در مکان های مختلفی از جمله آفریقای جنوبی، نامیبیا، هند، فیجی، اندونزی، ایتالیا، ترکیه و فرانسه فیلم برداری شد.

فنا ناپذیران (۲۰۱۱) سومین فیلم بلند تارسم سینگ می باشد که در سبک فانتزی و ماجراجویی و با بازی هنری کاویل، استیون درف و لوک ایوانز ساخته شد. این فیلم با بودجه ۷۵ میلیون دلاری توانست بالغ بر ۲۲۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. داستان این فیلم درباره یک شیطان بسیار خشن و ظالم به نام «پادشاه هایپریون» است که با بشریت مبارزه کرده و دنیا را به سمت تاریکی سوق دهد.

تسئوس

اما «تسئوس» انسانی فانی است که توسط «زئوس» برگزیده شده تا انسان ها را در جنگ علیه هایپریون رهبری کند. ای آینه ای آینه (۲۰۱۲) دیگر فیلم سینگ می باشد که در سبک کمدی رمانتیک و فانتزی با داستانی بر پایه داستان سفیدبرفی و هفت کوتوله از برادران گریم و با بازی لیلی کالینز در نقش سفید برفی و جولیا رابرتس در نقش ملکه بدجنس ساخته شد. این فیلم نیز با فروش خوب ۱۸۳ میلیون دلاری توانست موفقیت خوبی برای این کارگردان باشد ضمن اینکه نقدهای خوبی نیز دریافت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عبدی بهروانفر

بیخود از خود (۲۰۱۵) فیلمی دیگر در سبک علمی–تخیلی به کارگردانی تارسم سینگ است که درباره مردی ثروتمند است که به سرطان مبتلا و رو به مرگ است. وی تحت عمل جراحی پزشکی بسیار جدیدی قرار می گیرد که خودآگاهی او را به بدن مردی جوان و سالم منتقل می کند. در این فیلم رایان رینولدز و ناتالی مارتینز بازی می کنند. این فیلم علارغم بودجه ۲۶ میلیون دلاری تنها توانست ۱۲ میلیون دلاردر آمریکا فروش داشته باشد. منتقدان نیز اکثرا نقدهای بدی در مورد این فیلم داشتند.

نام کامل
Tarsem Dhandwar Singh
تاریخ تولد
May 26, 1961
سن
۵۸ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۴ wins & 3 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تارسم سینگ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه