بیوگرافی مارکوس نیسپل

4 سال پیش
بیوگرافی مارکوس نیسپل
Rate this post

بیوگرافی مارکوس نیسپل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مارکوس نیسپل کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون آلمانی-آمریکایی است که در کارنامه اش ساخت تعدادی زیادی موزیک وویدئو نیز وجود دارد. بسیاری از فیلم های او بازسازی فیلم هایی هستند که قبلا ساخته شده اند. از فیلم های او میتوان به کشتار با اره برقی در تگزاس(۲۰۰۳)، فرانکنشتاین(۲۰۰۴)، مسیریاب(۲۰۰۷)، جمعه سیزدهم (۲۰۰۹) اشاره کرد.

زندگینامه مارکوس نیسپل 

بیوگرافی مارکوس نیسپل

فعالیت هنری

نیسپل در ۲۶ مهٔ سال ۱۹۶۳ در فرانکفورت به دنیا آمد. فعالیت هنری او در عرصه تبلیغات آغاز گردید و در شرکت تبلیغاتی یانگ و روبیکام در فرانکفورت به عنوان یک کارگردان جوان مشغول به کار شد. او در سال ۱۹۸۴ با استفاده از یک بورس تحصیلی از فولبرایت به آمریکا آمد و اولین کارگردانی خود را در سال ۱۹۸۹ با مجموعه موزیک ویدئوهای شرکت موسیقی C&C انجام داد.

در زمانیکه در نیویورک زندگی می کرد شرکت تولیدی خود را به نام شبکه هنرمندان پورتفولیو تاسیس کرد که در سال ۲۰۰۰ با MJZ ادغام شد. او در طی این سالها بیش از ۱۰۰۰ آگهی بازرگانی برای شرکت هایی از جمله At&T، آیودی، کوکاکولا، کداک، مرسدس بنز، موتورولا، نایک، پاناسونیک، پپسی، و شبکه های تلویزیونی ام تی وی، ای بی سی، سی بی اس و ان بی سی تولید کرده است. او تا کنون جوایز بسیاری را از جشنواره های بین المللی تبلیغات دریافت کرده است که از جمله آنها می توان به جایزه کیلو، جایزه موبیوس، جایزه بزرگ جوایز BDA، و غیره نام برد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جولی تایمور
آثار

همچنین در طی چندین سال فعالیت برای هنرپیشگانی از قبیل اسپیس گیرل، جورج مایکل، التون جان، ماریا کری، برایان آدامز موزیک ویدئو تهیه کره است. او تاکنون بیش از ۱۲ بار نامزد جایزه موزیک ویدئوی MTV شده است و ۴ باز توانشته است این جایزه را ببرد. او همچنین دو بار برنده جایزه بیلبورد و انجمن فیلم سازان موزیک ویدئو را برنده شده است.

اما اولین فیلم به کارگردانی مارکوس نیسپل فیلمی ترسناک به نام کشتار با اره‌برقی در تگزاس (۲۰۰۳) می باشد. این فیلم بازسازی فیلمی به همین نام در سال ۱۹۷۴ می‌باشد. گرچه این فیلم با فروشی بالغ بر ۱۰۷ میلیون دلار توانست درگیشه موفق ظاهر شود اما منتقدان زیاد از این راضی نبودند. سپس فیلم ترسناک دیگری به نام فرانکنشتاین (۲۰۰۴) را با بازی پارکر پوزی، وینسنت پرز و توماس کرتشمن کارگردانی کرد. این فیلم به تهیه کنندگی مارتین اسکورسیزی و بر اساس نسخه دیگر این فیلم که توسط دین کونز ساخته شده بود، تولید شد.

این فیلم زیاد مورد توجه منتقدین قرار نگرفت و در گیشه نیز موفق نبود. سپس در حدود ۳ سال بعد، فیلمی حماسی آمریکایی به نام ره یاب(۲۰۰۷) با بازی کارل اوربان، کلنسی براون، رالف مولر، مون بلودگود کارگردانی نمود. این فیلم بازسازی ازادی از فیلمی نروژی به همین نام است که در سال ۱۹۸۷ اسکار گرفته بود. این فیلم نیز با انتقادهای بسیار و نظرات منفی منتقدین همراه شد و در مقابل بودجه تولید ۴۵ میلیون دلاری تنها توانست ۳۱ میلیون دلار فروش کند. اما توانست با فروش ۲۲ میلیون دلار بر روی DVD موفق ظاهر شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوروش معصومی
جمعه سیزدهم

فیلم بعدی نیسپل جمعه سیزدهم (۲۰۰۹) نام دارد که فیلمی ترسناک با بازی درک میرس، نانا ویزیتور، جرد پادالکی می باشد. بر خلاف دو فیلم دیگر این کرگردان فیلم جمعه سیزدهم با بودجه ۱۹ میلیون دلاری خود توانست به فروش جهانی ۹۱ میلیون دلار دست یابد و از این حیث موفق ظاهر شد. این فیلم نیز از روی مجموعه ای به همین نام که در سال ۱۹۸۰ شروع شده بود، ساخته شده بود.

وی سپس فیلمی اکشن، فانتزی و ماجراجویی به نام کونان بربر(۲۰۱۱) را کارگردانی کرد. این فیلم همانطور که از نامش بر می‌آید، دربارهٔ یک مرد قوی هیکل به نام کنان است که در بچگی پدرش را کشته‌اند و خانه‌شان را هم نابوده کرده بودند و حالا که او بزرگ شده، قرار است به عنوان نماینده قبیله اش در برابر ظلم و ستم موجودات شیطانی بایستد و آنها را شکست داده تا قبیله اش به او افتخار کند. از بازیگران آن می توان به جیسون موموآ، ریچل نیکولز، استیون لانگ و رز مک گاون اشاره کرد.

این فیلم نتوانست موفقیت چشم گیری داشته باشد و بعد از چندین سال عدم کارگردانی فیلم، نیسپل فیلمی ترسناک به نام اکستر (۲۰۱۵) با بازی کوین چاپمن و استیون لانگ ساخت. داستان این فیلم درباره گروهی از نوجوانان است که به طور اتفاقی یک روح شیطانی را آزاد میکنند که آن روح تک به تک آنها را تسخیر می کند.

تاریخ تولد
May 26, 1963
سن
۵۶ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۲ nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارکوس نیسپل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه