بیوگرافی بن ویتلی

4 سال پیش
بیوگرافی بن ویتلی
Rate this post

بیوگرافی بن ویتلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بن ویتلی یک کارگردان انگلیسی فیلم های سینمایی بلند، برنامه های کمدی تلویزیونی، تبلیغات تجاری و اینترنتی و همچنین انیمیشن های کوتاه می باشد. از فیلم های وی می توان به تراس پایینی(۲۰۰۹)، لیست قتل(۲۰۱۱)، پیشگوها(۲۰۱۲)، مکانی در انگلستان(۲۰۱۳)، برج (۲۰۱۵) و آتش آزاد(۲۰۱۶) اشاره کرد.

زندگینامه بن ویتلی

بیوگرافی بن ویتلی

فعالیت هنری

وی علاوه بر نویسندگی فیلمنامه برای چندین فیلمش، تمام فیلم هایش را خودش تدوین و ویرایش نموده است. از دیگر فعالیت های وی کارگردان اپیزودهای سریال هایی از قبیل الفبای مرگ، در اشتباهی و دکتر هو می باشد.

ویتلی در سال ۱۹۷۲ در بیلریکی انگلستان به دنیا آمد. او در مدرسه هاورستوک در شمال لندن درس خواند. ابتدای فعالیت وی ساختن فیلم های کوتاه و انیماتوری بود. سپس به سمت اینترنت سوق پیدا کرد. کلیپ “بدل ماهر” وی، که نشان می داد دوستش راب هیل از روی یک ماشین می پرد بیش از ۱۰ میلیون بازدید کننده داشت.

بیش از یکصد انیمیشن کوتاه و بازی در وب سایت او و همسرش به نام آقاوخانم ویتلی وجود دارد که بوسیله کمپانی های بزرگ رسانه ای مورد توجه قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۶، ویتلی به خاطر تبلیغی که برای کمپانی ویرال ساخت، برنده جایزه شیر طلایی در فستیوال آگهی های تجاری کن گردید. در جولای همان سال قسمت هایی از سریال های تلویزیونی تصادف و اورژانس، توصیه شهروندان، الفبای غیرقانونی ساخت. در بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ نیز قسمت هایی برای سریال های در اشتباهی، ایده آل کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پُل توماس اندرسون
اولین تجربه فیلم سینمایی بیوگرافی بن ویتلی

اولین تجربه فیلم سینمایی ویتلی با فیلم تراس پایینی(۲۰۰۹) رقم خورد. او که این فیلم را در ۸ روز ساخت توانست برنده جایزه موج نو در فستیوال فنتاستیک فیسک در اتریش گردد. در این فیلم درام جنایی بازیگرانی از قبیل رابین هیل، رابرت هیل و جولیا دیکین ایفای نقش می کنند. از دیگر افتخارات این فیلم برنده شدن جایزه رقص بارانی از جشنواره بین المللی فیلم های مستقل بریتانیا می باشد.

دومین فیلم بلندش نیز لیست قتل(۲۰۱۰) نام دارد که یک درام روانشناسانه جنایی به نویسندگی امی جامپ و با بازی نیل ماسکل، مای آنا بارینگ و مایکل اسمیلی می باشد. داستان این فیلم درباره یک سرباز بریتانیایی می باشد که پس از بازگشت به خانه با همکاری دوستش به عنوان یه قاتل اجاره ای مشغول به کار می شود. این فیلم با نظرهای مثبت منتقدین همراه شد و توانست علاوه بر برنده شدن جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد از جشنواره بین المللی فیلم مستقل بریتانیا، نامزد چندین جایزه دیگر نیز شود.

فیلم بعدی

فیلم بعدی ویتلی یک کمدی ترسناک به نام پیشگوها(۲۰۱۲) می باشد که در آن آلیس لاو و استیو اورام بازی می کنند. این فیلم که با استقبال خوبی همراه شد از نظر منتقدین نیز بسیار خوب توصیف گردید و با امتیاز ۸۵% از ۹۶ دیدگاه در وب سایت روتن تومیتو عملکرد خوبی را نشان داد. این فیلم نامزد چندین جایزه BIFA گردید و توانست جایزه بهترین فیلم نامه آنجا را به دست آورد. مکانی در انگلستان(۲۰۱۳) نیز فیلمی ترسناک و روانشناسانه و تاریخی از این کارگردان می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید تحویلداری

این فیلم به صورت سیاه و سفید فیلم برداری شد و داستان آن در حین جنگ داخلی انگلستان در قرن ۱۷ میلادی رخ می دهد. گرچه این فیلم با نقدهای خوبی مواجه گردید اما در گیشه زیاد موفق نبود و نتوانست فروش بالایی به دست آورد. برج (۲۰۱۵) فیلمی در سبک درام و علمی–تخیلی به کارگردانی بن ویتلی است که فیلمنامه آن را امی جامپ بر اساس رمانی به همین نام اثر جی. جی. بالارد نوشته است. از بازیگران آن نیز می توان به تام هیدلستون، جرمی آیرونز و سینا میلر اشاره کرد.
آخرین فیلم سینمایی بلند این کارگردان یک اکشن کمدی به نام آتش آزاد(۲۰۱۶) می باشد که فیلم نامه آنرا با همکاری امی جامپ نوشت.

تاریخ تولد
May 22, 1972
سن
۴۷ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۷ wins & 19 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بن ویتلی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه