بیوگرافی نیکلاس دیوید رولند کاساوتیس

4 سال پیش
بیوگرافی نیکلاس دیوید رولند کاساوتیس
Rate this post

بیوگرافی نیکلاس دیوید رولند کاساوتیس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

نیکلاس دیوید رولند کاساوتیس معروف به نیک کاساوتیس یک کارگردان و بازیگر آمریکایی می باشد.

زندگینامه نیکلاس دیوید رولند کاساوتیس 

بیوگرافی نیکلاس دیوید رولند کاساوتیس

فعالیت هنری

وی در ۲۱ مارس سال ۱۹۵۹ در نیویورک به دنیا آمد. مادرش جنا رولندز یک بازیگر و پدرش جان کاساوتیس یک بازیگرو کارگردان یونانی-آمریکایی می باشد. در کودکی، دو دو تا از فیلم های پدرش در نقش بازیگر ظاهر شد: شوهران(۱۹۷۰) و یک زن تحت نفوذ(۱۹۷۴). پس از گذراندن اوقات دوران جوانیش در صنعت فیلم، کاساوتیس تصمیم گرفت وارد عرصه فیلم نشود. به همین خاطر با یک بورس تحصیلی بسکتبال وارد دانشگاه سیراکیوز گردید. اما با آسیب ورزشی که دید نظرش عوض شد و با اصرار پدر و مادرش در آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا در نیویورک مشغول به تحصیل گشت.

شروع دوران فعالیت حرفه اش با بازی در فیلم هایی نظیر تغییرچهره، همسر فضانورد، جان کیو همراه شد. از دیگر فیلم هایی که در آن ها به ایفای نقش پرداخته است می توان به نوت بوک (۲۰۰۴)، نگهبان خواهر من (۲۰۰۹)، زن دیگر (۲۰۱۴)، آلفا داگ (۲۰۰۶) اشاره کرد. او همچنین فیلمنامه ای را برای فیلم کوکائین (۲۰۰۱) به کارگردانی تد دم و همچنین دیالوگی برای موزیک ویدئو جاستین تیمبرلیک به نام در اطراف چه خبر است … بیا نزدیک نوشت.

اولین فیلم

اولین فیلمی که کاساوتیس کارگردانی کرده است یک درام آمریکایی به نام ستاره ها را رها کن(۱۹۹۶) نام دارد که مادرش جنا نیز در آن بازی می کرد. از دیگر بازیگران آن می توان به ماریسا تومی و جرارد دپاردیو اشاره کرد. این فیلم داستان زنی بیوه است که با زنی در آنطرف خیابان دوست می شود و به پرستاری پسر جوانش مشغول می شود و در حین این کار درس های ارزشمندی از زندگی در مورد خودش و روابط خود با دیگران را به او یاد می دهد. رولندز و تومی هر دو نامزد جایزه صنف بازیگران سینمای آمریکا شدند. فیلم بعدیش او خیلی دوست‌داشتنیه(۱۹۹۷) نام دارد که در آن بازیگرانی همچون جان تراولتا ، شان پن ، رابین رایت و هری دین استنتون ایفای نقش کرده‌اند.فیلم نامه این فیلم توسط پدرش جان نوشته شده بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تونی ریچاردسون

در زمان اکران این فیلم با توجهات ویژه ای به آن نگاه شد زیرا هشت سال پس از مرگ پدرش او را به شهرت رساند. شان پن به خاطر بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره فیلم کن سال ۱۹۹۷ و رابین رایت نامزد بهترین بازیگر زن در نقشی برجسته گردید.

جان کیو(۲۰۰۲) عنوان فیلم بعدی این کارگردان است که با بازی دنزل واشنگتن، هدر والکوئیست همراه شده است. داستان این فیلم درباره فردی است که پسرش دچار بیماری بزرگ‌شدن قلب می باشد و به خاطر هزینه های بالای پیوند قلب و قبول نکردن هزینه آن از طرف بیمه دچار بحران می باشد. فیلم برداری این فیلم طی ۶۰ روز در شهرهای تورنتو، هامیلتون و اونتاریو و قسمتی در شیکاگو انجام شد.

دفترچه خاطرات

این فیلم با هزینه ۳۶ میلیون دلاری ساخته شد و توانست به فروشی بالغ بر ۱۰۲ میلیون دلار دست یافت. فیلم بعدی این کارگردان دفترچه خاطرات(۲۰۰۴) نام دارد که با اقتباسی از روی رمانی آمریکایی نوشتهٔ نیکلاس اسپارکس درباره پسری فقیر است که عاشق دختری ثروتمند می شود و پس از مدتی به خاطر تفاوت های زیاد فرهنگی و اجتماعی مجبور به جدایی می شوند. در این فیلم رایان گاسلینگ و ریچل مک‌آدامز ایفای نقش می کنند. این فیلم نیز با تحسین منتقدین و فروش خوبی در گیشه همراه شد.

آلفا داگ

آلفا داگ(۲۰۰۶) نام فیلمی درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی نیک کاساوتیس است که بر اساس داستانی واقعی در شهر کِلرمونت، کالیفرنیا در سال ۱۹۹۹ ساخته شده است. داستان این فیلم درباره فروشنده مواد مخدری است که برای بازپس گیری بدهی اش از فردی، برادر نوجوان او را می رباید و برای جلوگیری از شهادت دادن احتمالی او و زندان تصمیم به قتل گروگان می گیرد. از بازیگران این فیلم می توان به امیل هریش، جاستین تیمبرلیک، بروس ویلیس، شارون استون و بن هریس اشاره کرد. سپس فیلمی درام با عنوان محافظ خواهرم (۲۰۰۹) را با بازی کامرون دیاز، ابیگیل برسلین، الک بالدوین و جیسون پاتریک کارگردانی کرد که بر اساس رمانی با همین نام نوشته جودی پیکولت ساخته شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی یونس غزالی

داستان این فیلم نیز درباره یک پرستار خانگی است که با برقرار کردن رابطه ای عاطفی با بیمارش که دختری مبتلا به سرطان خون است، سعی در بهبود روابط خانواده در حال فروپاشی آنها می کند. این فیلم با بودجه ۳۰ میلیون دلاری توانست بیش از ۹۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. دختر کوچک این کارگردان که ساشا نام دارد با نارسایی قلبی متولد شد و تحت عمل های جراحی فراوانی قرار گرفت. کاساوتیس این فیلم را با اقتباس از بخشی از تجربیات پزشکی ساشا ساخت.

زرد

زرد(۲۰۱۲)فیلم بعدی کاساوتیس نام دارد که توسط خودش و با همکاری هدر واکوئست نوشته و کارگردانی شد. در این فیلم نه چندان مشهور رایلی کوگ، دیوید مورس، ری لیوتا و ملانی گریفیث و لوسی پانچ ایفای نقش کردند. این فیلم جایزه بهترین فیلم را در فستیوال فیلم کاتالینا در سال ۲۰۱۳ دریافت کرد. داستان این فیلم درباره معلم دوره ابتدایی است که در یک دنیای خیالی زندگی می کند و روزانه ۱۲ قرص نیکودین مصرف می کند تا اینکه یک روز به علت برقراری رابطه جنسی با والدین یکی از دانش آموزان در روز جلسه انجمن اولیاء از کار اخراج می شود.

اخرین فیلم به کارگردانی نیک کاساوتس، زن دیگر (۲۰۱۴) نام دارد که فیلمی کمدی-رمانتیک با بازی کامرون دیاز، لزلی من، کیت آپتن، نیکولای کاستر-والدو، نیکی میناژ و دان جانسون است. داستان این فیلم درباره ۳ زن است که پس از فهمیدن اینکه هر سه نامزد یک نفر هستند با یکدیگر متحد می شوند تا مشترکاً از او انتقام بگیرند. این فیلم نیز توانست نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حامد فرد

نام کامل
Nicholas David Rowland Cassavetes
تاریخ تولد
May 21, 1959
سن
۶۰ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۳ wins & 6 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نیکلاس دیوید رولند کاساوتیس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه