بیوگرافی مایک فلناگان

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی مایک فلناگان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مایک فلناگان کارگردان، تدوین‌گر، و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی می باشد که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او فیلم نامه تمام فیلم هایی که کارگردانی کرده است را خودش نوشته است و نیز تدوین و ویرایش فیلم هایش را خودش انجام می دهد. این کارگردان که علاقه زیادی به ساخت فیلم های ترسناک دارد در کارنامه خود فیلم هایی از قبیل ارواح خیابان همیلتون(۲۰۰۳)، نورگیر(۲۰۱۳)، قبل از اینکه بیدارشوم(۲۰۱۶)، سکوت(۲۰۱۶)، ویجا: خاستگاه شیطان(۲۰۱۶) را دارد.

زندگینامه مایک فلناگان 

بیوگرافی مایک فلناگان

فعالیت هنری

فلاناگان در سال ۱۹۷۸ در سیلم، ماساچوست متولد شد. پدر او در نگهبانی مناطق ساحلی ایالات متحده آمریکا کار می‌کرد و به خاطر کارش همراه با خانواده به نقاط مختلفی نقل مکان می‌کرد. اگر چه مایک مدت کوتاهی در سیلم، ماساچوست زندگی کرد، اما همان مدت کوتاه نیز بر او تأثیرگذار بود و به موضوعاتی چون محاکمات جادوگری در سیلم و مسائل مرتبط با آن مانند ارواح، داستان‌های ترسناک و داستان‌های وحشتناک علاقه‌مند شد. فلاناگان در دانشگاه تاوسان مریلند تحصیل کرده و دانش‌آموخته رشته فیلم و رسانه‌های الکترونیک است.

اولین ساخته اش که فیلمی دانش آموزی بود در ملودراما به نمایش درآمد ولی بعدها این فیلم به عنوان نامناسب برای عموم مردم لقب گرفت اما خودش در مصاحبه ای گفت که این فیلم تجربه بسیار خوب و باورنکردنی برای او بوده است. اما اولین فیلم بلندش بعد از فارع التحصیلی فیلم ارواح خیابان همیلتون(۲۰۰۳) نام داشت. این فیلم که در مریلند فیلم برداری شده بود از بازیگران محلی استفاده کرده است و از جمله آنها می توان به اسکات گراهام، که فلاناگان با او در تاوسون ملاقات کرد اشاره کرد. گراهام بعدها در سال ۲۰۰۶ در یک فیلم کوتاه به کارگردانی فلاناگان به نام نورگیر: فصل سوم(۲۰۰۶) حضور داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید اسلید
غیابی

شروع فیلم سازی حرفه ای این کارگردان با فیلم غیابی(۲۰۱۱) همراه شد. فلاناگان که نوشتن فیلمنامه این فیلم ترسناک ماورایی را نیز برعهده داشت، آنرا برای شرکت تولیدی فالبک ساخت که البته فاز عکس برداری آن بوسیله وب سایت سرمایه گذاری کیکاستارتر تامین شده بود. در این فیلم کورتنی بل در نقش یک زن باردار که شوهرش گم شده است، بازی میکند که پس از هفت سال غیبت غیرقابل توضیح به یکباره پیدا شده است.

این فیلم در فستیوال های محلی بسیار شرکت کرد و موفق به دریافت جایزه شد. از جمله آنها می توان به برنده شدن بهترین فیلم ترسناک در جشنواره شریکفست، بهترین فیلم در فستیوال فیلم های ترسناک اسکارامنتو، بهترین فیلم ترسناک در فستیوال فیلم فونیکس اشاره کرد. این فیلم با بودجه ۷۰ هزار دلاری و در آپارتمانی در کالیفرنیا فیلم برداری شد.

فیلم بعدی فلناگان بازسازی بود از کار گذشته اش به نام نورگیر که در سال ۲۰۱۳ اکران شد. این فیلم در ژانر ترسناک ماورایی و روانشناسانه ساخته شد و توانست در جشنواره تورنتو در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین فیلم ترسناک لقب گیرد. داستان این فیلم درباره یک زن جوان است که متقاعد شده است که یک آینه عتیقه مسئول مرگ و بدبختی خانواده اش می باشد. در این فیلم برنتون توایتز، جیمز لاففرتی، کارن گیلان و کتی سکف بازی میکنند. این فیلم با بودجه اندک ۵ میلیون دلاری توانست فروش خوبی دست یابد و ۴۴ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

بیوگرافی مایک فلناگان

پس از این فیلم فلاناگان فیلم بعدی خود را به نام قبل از اینکه بیدارشوم(۲۰۱۶) را کارگردانی کرد. در این فیلم فانتزی و ترسناک جف هوارد در نوشتن فیلم نامه نیز کمک کرد. از بازیگران فیلم می توان به کیت باسورث، توماس جین، جیکوب ترمبلی، آنابت گیش و دش میهوک اشاره کرد. این فیلم در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۵ اکران شود ولی به دلیل ورشکستگی کمپانی تولید کننده با یک سال تاخیر به اکران در آمد. این فیلم با میانگین رای ۵٫۷ از ۱۰ نتوانست مورد توجه مخاطبان و منتقدین قرار گیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلیشیا بث مور

دیگر فیلمی که مایک فلناگان کارگردانی کرده است سکوت(۲۰۱۶) نام دارد که یک فیلم ترسناک و مهیج با بازی جان گلگر، مایکل تورکو و کیت سیگل می باشد. این فیلم در بررسیِ جمعیِ نقدها در پایگاه اینترنتی راتن تومیتوز ، امتیاز ۱۰۰٪ را دریافت کرد. داستان این فیلم درباره یک نویسنده جوان است که شنوایی خود را پس از یک بیماری مننژیت در سن ۱۳ سالگی از دست داده و در یک خانه متروکه در جنگل زندگی می کند. تا اینکه دختری که در همسایگی اش زندگی میکند توسط قاتلی به قتل می رسد و او نمی تواند فریادهای کمک او را بشنود و . . . .

بیوگرافی مایک فلناگان

از دیگر فیلم های این کارگردان ویجا: خاستگاه شیطان(۲۰۱۶) می باشد که یک فیلم فراطبیعی ترسناک به نویسندگی فلاناگان و جف هاوارد است که دنباله‌ای بر فیلم ویجا در سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود. از بازیگران این فیلم می‌توان به هنری توماس، آنالیس باسو، الیزابت ریسر، داگ جونز، لولو ویلسون و سم اندرسون اشاره کرد. این فیلم در سراسر جهان به فروشی بالغ بر ۸۱ میلیون دلار دست یافت.

آخرین فیلمی که فلاناگان کارگردانی کرده و البته هنوز اکران نشده است فیلم بازی گرالد(۲۰۱۷) می باشد که داستانی ترسناک و روانشناسانه دارد که فیلم نامه آن از رمانی به همین نام نوشته استفان کینگ اقتباس شده است. از هنرپیشگان آن می توان به کارلا گوگینو و بورس گرینوود اشاره کرد.

تاریخ تولد
May 20, 1978
سن
۴۱ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۲۳ wins & 9 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مایک فلناگان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه