بیوگرافی آدام مک‌ کی

4 سال پیش
بیوگرافی آدام مک‌ کی
Rate this post

بیوگرافی آدام مک‌ کی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آدام مک‌ کی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده اهل ایالات متحده آمریکا است. او در کارنامه خود کارگردانی فیلم هایی از قبیل گوینده: افسانه ران برگندی(۲۰۰۴)، شب‌های تالادگا(۲۰۰۶)، گوینده ۲: افسانه ادامه دارد(۲۰۱۳) را دارد. مک‌ کی همکاری خلاق و بازیگر به نام ویل فرل دارد که در همه کارهای او به جز یکی همکاری داشته است. او برای چندین جایزه از جمله جایزه اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اقتباسی نامرد بوده است. همچنین دو جایزه، بهترین کارگردان و فیلمنامه اقتباسی را از آکادمی فیلم بریتانیا را برنده شده است.

زندگینامه آدام مک‌ کی 

بیوگرافی آدام مک‌ کی

فعالیت هنری

مک کی در ۱۷ آوریل سال ۱۹۶۸ در فیلادلفیا، پنسیلوانیا به دنیا آمد. مادرش یک پیشخدمت بار و پدرش نوازنده بیس بود. پس از اتمام دوران دبیرستان از مالورن پنسیلوانیا وارد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و دانشگاه تمپل گردید. او علاوه بر کارگردانی در شورای نمایندگان خلاق آمریکا که یک سازمان غیرحزبی ضد فساد می باشد نیز کارمی کند.

او همچنین حامی حزب دموکرات و لیبرال است. شروع فعالیت هنری او با نویسندگی و بازیگری و تهیه کنندگی همراه شد. آغاز فعالیتش با تست برای نمایش تلویزیونی پخش زنده شنبه شب آغاز گردید. سپس در سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ به نویسندگی پرداخت و ۳ فصل برای این سریال ساخت. سپس در فیلم های انیمیشن کارتون های خوب تنفرانگیز(۲۰۰۲) در نقش عمو گابی و در تام دلیر(۲۰۰۳) در نقش رئیس صحبت و بازی کرد.

اولین فیلم

اولین فیلمی که مک کی کارگردانی کرده است فیلم کمدی گوینده: افسانه ران برگندی(۲۰۰۴) می باشد که روایت‌گر داستانی در دهه ۱۹۷۰ در حوزه گویندگی خبر شهر سن دیگو است. ستارگانی همچون ویل فرل، کریستینا اپل‌گیت و استیو کارل در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم با استقبال خوب منتقدین و مخاطبان همراه شد و توانست ۹۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. البته خودش نیز در نقش کاستادیان در این فیلم بازی کرد. او در همین سال فیلمی درموازات همین داستان به نام بیدارشو ران برگندی: آخرین فیلم(۲۰۰۴) منتشر کرد که مک کی و ویل فرل فیلم نامه آن را نوشتند و فرل، کریستینا اپل گیت و دیوید کاچنر در آن بازی می کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اسپایک لی

فیلم بعدی مک کی شب‌های تالادگا(۲۰۰۶) نام دارد. موضوع این فیلم درباره فردی است که در کودکی عاشق رقابت و سرعت بوده و در بزرگسالی در پیست مسابقه تالادگا تبدیل به یک راننده حرفه‌ای ماشین می‌شود سپس با دختری زیبا و جذاب به اسم کارلی ازدواج می‌کند. فیلم کمدی برادرخوانده (۲۰۰۸) نام فیلم دیگر این کارگردان است که در آن ویل فرل، جان سی ریلی، ریچارد جنکینز، مری استینبورگن وادام اسکات بازی میکنند. سپس به تهیه کنندگی دو فیلم به نام های سرزمین گمشده (۲۰۰۹) به کارگردانی براد سیلبرلینگ و دارایی ها: سخت زندگی کن و سخت بفروش(۲۰۰۹) به کارگردانی نیل برنان پرداخت.

اون‌یکی‌ها

اون‌یکی‌ها(۲۰۱۰) نام فیلمی دیگر به نویسندگی و تهیه کنندگی و کارگردانی مک کی می باشد که فیلمی کمدی پلیسی می باشد. در این فیلم ویل فرل ، مارک والبرگ ، مایکل کیتون ، ساموئل ال. جکسون ، دواین جانسون و اوا مندس بازی میکنند. داستان این فیلم درباره دو پلیس بی اهمیت و پشت میز نشین در نیویورک هست که سعی میکنند با برعهده گرفتن ماموریت هایی خطرناک و هیجان انگیز خود را اثبات نمایند. پس از این فیلم دوباره از دنیای کارگردانی دور شد و به تهیه کنندگی چندین فیلم از قبیل کمپین (۲۰۱۲) به کارگردانی جی روچ، با بازی ویل فرل و زک گالیفیاناکیس و هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر(۲۰۱۳) به نویسندگی و کارگردانی تامی ویرکولا پرداخت.

پس از چندین سال وقفه مک کی با فیلم گوینده ۲: افسانه ادامه دارد(۲۰۱۳) به دنیای کارگردانی بازگشت. این فیلم کمدی درواقع ادامه‌ای است برای فیلم گوینده: افسانه ران برگندی که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. در این قسمت بازیگرانی چون ویل فرل، استیو کارل، پاول راد، دیوید ککنر و کریستینا اپل‌گیت نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان این فیلم نیز درباره از هم پاشیده شدن تیم خبری شبکه چهار و دعوت به همکاری مجدد آنها می باشد. از بازیگران افتحاری این فیلم نیز می توان به هریسون فورد، ویل اسمیت، لیام نسون و دریک اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جردن دان
رکود بزرگ

آخرین فیلم سینمایی مک کی رکود بزرگ (۲۰۱۵) می باشد. این فیلم در سبک زندگینامه‌ای و کمدی-درام به نویسندگی آدام مک ‌کی بر اساس کتابی به همین نام نوشتهٔ مایکل لوئیس روزنامه‌نگار آمریکایی می باشد. داستان این فیلم ربارهٔ بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ است که بالا رفتن نرخ بازار مسکن و حباب اقتصادی را به ارمغان آورد. در این فیلم بازیگرانی همچون کریستین بیل، استیو کارل، رایان گاسلینگ و برد پیت ایفای نقش می‌کنند. فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۶ در چهار رشته شد، اما جایزه‌ای کسب نکرد، همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار در چهار رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. این فیلم با بودجه ۲۸ میلیون توانست ۳۳ میلیون دلار فروش داشته باشد.

April 17, 1968
سن
۵۱ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Won 1 Oscar
Another 27 wins & 55 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آدام مک‌ کی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه