بیوگرافی آنیا تیلور جوی

4 سال پیش
بیوگرافی آنیا تیلور جوی
Rate this post

بیوگرافی آنیا تیلور جوی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آنیا ژوزفین ماری تیلور-جوی (به انگلیسی: Anya Josephine Taylor-Joy) (زادهٔ ۱۶ آوریل ۱۹۹۶)، هنرپیشه و مدل آرژانتینی-بریتانیایی زادهٔ ایالات متحده آمریکا است.

زندگینامه آنیا تیلور جوی

بیوگرافی آنیا تیلور جوی

فعالیت هنری

او در سنین رشد یک رقصنده باله بود و حرفهٔ مدلینگ را از سنین نوجوانی آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی بلندی که او در آن نقش داشت فیلم کمدی ترسناک آکادمی خون‌آشام‌ها در سال ۲۰۱۴ بود و پس از آن در فیلم‌های ترسناکی دیگر همچون جادوگر، مورگان، اسپلیت و شیشه ایفای نقش کرده‌است

آنیا تیلور جوی، بازیگر جوان آرژانتینی-بریتانیایی سینمای هالیوود که در چند سال اخیر نامی برای خود در سینما دست‌وپا کرده است و نشان داده بازیگر بااستعدادی است و انتخاب‌های خوبی دارد، بازیگر اصلی سریال محدود و جدید سرویس استریم نتفلیکس با عنوان The Queen’s Gambit (گامبی ملکه) خواهد بود. وظیفهٔ ساخت سریال شش قسمتی جدید سرویس استریم نتفلیکس را اسکات فرانک، خالق سریال Godless بر عهده خواهد داشت که آخرین ساختهٔ تلویزیونی وی به همراه استیون سودربرگ، با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه شد.

در سریال Godless، جک اوکانل در نقش روی گود، میشل داکری در نقش الیس فلچر، اسکوت مک‌نری در نقش بیل مک نیو، مریت ویور در نقش مری اگنس، توماس سنگستر در نقش وایتی وین، تانتو کاردینال در نقش ایووی، کیم کوتس در نقش اد لوگان، سم واترسون در نقش مارشال جان کوک و جف دنیلز در نقش فرانک گریفین حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ این سریال در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر ماه) از سرویس استریم نتفلیکس به‌صورت رسمی پخش شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مانی جعفرزاده
ستاره فیلم‌های The Witch

آنیا تیلور جوی، ستاره فیلم‌های The Witch (جادوگر) و Split (گسست)، نقش اصلی سریال The Queen’s Gambit را ایفا خواهد کرد. داستان این سریال در مورد زندگی دختربچه‌ای یتیم است که نبوغ بالایی در شطرنج دارد و در دوران جنگ سرد روایت خواهد شد. این سریال بر اساس رمانی با همین عنوان، نوشتهٔ والتر تویس، ساخته خواهد شد. در سریال درام The Queen’s Gambit، از ۸ سالگی تا ۲۲ سالگی شخصیت بث هارمن (با نقش‌آفرینی آنیا تیلور جوی) به تصویر کشیده خواهد شد و در توصیف این شخصیت چنین آمده است که بث هارمن درگیر اعتیاد بوده و از طرفی وی تبدیل به برترین شطرنج‌باز دنیا شده است.

آخرین نقش‌آفرینی آنیا تیلور جوی در فیلم اکشن، علمی و تخیلی، درام، اسرارآمیز، هیجان‌انگیز و ترسناک Glass (گلس) کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) بود که به‌دست ام نایت شیامالان، کارگردان فیلم Split، فیلم The Visit (ملاقات)، فیلم After Earth (پس از زمین)، فیلم The Last Airbender (آخرین باد افزار) و فیلم The Happening (اتفاق)، ساخته شد.

وی در این فیلم با بازیگرانی چون بروس ویلیس در نقش دیوید دان، ساموئل ال جکسون در نقش الیجا پرایس ملقب به آقای گلس، جیمز مک‌ آووی در نقش کوین وندل کرامب ملقب به بیست، اسپنسر تریت کلارک در نقش جوزف دان (پسر دیوید دان)، چارلین وو دارد در نقش خانم پرایس (مادر الیجاه پرایس) و سارا پلسن در نقش دکتر الی استیپل، همبازی بود. فیلم Glass نتوانست رضایت منتقدین را جلب کند، در گیشه فروشی خوبی داشت و با بودجهٔ ۲۰ میلیون دلاری، ۲۴۶ میلیون دلار فروخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جودی دنچ
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آنیا تیلور جوی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه