بیوگرافی کمیل قاسمی

6 سال پیش
بیوگرافی کمیل قاسمی
1/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی کمیل قاسمی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بیوگرافی کمیل قاسمی: کمیل قاسمی(Komeil Ghasemi) متولد اسفند ۱۳۶۶ در جویبار، کشتی‌گیر است. کمیل قاسمی برنده مدال نقره المپیک ریو ۲۰۱۶ است.

زندگینامه کمیل قاسمی

بیوگرافی کمیل قاسمی

شرکت در مسابقات ورزشی

قاسمی در مسابقات جهانی کشتی جوانان در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ در چین و ترکیه در وزن ۹۶ کیلوگرم برنده دو مدال برنز شد. او در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۱ در تاشکند موفق به کسب مدال نقره در وزن ۱۲۰ کیلوگرم شد.

کمیل قاسمی در المپیک ۲۰۱۲ لندن
کمیل قاسمی، برای رقابتهای المپیک بعنوان نماینده سنگین وزن ایران انتخاب شد. برای این عضویت، بین او و پرویز هادی، قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۲ یک مسابقه انتخابی برگزار شد که در نهایت کمیل قاسمی با پیروزی در انتخابی به عضویت تیم ملی درآمد. او در راه رسیدن به مدال برنز ابتدا نماینده کشور کانادا را در دو تایم شکست داد، سپس در برابر تایمازوف قدرتمند در دو تایم با بدشانسی در کلینچ شکست خورد. سپس در مرحله رپه شاژ ماتوهین از آلمان را در دوتایم شکست داد و در نهایت تارول دلاگنف آمریکایی را در سه تایم مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

کمیل قاسمی در المپیک ۲۰۱۶ ریو

کمیل قاسمی قهرمان ۱۲۵ کیلوگرم ایران و برنده مدال برنز المپیک لندن در گروهی دشوار قرار گرفته بود. او که بعد از یک مسابقه انتخابی پرسروصدا و جنجالی به عضویت تیم ملی درآمده در دور نخست با «کوری یارویس» از کانادا روبه‌رو می‌شود و در صورت برتری مقابل این آزادکار، با برنده جدال نمایندگان تونس و مصر رفت. پتریاشویلی از گرجستان، ماخوف از روسیه، دلاگنف آمریکایی و ماگمدوف از آذربایجان در گروه قاسمی حضور دارند. طاها آق گول از ترکیه قهرمان جهان است و مدعی اصلی این وزن. او در المپیک قبلی هم حضور داشت و در ۲۱ سالگی به بلال ماخوف باخت. ماخوف هم به عنوان مدعی عنوان قهرمانی در ریو حضور خواهد داشت. جمال‌الدین ماگومدوف از آذربایجان، لوان بریانیدزه از ارمنستان، ترول دلاگنف آمریکایی و نماینده گرجستان نیز چشم به سکوی افتخار این وزن دوخته‌اند. کار قاسمی برای کسب مدال در المپیک بسیار دشوار بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلبرتو رافائل داسیلوا

پیروزی ۵-۲ مقابل حریف کانادایی و صعود به یک‌هشتم
پیروزی ۷ بر صفر مقابل حریفی از مصر و صعود به یک چهارم
پیروزی مقابل حریف گرجستانی و صعود به نیمه نهایی
پیروزی ۱۰ بر صفر مقابل حریفی از آمریکا و صعود به فینال

دیدار نیمه نهایی کمیل قاسمی در المپیک ریو با دلاگنف به سرشاخ نرسید و در همان ابتدا کمیل حریف را خاک کرد و با ۵ بارانداز پی در پی در ثانیه سی‌وسوم ۱۰ امتیاز را به دست آورد تا با امتیاز عالی راهی فینال شود. این یک نمایش درخشان و بی‌نظیر از کشتی‌گیر فوق‌سنگین ایران بود که به عنوان دومین نماینده جویبار راهی فینال المپیک شد.

او با اجرای فنی باورنکردنی حریف خود را آنچنان بارانداز کرد که در باور هیچ کس نمی‌گنجید، کاری که کمتر در و زن ۱۲۵ کیلوی المپیک کسی قادر به انجام آن است. کمیل قاسمی در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم المپیک به روی تشک رفت تا برای مدال طلا تنها طاها آکگول ترکیه ای را رو در رو داشته باشد. دارنده ۲ مدال طلای جهان از ترکیه مطرح ترین چهره سنگین وزن است اما نمایش خیره کننده کمیل در دیدار نیمه نهایی مقابل دلاگنف حالا از او یک ستاره ساخته است، ستاره ای که در ۳۳ ثانیه حریف آمریکایی را با امتیاز عالی شکست داد.

حالا مبارزه با طاها آکگول تکلیف قهرمان را مشخص می‌کند. ۲ اخطار پی در پی برای کمیل قاسمی ۲ امتیاز را برای آکگول به همراه داشت و خارج شدن پای کمیل از تشک نتیجه مبارزه را ۳ برصفر کرد. تک امتیاز کمیل در ثانیه های پایانی امتیازات را برای ۳ بر یک کرد اما مبارزه با همین نتیجه به پایان رسید تا اولین مدال نقره کاروان ایران به دست او کسب شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رحیم زهیوی

حاشیه ها و خانواده

خانواده کمیل قاسمی، نشان برنز المپیک لندن فرزندشان را که در رشته کشتی آزاد سنگین

وزن کسب کرد، به خانواده معظم شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی تقدیم کردند. پدر قاسمی

گفت: قهرمان واقعی همه ملت ایران، شهدا هستند و نشان برنز المپیک کمیل تنها قطره‌ای

از قهرمانی‌ها و ایثاگری‌های شهداست.

نعمت قاسمی افزود : نمی توانم خوشحالی خود را پس از کسب نشان المپیک پنهان کنم،

کمیل برای کسب این نشان با ارزش شبانه روزی تلاش کرد. وی که در زمان مسابقه پسرش

برابر حریف آمریکایی در مسجد حضور داشت و از طریق تلفن همراه قهرمانی فرزندش به او

اطلاع داده شد، گفت: در شرایط حساس مسابقه پسرم ، استرس زیادی داشتم و سعی کردم با حضور در مسجد و با توسل و ذکر، برای موفقیت او دعا کنم.

مادر کمیل قاسمی هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: کمیل عزیزم با کسب نشان با ارزش برنز المپیک، دل ملت ایران و مردم مازندران و شهر جویبار را شاد کرد.

آمنه فلاحی افزود: کمیل برای رسیدن به نشان المپیک در سال های اخیر تلاش های شبانه روزی داشت و با ایمان قلبی و توکل به ائمه اطهار (ع) موفق شد. کمیل قاسمی، کشتی گیر ملی پوش جویباری در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات المپیک لندن با برتری برابر کشتی گیر آمریکایی، نشان برنز را کسب کرد.

کمیل قاسمی:استراحت می‌کنم / هنوز به ازدواج فکر نکردم
کمیل قاسمی قهرمان کشتی با حضور در ستاد تسهیلات سفر مازندران، دقایقی بین دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفر به صحبت پرداخت. او گفت: امیدوارم سال خوب و خوشی را آغاز کرده باشید،می دانم که سال نو را در کنار خانواده خود نبودید و تشکر می کنم از اینکه همه در ایام نوروز در کنار خانواده هستند اما شما مشغول خدمت به مردم هستید.قاسمی به سئوال های ما پاسخ داد.

بخشی از مصاحبه با کمیل قاسمی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روزبه ارغوان

عیدی گرفتید یا عیدی دادید؟

هنوز عیدی بگیر هستم.

نخستین عیدی امسال را از چه کسی گرفتید؟

از پدرم و همچنین از پدربزرگ هایم.

عیدی آن‌ها به شما چه بود؟

این روزها رسم شده همه پول نقد عیدی می‌دهند، من هم پول نقد عیدی گرفتم.

عیدی‌ها در اندازه مدال شما بود؟

کم توقع هستم، کسانی هم که عیدی می دهند در اندازه توان شان است.

تمرینات از چه زمان شروع می شود؟

بعد از مسابقات جام جهانی، تمرینات جدی را شروع نکردم، اکنون دوران استراحت را می‌گذرانم، البته دور از تمرین هم نیستم. ۲۶ اردیبهشت مسابقات سه جانبه در آمریکا است که بعد از تعطیلات نوروزی، برای این مسابقات آماده می شوم. مسابقات سه جانبه ای بین ایران، روسیه و آمریکا است.

کشتی به صورت قطعی از المپیک حذف شد؟

این تصمیم هنوز قطعی نشده، کمیته ملی المپیک اردیبهشت ماه در این زمینه جلسه دارد و پس از آن تصمیم اش را اعلام می کند.

در سال ۹۲ چه برنامه ای در پیش دارید؟

مسابقات مجارستان در شهریورماه برگزار می شود و برای آن مسابقات هم آماده می شوم تا بتوانم به عنوان ملی پوش حضور داشته باشم.

برای زندگی تان چه تصمیمی گرفته اید؟ قصد ازدواج دارید؟

هنوز به ازدواج فکر نکردم، ببینم چه پیش می آید.

فکر می‌کنید تا چه زمانی می توانید به عنوان ملی پوش در مسابقات حضور داشته باشید؟

برنامه بلندمدت من برای المپیک ۲۰۱۶ برزیل است.

وضعیت تحصیلی‌تان چگونه است؟

دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه مازندران هستم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کمیل قاسمی
1/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه