بیوگرافی بری سایننفلد

4 سال پیش
بیوگرافی بری سایننفلد
Rate this post

بیوگرافی بری سایننفلد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بری ساننفلد یک کارگردان، و فیلم‌بردار آمریکایی می باشد. وی به عنوان فیلم بردار بیشتر در فیلم های برادران کوئن حضور داشته است. از فیلم هایی که کارگردانی کرده است نیز می توان به فیلم خانواده آدامز(۱۹۹۱) و مجموعه ساخته شده ای به همین نام اشاره کرد. وی همچنین کارگردانی سه گانه مردان سیاه پوش(۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲) و فیلم تحسین شده کوتوله را بگیرید(۱۹۹۵) را نیز برعهده داشته است.

زندگینامه بری سایننفلد

بیوگرافی بری سایننفلد

فعالیت هنری

ساننفلد با پیروی از کارگردانانی نظیر تیم بارتون و برادران کوئن، در فیلم هایش از داستان هایی در باره افراد غیرمعمول و عجیب و غریب استفاده می کند. از ویژگی های فیلم های او می توان به زاویه غیرمعمول دوربین، دیالوگ های نامتعارف و در فیلم هایی هاص از موجوداتی بیگانه با رفتارهایی عجیب و غریب یاد کرد.

ساننفلد در ۱ آوریل سال ۱۹۵۳ در شهر نیویورک و در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. مادرش یک معلم هنر و پدرش فروشنده لوازم روشنایی، مدرس و طراح نورپردازی بود. او مدرک لیسانس خود را از کالج همپشایر دریافت کرد و سپس از مدرسه فیلم دانشگاه نیویورک در سال ۱۹۷۸ فارغ التحصیل گشت. سپس قبل از اینکه به عنوان کارگردان هنری در فیلم در آب ما(۱۹۸۲) نامزد جایزه اسکار شود، در چندین فیلم پورنوگرافی مشغول به کار شد. سپس کارگردانان مطرح، اتان و جویل کوئن او را در فیلم نمونه خون(۱۹۸۵) استخدام کردند. این اولین همکاری این کارگردان با برادران کوئن بود. بعد از آن در چندین فیلم دیگر از این کارگردانان حضور داشت.

ساننفلد نخستین کار خود را به عنوان کارگردان ازفیلمی از کمپانی پارامونت پیکچرز کسب کرد که موفقیت تجاری بیسار خوبی نیز داشت. این فیلم که خانواده آدامز(۱۹۹۱) نام داشت، یک کمدی خانوادگی با اقتباس از شخصیت های کارتونی به همین نام بود که توسط کارتونیست معروف چارلز آدامز ساخته شده بود. این فیلم که با هزینه ۳۰ میلیون دلاری ساخته شد توانست نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. ضمن اینکه نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین طراح لباس و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی زن در فیلم کمدی یا موزیکال گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مستانه جزایری
=

ارزش‌های خانواده آدام(۱۹۹۳) نیز یک فیلم در سبک ترسناک و کمدی است که در ادامه فیلم قبلی به کارگردانی بری ساننفلد ساخته شد که داستان آن در مورد خانواده‌ای است که تلاش می‌کنند عموی دوست‌داشتنی خود را از چنگال عشق جدید و خطرناکش نجات دهند. البته این فیلم نتوانست موفقیت قسمت قبلی را تکرار کند و با وجود صرف هزینه ۷۵ میلیون دلار برای ساختش، تنها ۴۸ میلیون دلار فروش داشت.

سومین فیلمی که ساننفلد کارگردانی کرده است یک کمدی رمانتیک به نام برای عشق یا پول(۱۹۹۳) می باشد که در آن مایکل جی فاکس و گابریل انوار بازی می کنند. این فیلم نیز در آمریکای شمالی به فروش بالایی دست نیافت و کمتر از نیمی از بودجه تولیدش فروش کرد. اما فیلم بعدی این کارگردان که کوتوله را بگیرید(۱۹۹۵) نام داشت توانست این شکست را جبران کند و موفق ظاهر شود. در این فیلم کمدی بازیگرانی از قبیل جان تراولتا، جین هکمن، رنه روسو و دنی دویتو ایفای نقش کردند و در مجموع به فروشی بالغ بر ۱۱۵ میلیون دلار دست یافت. منتقدین نیز این فیلم را بسیار خوب توصیف کردند. جان تراولتا در این فیلم توانست برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر کمدی شود. این فیلم همچنین در ۴۶امین جشنواره بین المللی فیلم برلین وارد شد.

=

مردان سیاه‌پوش (۱۹۹۷) اولین قسمت از این سه گانه می باشد که به کارگردانی بری ساننفلد و بازی ویل اسمیت، تامی لی جونز، وینسنت دن آفریو، لیندا فیورنتینوو ریپ تورن می باشد. داستان این فیلم درباره مامورانی مخفی می باشد که ضمن مخفی کردن بیگانگان فرا زمینی واسکان آنها در اطراف شهر نیویورک جلوی فعالیت بیگانگان شرور را نیز می گیرند. این فیلم با هزینه تولید ۹۰ میلیون دلار ساخته شد اما توانست به فروشی بالغ بر ۵۹۰ میلیون دلار در سراسر جهان دست یابد. از دیدگاه منتقدین نیز این فیلم بسیار خوب توصیف شد. پس از این موفقیت تهیه کننده ای به نام جان پیترز از وی خواست تا کارگردانی فیلم غرب وحشی وحشی(۱۹۹۹) را برعهده بگیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مون بلودگود

در این فیلم کمدی که با اقتباس از مجموعه تلویزیونی به همین نام که در دهه ۶۰ پخش می شد، و در سبک اکشن و وسترن ساخته شده بود بازیگرانی از قبیل ویل اسمیت، کوین کلاین، کنت برانا و سلما هایک ایفای نقش می کنند. این فیلم که با بودجه هنگفت ۱۷۰ میلیون دلاری ساخته شد نتوانست بیشتر از ۲۲۳ میلیون دلار فروش داشته باشد و البته منتقدین نیز نظرات خوبی در این فیلم نداشتند. این تقریبا در همه زمینه ها نامزد دریافت جایزه تمشک طلائی شد و جایزه بدترین زوج هنری، بدترین موسیقی اورجینال، بدترین فیلمنامه، بدترین کارگردان و بدترین فیلم را از آن خود کرد.

=

مشکل بزرگ(۲۰۰۲) نیز یک فیلم کمدی دیگر از این کارگردان است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته دیو بری ساخته شد. از بازیگران آن نیز می توان به تیم الن و رنه روسو اشاره کرد. همانند اکثر داستان های بری، این فیلم جریانات گروهی مختلف از مردمان را نشان می دهد که با موقعیت های خنده دار و عجیب و غریبی در میامی روبرو می شوند. مردان سیاه‌پوش ۲(۲۰۰۲) قسمت دوم این سه گانه است که با بازی ویل اسمیت، تامی لی جونز، لارا فلین بویل، جانی ناکسویل ساخته شد. مایکل جکسون نیز در بخشی کوتاه از این فیلم نقش‌نمایی می‌کند.

قسمت سوم این مجموعه نیز به نام مردان سیاه‌پوش ۳(۲۰۱۲)، پس از ۱۰ سال از انتشار مردان سیاه‌پوش ۲ و ۱۵ سال از انتشار مردان سیاه‌پوش توسط بری ساننفلد در مقام کارگردان و استیون اسپیلبرگ به عنوان تهیه کننده ساخته شد. ویل اسمیت و تامی لی جونز نیز در نقش های اصلی این فیلم ظاهر شدند. این فیلم نیز با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری توانست ۰۲ میلیون دلار فروش داشته باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایمی کاره‌رو

نه جان (۲۰۱۶) آخرین فیلم به کارگردانی بری ساننفلد است که فیلمنامه آن را دن آنتونیاتزی و بن شیفرین نوشته‌اند.

کوین اسپیسی، روبی امل، جنیفر گارنر، کریستوفر واکن، مالینا وایسمن و مارک کونسولس در این فیلم هنرنمایی می‌کنند. این کمدی قرار است پنجم اوت ۲۰۱۶ اکران شود.

تاریخ تولد
April 01, 1953
سن
۶۶ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Won 1 Primetime Emmy
Another 6 wins & 8 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بری سایننفلد
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه