بیوگرافی بیلی کریستال

4 سال پیش
بیوگرافی بیلی کریستال
Rate this post

بیوگرافی بیلی کریستال به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بیلی کریستال در تاریخ ۱۴ مارس ۱۹۴۸ مصادف با ۲۳ اسفند ۱۳۲۶ در لانگ بیچ در لانگ آیلندِ نیویورک متولد شد. او کوچکترین فرزند خانواده است و دو برادر بزرگ تر از خود دارد. مادرش هلن گابلر نام داشت و پدرش جک کریستال. پدرش در کار های اجرایی کنسرت بود و یکی از موسسان کومودور رکوردز بود. مادرش هم خانه ساز بود.

زندگینامه بیلی کریستال

بیوگرافی بیلی کریستال

فعالیت هنری

خانوده ی او یهودی بودند از روسیه، اتریش و لیتوانی به آمریکا مهاجرت کردند. بیلی از همان ابتدا با اجراکنندگان برتر آن زمان در ارتباط بود چرا که پدرش در کار موسقی فعالیت می کرد. افسانگانی مانند بیلی هالیدی، پی وی راسل و ادی کاندون به طور مداوم به خانه ی کریستال سر می زدند. در سن ۱۵ سالگی اتفاق غم انگیزی در زندگی بیلی رخ داد و او پدرش را از دست داد. پدر او در سن ۵۴ سالگی به خاطر سکته ی قبلی جان خود را از دست داد.

این اتفاق باعث شد بیلی به طور کامل موفقیت های دوران زندگی پدرش را درک کند و بفهمد که مادرش برای حفظ خانواده چه تلاش هایی انجام داده بود. با وجود اتفاق غم انگیزی که در زندگی بیلی رخ داده بود، او کودکی سرحال و دوست داشتنی بود. او استعداد فوق العاده ای در خنداندن مردم داشت. با ظهور و گسترش تلویزیون به عنوان یک رسانه ی عمومی، بیلی از برنامه هایی مانند The Honeymooners در سال ۱۹۵۵ و The Ed Sullivan Show تاثیر می پذیرفت. او همچنین از مجریانی مانند الن کینگ، ارنی کواکس و جاناتان وینترز تاثیر پذیرفته است. او استند آپ کمدی را از سن ۱۶ سالگی آغاز کرد. هرچند رویای واقعی او تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه ای بیسبال بود. الگوی او در دوران جوانی میکی منتل، بازیکن بیرون میدانی تیم یانکیز بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پیتر سلیمانی‌ پور
تیم بیس بال

او ساعت های طولانی را در تابستان ها با برادران و پدرش، در کوچه ی پارک سافت بال بازی می کرد. پدرش هم در تیم بیس بال دانشگاه سنت جان، پرتاب کننده ی توپ بود. در دبیرستان لانگ بیچ، بیلی در سطح دوم بازی می کرد و در سال های آخر تحصیلش، کاپیتان تیم مدرسه شد. همین امر باعث شد دانشگاه مارشال در ویرجینیای شرقی او را برای بازی در تیم بیس بالش بورسیه کند و بیلی این پیشنهاد را پذیرفت. هرچند او در این دانشگاه حتی یک بازی هم انجام نداد چرا که در سال های بدو ورود او به دانشگاه، برنامه ی بیسبال آن جا به طور کلی به حالت تعلیق در آمد.

بیلی به همین دلیل از دانشگاه خارج شد و به نیویورک بازگشت. اون سپس به کالجی در نزدیکی محل سکونتش به نام نسا کامیونیتی رفت. او در این کالج تئاتر می خواند. در همین دوران او با رقاصی به نام جنیس گولدفینگر آشنا شد و عاشق وی گردید. آن ها در سال ۱۹۷۰ با هم ازدواج کردند و حاصل این ازدواج دو فرزند دختر بود. اندکی بعد بیلی در دانشگاه نیویورک قبول شد و در رشته ی کارگردانی تلویزیون و فیلم در آن جا به تحصیل پرداخت. هنگامی که او در دانشگاه نیویورک بود تحت تعلیم فیلم ساز افسانه ای، مارتین اسکورسیزی، قرار گرفت. او همچنین به عنوان مدیر خانه و راهنمای تهیه کننده در اثر You’re A Good Man, Charlie Brown فعالیت کرد.

نام کامل
Billy Crystal
تاریخ تولد
March 14, 1948
سن
۷۱ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 3 Golden Globes. Another 31 wins & 47

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دن استیونز
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بیلی کریستال
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه