بیوگرافی کورتنی بی. ونس

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی کورتنی بی. ونس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کورتنی بی. ونس (به انگلیسی: Courtney B. Vance) (زاده ۱۲ مارچ ۱۹۶۰) بازیگر آمریکایی است.از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم مقصد نهایی ۵، اقدامات فوق‌العاده، همسر واعظ، مومیایی و مجموعه تلویزیونی فلش فوروارد اشاره کرد.در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷ اعلام شد که کورتنی بی. ونس به سریال جدید شبکه «FX» به نام «سرقت ۸۸/Heist ۸۸» پیوسته است.

زندگینامه کورتنی بی. ونس

بیوگرافی کورتنی بی. ونس

فعالیت هنری

سریال «سرقت ۸۸» توسط آنتونی همینگوی کارگردان فصل اول داستان جنایی آمریکایی ساخته می‌شود و دومین همکاری ونس با همینگوی به شمار می‌رودکورتنی بی. ونس نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۶ در ۲۸ سالگی در فیلم تپه همبرگر به کارگردانی John Irvin بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال داستان جنایت آمریکایی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای کورتنی بی. ونس محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Anthony Barrile، Michael Boatman، دان چیدل و Michael Dolan را تجربه کرد.

کورتنی بی. ونس در سال ۱۳۹۵ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم کورتنی بی. ونس در این سال، بازیگری در سریال داستان جنایت آمریکایی و فیلم Office Christmas Party به کارگردانی Josh Gordon و Will Speck محسوب می‌شود.

کورتنی بی. ونس سال ۱۳۹۵ در ۵۷ سالگی در سریال داستان جنایت آمریکایی نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. کورتنی بی. ونس توانست با بازی در سریال داستان جنایت آمریکایی تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سارا پاولسون، جان تراولتا، Sterling K. Brown و کنت چوی بر تجارب او افزود.کورتنی بی. ونس علاوه‌بر سریال داستان جنایت آمریکایی، سال ۱۳۹۶ در ۵۸ سالگی در فیلم مومیایی نیز بازی کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امیر کاظمی
مومیایی

کورتنی بی. ونس این‌بار با الکس کورتزمن یعنی کارگردان فیلم مومیایی و هنرمندانی چون سوفیا بوتلا، تام کروز، آنابل والیس و راسل کرو همکاری داشت.در این سال‌ها کورتنی بی. ونس با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران ران پرلمن با ۲ مرتبه، چارلز اس. داتون با ۲ مرتبه، David Schwimmer با ۲ مرتبه، Chasty Ballesteros با ۲ مرتبه و Angela Bassett با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با کورتنی بی. ونس داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی کورتنی بی. ونس آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. کورتنی بی. ونس را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۹۵% آثار وی سینمایی و ۵% آثارش تلویزیونی است.

در واقع کورتنی بی. ونس از مجموع ۲۲ اثری که در کارنامه دارد، در ۲۱ اثر در سینما با نام‌های فیلم مومیایی، فیلم Office Christmas Party، فیلم نابودگر: جنسیس، فیلم Joyful Noise، فیلم The Divide، فیلم مقصد نهایی ۵، فیلم Extraordinary Measures، فیلم Hurricane Season، فیلم Nothing But the Truth، فیلم D-Tox، فیلم کابوی های فضا، فیلم اقبال کلوچه، فیلم The Preacher’s Wife، فیلم ذهن های خطرناک، فیلم یوزپلنگ، فیلم The Last Supper، فیلم Holy Matrimony، فیلم Fixing the Shadow، فیلم The Adventures of Huck Finn، فیلم شکار برای اکتبر سرخ و فیلم تپه همبرگر به ایفای نقش پرداخته و در ۱ اثر در تلویزیون با نام سریال داستان جنایت آمریکایی بازی کرده است.

نام کامل
Courtney B. Vance
تاریخ تولد
March 12, 1960
سن
۵۹ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 1 Golden Globe. Another 9 wins & 14 nominations

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماری هرون
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کورتنی بی. ونس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه