بیوگرافی لوپیتو نیونگو

4 سال پیش
بیوگرافی لوپیتو نیونگو
Rate this post

بیوگرافی لوپیتو نیونگو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لوپیتو نیونگو در مکزیک بدنیا آمد . خانواده اش اهل کینا بودند. پدرش پروفسور بود که بعدن به سمت سیاست روی آورد.

زندگینامه لوپیتو نیونگو

بیوگرافی لوپیتو نیونگو

فعالیت هنری

نیوینگ خود را کنیایی مکزیکی میداند. او هم چنین تابعیت دو کشور را نیز دارد. لوپی دومین فرزند از ۶ فرزند خانواده اش میباشد. پدرش در کنیا سیاست مدار بوده است و در سرویس های پزشکی برای خودش مقام و منسبی دارد. خانواده اش وقتی لوپی یک سال داشت خانواده اش به کنیا بازگشتند . در واقع او در کنیا بزرگ شده است و اصلیت آنجایی را دارد. وقتی ۱۶ سال داشت ، خانواده اش به مدت ۷ ماه او را به مکزیک فرستادند و در آنجا نیز او به یادگیری زبان اسپانیایی مشغول بود. در این مدت زمان ، او در تاکسکو ، گوریرو بود و بعد نیز در “Universidad Nacional Autónoma de México” کلاسهایی را برای آموزش زبان خارجی داشت. بدلیل نآرامی های سیاسی خانواده اش نیز کنیا را ترک گفتند.

لوپی در فیلم های زیادی به بازی پرداخت. در The Constant Gardener (2005) اثر فرناندو مریلس ، The Namesake(2006) اثر میرا نیل و “Where God Left His Shoes (2007)” نیز بوده است.

در سال ۲۰۰۸ ، نیو در فیلم کوتاه “East River” به بزای پرداخته است ، این برنامه به کارگردانی مارک گری در بروکلین ساخته شده است. در همان سال او به کنیا بازگشت و در سریال Shuga محصول تلویزیون کنیا بازی کرد. در سال ۲۰۰۹ نیز ، نیو نویسندگی و کارگردانی و هم چنین تهیه ی مستند “In My Genes,” را عهده دار بوده است. در سال ۲۰۰۸ ، نیو توانسته اولین بار برنده ی جایزه نیز باشد ، نیو کارگردانی موزیک ویدئو را نیز برعهده داشته است به نام ” The Little Things You Do” ، این ویدئو در “MTV Africa Music Awards 2009” جایزه ی بهترین فیلم را بدست آورده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رحیم شهریاری
به علاوه این کارها در برنامه های تئاتر نیز بازی کرده است.

در “۱۲ Years a Slave (2013)” در بین بازیگران حضور داشت ، در نقش پاتسی برده در کنار نورسوف بوده است. او نامزد چندین جایزه مانند ” Golden Globe Award” برای بهترین بازیگر مکمل زن ، ” BAFTA Award” بهترین بازیگر نقش مکمل زن و هم چنین آکادمی اوارد بوده است.

او در “Non-Stop (2014)” و “Star Wars: The Force Awakens (2015)” نیز حضور داشته است.

نام کامل
Lupita Amondi Nyong’o
تاریخ تولد
March 01, 1983
سن
۳۶ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Won 1 Oscar
Another 48 wins & 42 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لوپیتو نیونگو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه