بیوگرافی دنیس فارینا

4 سال پیش
بیوگرافی دنیس فارینا
Rate this post

بیوگرافی دنیس فارینا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

دنیس فارینا یک بازیگر مرد است که با سایر بازیگران سینما و تلویزیون اندکی تفاوت دارد. این بازیگر از معدود کسانی در این حرفه است که توانست در سنین بالا کارش را شروع کند و به موفقیت دست یابد.

زندگینامه دنیس فارینا

بیوگرافی دنیس فارینا

فعالیت هنری

او بازیگری را از سن ۳۷ سالگی آغاز کرد. او پس از خدمت در ارتش و اختصاص دادن ۱۸ سال از عمرش به اداره ی پلیس شیکاگو، تصمیم گرفت بازیگری را امتحان کند. او در این حرفه جایگاه خود را مستحکم کرد و بیشتر نقش پلیس ها و یا افراد خلاف کار را دریافت می کرد. اکثر نقش هایی که او دریافت می کرد انسان های سر سختی بودند اما فارینا در نقش های کمدی نیز ظاهر شده است.

دنیس فارینا در تاریخ ۲۹ فوریه ۱۹۴۴ مصادف با ۹ اسفند ۱۳۲۲ در یک خانواده ی آمریکایی-ایتالیایی متولد شد. پدر فارینا جوزف نام داشت و یک دارو ساز بود. او از سیسیلی به آمریکا مهاجرت کرده بود. فارینا پس از مدتی که در ارتش خدمت می کرد، تصمیم گرفت در اداره ی پلیس ویندی سیتی در شیکاگو مشغول کار شود. او از سال ۱۹۶۷ تا سال ۱۹۸۵ پلیس بود و عمدتا در بخش دزدی فعالیت می کرد. همین شغل باعث شد او فرصتی برای ورود به حرفه ی بازیگری پیدا کند.

در هنگامی که او در اداره ی پلیس در بخش دزدی ها فعالیت داشت، یک کارگردان به نام مایکل من او را به عنوان مشاور برای ساخت فیلم Thief محصول ۱۹۸۱، استخدام کرد. در این فیلم جیمز کان نقش یک دزد را بر عهده داشت. مایکل من تصمیم گرفت نقش کوچکی نیز به فارینا بدهد تا او هم در قسمت کوتاهی در فیلم حضور داشته باشد. فارینا در همین قسمت کوچک توانست به خوبی بدرخشد و استعدادش را به اثبات برساند. فارینا و مایکل من بعد از این فیلم، در چندین پروژه ی دیگر با یکدیگر همکاری داشتند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پارک های ایل
بیوگرافی دنیس فارینا

فارینا که متوجه علاقه اش به حرفه ی بازیگری شده بود، تصمیم گرفت در تئاتر شیکاگو به بازی بپردازد و بعد از آن مایکل من تصمیم گرفت فارینا را به عنوان نقش اول سریال تلویزیونی خود یعنی Crime Story انتخاب کند. پخش این سریال از سال ۱۹۸۶ آغاز شد. با این که دو سال تا پایان دوره ی خدمت فارینا در پلیس شیکاگو و بازنشستگی او باقی مانده بود، او تصمیم گرفت زودتر از موعد از اداره ی پلیس خارج شود و شانسش را در حرفه ی بازیگری امتحان کند. او از آن زمان تا پایان کارش توانست به طور مداوم در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی بازی کند.

فارینا توانست مهارتش را در ایفای نقش های کمدی و درام به اثبات برساند. یکی از نقش هایی که فارینا با بازی در آن مهارتش را به رخ همگان کشید، نقش ری بونز باربونی بود. این شخصیت در فیلم Get Shorty محصول ۱۹۹۵ رقیب جان تراولتا بود. علاوه بر ایفای نقش در Get Shorty، فارینا همچنین نقش مهمی در سریال Law & Order داشته است. او در این سریال در واقع جایگزین شخصیت جری اورباک شده بود. پخش این سریال از سال ۱۹۹۰ شروع شد. آخرین نقش طولانی مدت او در تلویزیون متعلق به سریال Luck بود. این سریال درباره ی مسابقات اسب سواری بود و پخش ان از سال ۲۰۱۱ آغاز شد.

او به مدت ۱۰ سال با همسرش، پاتریشا، ازدواج کرده بود. آن ها در سال ۱۹۷۰ با هم ازدواج کردند و در سال ۱۹۸۰ از هم جدا شدند. فارینا و پاتریشا صاحب سه فرزند پسر هستند و یکی از آن ها، جوزف فارینا، بازیگر شده است. دنیس فارینا در تاریخ ۲۲ جولای سال ۲۰۱۳ مصادف با ۳۱ تیر سال ۱۳۹۲ در سن ۶۹ سالگی در اسکاتدیل آریزونا در گذشت. علت مرگ او وجود یک لخته ی خون در ریه اش بوده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویکتوریا بکام

نام کامل
Dennis Farina
تاریخ تولد
February 29, 1944
تاریخ مرگ
July 22, 2013
سن
۶۹ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
۲ wins & 3 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دنیس فارینا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه