بیوگرافی آماندا ابینگتون

4 سال پیش
بیوگرافی آماندا ابینگتون
Rate this post

بیوگرافی آماندا ابینگتون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آماندا ابینگتون یک بازیگر زن انگلیسی است. او در تاریخ ۲۸ فوریه ۱۹۷۴ (۹ اسفند ۵۲) متولد شد و نام کاملش آماندا جین اسمیت می باشد. او به خاطر ایفای نقش خانم ماردل در سریال Mr Selfridge و نقش مری مورستان در سریال Sherlock شبکه ی بی بی سی شناخته شده است.

زندگینامه آماندا ابینگتون

بیوگرافی آماندا ابینگتون

فعالیت هنری 

او در سریال تلویزیونی The Bill در نقش شخصیت های مختلفی بازی کرده است و تا سال ۲۰۰۷ در این سریال حضور داشت. در همین دوران او در سریال های تلویزیونی دیگری مانند Wycliffe, Casualty, Dream Team, The Sins, Shades, Doc Martin, Coupling و Teachers ظاهر شده است. او در سال ۲۰۰۵ در برنامه ی کمدی Man Stroke Woman حضور یافت و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ نیز در سریال کمدی After You’ve Gone با نیکولاس لیندهارست هم بازی شد. او همچنین نقش هایی دائمی در سریال هایی مانند Bernard’s Watch و Case Histories داشته است.

در سال ۲۰۱۳ او در سریال تلویزیونی Mr Selfridge در نقش خانم ماردل ظاهر شد. او در این سریال با افرادی مانند جرمی پیون و فرنسیس او کانر هم بازی شد. در سال ۲۰۱۴ ابینگتون در فصل سوم سریال Sherlock در نقش مری مورستان حضور یافت. مری مورستان همسر جان واتسون بود که نقش این شخصیت را مارتین فریمن ایفا می کرد. ابینگتون و مارتین فریمن در زندگی واقعی نیز با یکدیگر رابطه دارند. در سال ۲۰۱۵ ابینگتون در سریال درام Cuffs شبکه ی بی بی سی ظاهر شد.
او در تئاتر نیز فعالیت داشته است. در ماه آگوست ۲۰۱۸ آماندا در نمایش God of Carnage نقش آنت را بر عهده گرفت. این نمایش در تئاتر رویال در بَث انگلیس اجرا شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد کاوری
فیلم Men Only

ابینگتون با یک بازیگر انگلیسی به نام مارتین فری من رابطه داشته. آن ها در روند ساخت فیلم Men Only در سال ۲۰۰۰ بر روی صحنه با یکدیگر آشنا شدند. این زوج در آثاری چون The Debt، The Robinsons، The Good Night و Sherlock با یکدیگر هم بازی شده اند. آن ها در هرتفوردشایر زندگی می کردند و صاحب دو فرزند نیز هستند. آن ها در سال ۲۰۱۶ از هم جدا شدند.

در ماه مارس ۲۰۱۳ دادگاه عالی اعلام کرد که ابینگتون به علت داشتن یک بدهی مالیاتی ۱۲۰۰۰۰ پوندی ورشکسته شده است اما در ماه مارس ۲۰۱۴ اعلام شد که ابینگتون این مشکل را رفع کرده است.

نام کامل
Amanda Abbington
تاریخ تولد
February 28, 1974
سن
۴۵ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
۱ win & 2 nominations.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آماندا ابینگتون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه