بیوگرافی جیمز وان

4 سال پیش
بیوگرافی جیمز وان
Rate this post

بیوگرافی جیمز وان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جیمز وان کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس چینی‌تبار مالزیایی است که با فیلم ترسناک اره (۲۰۰۴) و ساخت عروسک بیلی شناخته شده است. فیلم‌های دیگر او، سکوت مطلق (۲۰۰۷)، مجازات مرگ (۲۰۰۷)، احضار روح (۲۰۱۳)، آنابل (۲۰۱۴) و سریع و خشن ۷ (۲۰۱۵) می‌باشد.

 زندگینامه جیمز وان

بیوگرافی جیمز وان

فعالیت هنری

جیمز در ۲۶ فوریه ۱۹۷۷ در شهر کوچینگ مالزی به دنیا آمد. مدتی بعد به استرالیا آمدند و ملیت استرالیایی برگزیدند. او در دانشگاه RMIT ملبورن تحصیل کرد. اولین فیلم بلند او تاریک (۲۰۰۰) در ژانر ترسناک با همکاری شانون یانگ داستان زوجی است که خود را در سرزمینی به نام تبعیدگاه گرفتار می‌یابند و به دنبال راه خروج می‌گردند. این فیلم درسال ۲۰۰۰ و در جشنواره فیلم زیرزمینی ملبورن (MUFF) جایزه بهترین فیلم چریکی را برد.

تا قبل از سال ۲۰۰۳، جیمز و لی ونل کار نوشتن فیلم نامه ترسناکی را با الهام از رؤیاها و ترس‌های خود، شروع کردند. سپس با کمک چارلی کلوزر، و چندین بازیگر فیلم کوتاهی تقریباً بدون هزینه به نام اره ساختند. بعد از اینکه این فیلم کوتاه موفقیت خوبی داشت آنها شروع به ساخت نسخه سینمایی فیلم اره کردند. در سال ۲۰۰۴، اولین قسمت از مجموعه اره به نویسندگی و کارگردانی جیمز ساخته شد. این فیلم با سکانس دو مرد که در اتاقی متروک زنجیرشده بیدار می‌شوند، شروع می‌شود. آنها درگیر یک بازی اجباری هستند که حکم مرگ و زندگی را برای آنها دارد.

این فیلم با فروش ۵۵ میلیون دلار در امریکا، و ۴۸ میلیون دلار در کشورهای دیگر، در مجموع بیش از ۱۰۳ میلیون دلار در سراسر جهان توانست ۸۰ برابر بودجه تولیدش درآمد کسب کند. این فیلم جزء یکی از برترین آثار ترسناک و هیجانی تاریخ سینما قرار گرفته است. جیمز در ساخت قسمت‌های بعدی این فیلم به عنوان تهیه کننده حضور داشت. از جوایز این فیلم می‌توان به جایزه اسب بالدار فستیوال بین‌المللی بروکسل و جایزه جشنواره فیلم جراردمر اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اولیویا دی هاویلند
فیلم سکوت مطلق

پروژه بعدی او در سمت کارگردان فیلم سکوت مطلق (۲۰۰۷) در ژانر وحشناک-خیالی به نویسندگی لی ونل می‌باشد. داستان این فیلم درباره عروسک خیمه شب بازی شیطانی است که در یک بسته بی نام و نشان به دست یک زوج جوان می‌رسد و مدتی بعد لیزا به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد. این فیلم در اولین هفته اکرانش فروش بالایی نداشت و با هزینه ساخت ۲۰ میلیون دلاری، در مجموع توانست به فروشی در حدود ۱۶ میلیون دلار دست پیدا کند. او در همین سال فیلم مجازات مرگ را در سبک درام، اکشن و جنایی با فیلم‌نامه ای اقتباسی از رمان مجازات مرگ (۱۹۷۵) برایان گارفیلد، کارگردانی کرد. این فیلم نیز با فروش کل ۹ میلیون دلار شکست تجاری برای جیمز به حساب می‌آمد.

بعد از تهیه کنندگی قسمت‌های چهارم تا هفتم اره، اولین قسمت فیلم توطئهآمیز (۲۰۱۰)، با بازی پاتریک ویلسون، رز بیرن و باربارا هرشی را کارگردانی کرد. این فیلم داستان یک زن و شوهر است که پسرشان بدون توضیح وارد کما می‌شود و ارواحی هستند که می‌خواهند از یک بعد دیگری از جهان وارد دنیا شوند و زندگی خود را پس بگیرند و یک بار دیگر زندگی کنند. این فیلم در اولین هفته اکرانش توانست رتبه سوم باکس آفیس را از آن خود کند و با بودجه پایین ۵/۱ میلیون دلاری توانست ۹۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. در پی این موفقیت جیمز فیلم احضار روح را در سال ۲۰۱۳ ساخت.

این فیلم داستان دو مأمور رسیدگی به امور ماوراءالطبیعه را نشان می‌دهد که به یک خانواده که توسط نیروهای سیاهی در مزرعه اشان گرفتار شدند، کمک می‌کنند. این فیلم به خاطر ترساندن بیننده بدون نشان دادن صحنه‌های خشونت‌آمیز، با تحسین منتقدان همراه شد. این فیلم پس از فیلم جن‌گیر ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینما به شمار می‌رود این فیلم حدود ۱۳۷ میلیون دلار فروش داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روجا چمنکار
فیلم توطئه آمیز

جیمز ون در سال ۲۰۱۳ قسمت دوه از فیلم توطئه آمیز را که دنباله قسمت قبلی آن است، کارگردانی کرد.

این فیلم داستان زن و شوهری است که به دنبال کشف راز خانه‌شان هستند.

او قبل از کارگردانی فیلم بعدیش نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم شیطانی (۲۰۱۴) به کارگردانی ویل کنون را بر عهده داشت.

خشن ۷، هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین به کارگردانی جیمز در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. در این فیلم بازیگرانی همچون وین دیزل، جیسون استاتهام، پل واکر، میشل رودریگز حضور داشتند. این فیلم در ژانر اکشن، هیجانی، تعقیب و گریز می‌باشد و در جریان نسخه قبلی این فیلم ساخته شده است.

پل واکر، یکی از بازیگران نقش اصلی فیلم در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ در یک تصادف رانندگی فوت کرد.

نیمی از صحنه‌هایی که واکر موفق به فیلم برداری نشده بود توسط بدلکار و با استفاده از جلوه‌های ویژه آماده شد.

این فیلم با استقبال وسیع تماشاگران به فروشی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار دست یافت.

جیمز در سال ۲۰۱۵، به عنوان تهیه کننده در کنار نویسنده خودش لی ونل که این بار به عنوان کارگردان حضور داشت فیلم توطئه آمیز: فصل ۳ را ساخت. این فیلم اولین تجربه کارگردانی لی ونل به حساب می‌آمد.
آخرین فیلم جیمز در مقام کارگردان فیلم احضار روح ۲ محصول ۲۰۱۶ می‌باشد.

که پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا یک‌بار دیگر نقش دو متخصص مسائل ناشناخته به نام‌های اِد و لورین وارن را ایفا می‌کنند.

تاریخ تولد
February 26, 1977
سن
۴۲ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۱۴ wins & 11 nominations

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایمان فلاح
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیمز وان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه