بیوگرافی شان آستین

4 سال پیش
بیوگرافی شان آستین
Rate this post

بیوگرافی شان آستین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

شان آستین بازیگر و کارگردان و تهیه کننده فیلم آمریکایی و کارگردان نامزد دریافت جایزه اسکار می‌باشد. عمده شهرت وی به خاطر حضور در فیلم‌های گانیز(۱۹۸۵)، رودی(۱۹۹۳)، نقش سم‌وایز گمجی در سگانه ارباب حلقه‌ها(۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳) و نقش داگ، برادر دوپینگی درو بریمور بازیگر مشهور زن آمریکایی در فیلم ۵۰ قرار اول(۲۰۰۴) است. او همچنین به عنوان بازیگر مهمان در سال ۲۰۰۶ در پنجمین قسمت یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های تلویزیونی به نام ۲۴ نیز بازی کرده است.

زندگینامه شان آستین 

بیوگرافی شان آستین

فعالیت هنری

آستین در تاریخ ۲۵ فوریه ۱۹۷۱ در سنتا مونیکا، کالیفرنیا به دنیا آمد. او در ابتدا تحت نام مادر خود با نام شان پتریک دوک زندگی می کرد. وی فرند پتی دوک و جان آستین می‌باشد البته از نظر ژنتیکی پدر حقیقی وی مایکل تل ترویج‌گر موسیقی و یک یهودی آمریکایی می‌باشد که قبل از ازدواج پتی دوک با آستین از وی طلاق می‌گیرد. در زمان تولد آستین کاملاً فرض بر این بود که پدر واقعی او دیسی آرناز کمدین معروف آمریکایی می‌باشد. اگرچه کاملاً اثبات شده که این گفته نادرست است. آستین همچنین برادر بزرگ‌تر مکنزی آستین بازیگر فیلم حقیقت زندگی می‌باشد. آستین با بالاترین نمره توانست مدرک لیسانس تاریخ و انگلیسی خود را در رشته ادبیات و فرهنگ آمریکایی از دانشگاه یو سی ال ای بگیرد.

در سن سیزده سالگی او کار خود را در نقش میکی در فیلم گانیز(۱۹۸۵) بر روی پرده سینما آغاز کرد. سپس در نقش کلرنس در فیلم مثل پدر و پسر(۱۹۷۸) و نقش الن در فیلم آبشار تابستانی(۱۹۷۸) بازی کرد. در سال ۱۹۸۹ او نقش جزئی در فیلم جنگ رزها داشت و در سال ۱۹۹۳ نقش حائز اهمیتی در فیلم رودی را بر عهده بر عهده گرفت. از دیگر فیلم های او می توان به آی زی سینگر در فیلم گذرگاه امن(۱۹۹۴)، نقش اندرو در فیلم زندگی پست(۱۹۹۵)، و در اواخر دهه ۱۹۹۰ در فیلم هایی از قبیل شجاعت هنگام جنگ(۱۹۹۶)، پسران ملاقات می‌کنند دختران ر(۱۹۹۸)، بال ورس(۱۹۹۸)، بازداشت(۱۹۹۹) و کیمبرلی(۱۹۹۹) بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پرویز پرستویی
فیلم ارباب حلقه‌ها

اوج شهرت آستین با بازی در نقش سم‌ وایز گمجی در فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه(۲۰۰۱) به کارگردانی پیتر جکسون به دست آمد. این محبوبیت در دو فیلم بعدی این سه گانه ارباب حلقه‌ها: دو برج(۲۰۰۲) و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه(۲۰۰۳) ادامه یافت. او همچنین در فیلم ۵۰ قرار اول در نقش برادر لوسی با بازی درو بریمور در کنار آدام سندلر هنر نمایی کرد.

از دیگر فعالیتهای آستین می‌توان به ساخت فیلم‌های کوتاه و تأسیس شرکت فیلم‌سازی اشاره کرد. او در شرایطی شرکت فیلم‌سازی‌اش را تأسیس کرد که هنوز ۲۱ ساله نشده بود. او همچنین فیلم کوتاهی به نام کانگرو کورت(۱۹۹۴) کارگردانی کرد که توانست به همراه همسرش کریستین نامزد دریافت جایزه اسکار به خاطر کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم کوتاه گردد. کتابی نیز به قلم جو لیدن وجود دارد که شرح تجربیات او قبل و در طی و بعد از حضور او در سگانه ارباب حلقه‌ها می‌باشد. نام این کتاب به آنجا رفتم و بازگشتم: حکایت یک بازیگر می باشد. از دیگر فیلم های دوران بازیگری وی می توان به بسوی غرب(۲۰۰۵)، هرکولس(۲۰۰۵)، کلیک(۲۰۰۶)، فصل آخر(۲۰۰۷) و جادوگران اوز(۲۰۱۰) اشاره کرد.

آستین همچنین در سریال های تلویزیونی مامان٫ خواهش می‌کنم منو نزن(۱۹۸۱) در نقش برایان رینولدز به همراه با مادرش پتی دوک ایفای نقش کرد. از جمله سریال های دیگر با بازی وی می توان به نقش لین مکگیل در سریال ۲۴(۲۰۰۶)، نقش فروشنده در سریال اسم من ارال است(۲۰۰۷)، بازی در فصل ۱۸مجموعه نظم و قانون و اپیزد بیشه فرشته در نقش پاستور هنزلی اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیم روسی استوارت

نام کامل
Sean Patrick Duke
تاریخ تولد
February 25, 1971
سن
۴۸ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 1 Oscar. Another 20 wins & 22

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شان آستین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه