بیوگرافی تئا لئونی

4 سال پیش
بیوگرافی تئا لئونی
Rate this post

بیوگرافی تئا لئونی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

تئا لئونی یک بازیگر زن است که با ایفای نقش در آثاری چون Bad Boy، Deep Impact، Jurassic Park III و Fun With Dick and Jane شناخته شده است. او هم اکنون در سریال Madam Secretary شبکه ی سی بی اس بازی می کند.

زندگینامه تئا لئونی

بیوگرافی تئا لئونی

فعالیت هنری

تئا لئونی در تاریخ ۲۵ فوریه ۱۹۶۶ در نیویورک سیتی چشم به جهان گشود. او در ابتدا نقش های کوچکی در فیلم هایی چون Switch محصول ۱۹۹۱ و Early Life & Career محصول ۱۹۹۲ دریافت کرد. پس از بازی در این فیلم ها او توانست با دریافت نقش شخصیت اول زن فیلم بلاک باستر و موفق Bad Boys در سال ۱۹۹۵ به شهرت دست یابد. او در این فیلم با ویل اسمیت و مارتین لارنس هم بازی شد. لئونی در فیلم های دیگری مانند Deep Impact محصول سال ۱۹۹۸، The Family Man محصول سال ۲۰۰۰، Jurassic Park III محصول سال ۲۰۰۱ و Fun With Dick and Jane محصول سال ۲۰۰۵ بازی کرده است. او در زندگی حرفه ای خود از تلویزیون نیز فاصله نگرفت و توانست به یکی از شخصیت های تاثیر گذار تلویزیون تبدیل شود.

مهمترین نقش او در تلویزیون در سال ۲۰۱۴ بود که لئونی نقش اول سریال Madam Secretary شبکه ی سی بی اس را دریافت کرد. این نقش دکتر الیزابت مک کورد نام داشت. لئونی مدت زمان زیادی با بازیگری به نام David Duchovny ازدواج کرده بود. این زوج در سال ۲۰۱۴ از یکدیگر جدا شدند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرزانه تأییدی

نام کامل
Téa Leoni
تاریخ تولد
February 25, 1966
سن
۵۳ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
۱ win & 10 nominations.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تئا لئونی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه