بیوگرافی ادوارد جیمز اولموس

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ادوارد جیمز اولموس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ادوارد جیمز اولموس یک بازیگر مرد است که به خاطر ایفای نقش در فیلم Stand and Deliver نامزد دریافت جایزه ی اسکار شده است. او پس از این به تلوزیون راه یافت و در سریال Battlestar Galactica بازی کرد.

زندگینامه ادوارد جیمز اولموس

بیوگرافی ادوارد جیمز اولموس

فعالیت هنری

ادوارد جیمز اولموس در تاریخ ۲۴ فوریه سال ۱۹۴۷ مصادف با ۵ اسفند سال ۲۵ شمسی در لس آنجلس چشم به جهان گشود. اولین نقشی که او توانست با آن شناخته شود نقشی در نمایش Zoot Suit بود. زندگی حرفه ای او به آرامی و به طور مداوم رشد کرد. او در فیلم هایی مانند Blade Runner حضور داشته است و همچنین در سریال تلویزیونی Miami Vice نیز همکاری داشته است. او به خاطر ایفای نقش یک معلم در فیلم Stand and Deliver محصول سال ۱۹۸۸ نامزد دریافت جایزه ی اسکار شد.. اولموس از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در سریال تلویزیونی Battlestar Galactica به ایفای نقش پرداخت.

اوایل زندگی

ادوارد جیمز اولموس یک بازیگر و تهیه کننده است که در تاریخ ۲۴ فوریه ۱۹۴۷ (۵ اسفند ۱۳۲۵) در لس آنجلس کالیفرنیا چشم به جهان گشود. او در کودکی آرزو داشت که بازیکن حرفه ای بیس بال شود اما بعد ها به این نتیجه رسید که تبدیل شدن به یک اجرا کننده تنها راه برای خارج شدن از محله ی شرق لس آنجلس می باشد. او کار خود را با همکاری با یک گروه موسیقی راک آغاز کرد. بعد از این که او در یک دوره ی آموزشی درام شرکت کرد، تصمیم گرفت که بازیگری را نیز امتحان کند. اولموس توانست نقش هایی کوچک و جزئی در برخی از برنامه های تلوزیونی به دست آورد. او معمولا در نقش شخصیت های منفی ظاهر می شد. از جمله آثاری هایی که او در این دوره در آن ها به ایفای نقش پرداخت می توان از Kojak، Hawaii Five-O، و Police Woman نام برد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مرجان وحدت
حرفه ی بازیگری

اولین نقش مهمی که اولموس دریافت کرد و توانست با بازی در آن شناخته شود، نقشی در نمایش Zoot Suit در سال ۱۹۷۸ بود. این اثر یک نمایش موزیکال بود که بر اساس شورش های معروف zoot suit که در لس آنجلس اتفاق افتاده بود، ساخته شده بود. او سپس همین نقش را در فیلمی که از نمایش zoot suit ساخته شد، دوباره تکرار کرد. او توانست با دریافت برخی از نقش های مکمل در فیلم های متفاوت، به آرامی و به طور مداوم به رشد زندگی حرفه ای خود کمک کند. از جمله ی این فیلم ها می توان از Blade Runner محصول ۱۹۸۲ نام برد.

او همچنین شانس خود را در تلویزیون نیز امتحان کرد و سریال هایی مثل Hill Street Blues به عنوان بازیگر مهمان حضور یافت. او همچنین در سال ۱۹۸۴ به جمع بازیگران سریال تلویزیونی Miami Vice پیوست. اولموس توانست با ایفای نقش ستوان مارتین کاستیلو یک جایزه ی امی و یک جایزه ی گلدن گلوب دریافت کند.

نام کامل
Edward James Olmos
تاریخ تولد
February 24, 1947
سن
۷۲ سال
حرفه
بازیگر و کارگردان
جوایز
Nominated for 1 Oscar. Another 27 wins & 26 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ادوارد جیمز اولموس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه