بیوگرافی بانی فرانچسکا رایت

4 سال پیش
بیوگرافی بانی فرانچسکا رایت
4.7/5 - (109 امتیاز)

بیوگرافی بانی فرانچسکا رایت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 بانی فرانچسکا رایت بازیگر بریتانیایی، مدل و کارگردان است که بیشتر برای نقشش در سری فیلم‎های Harry Potter شناخته می‎شود. وی در این سری فیلم معروف، نقش جینی ویزلی را بازی می‎کند.

زندگینامه بانی فرانچسکا رایت

بیوگرافی بانی فرانچسکا رایت

فعالیت هنری

دلیل رفتنش به تست بازیگری برای این نقش، برادرش بود که می‎گفت قیافه بانی دقیقاً جینی ویزلی را برایش تداعی می‎کند. پس او حرفه بازیگری خود را با حضور در فیلم Harry Potter and the Philosopher’s Stone آغاز نمود که نقشی کوچک را برعهده داشت. در نسخه‎های دیگر این سری فیلم، شاهد افزایش نقش این شخصیت بودیم و جینی ویزلی تقریباً به یکی از نقش‎های اصلی فیلم تبدیل شد که ماجراجویی‎ها و درس خواندنش در مدرسه هاگوارتز مورد توجه قرار گرفت و او در نهایت به معشوقه هری تبدیل شد.

بازیگری بانی هم مورد استقبال منتقدان و هم طرفداران قرار گرفت و نویسنده سری رمان‎های هری پاتر یعنی خانم جی کی رولینگ نیز او را در گروهی قرار داده که لقب The Big Seven را دارند. از دیگر فیلم‎های او می‎توان به اثر درام Before I Sleep و فیلم کوتاه و ماجرایی How (Not) To Rob a Train اشاره کرد.

بانی متولد ۱۷ فوریه سال ۱۹۹۱ در لندن، پایتخت انگلستان است. پدر و مادر او گری رایت و شیلا تیگ نام دارند که هر دوی آنان طراح جواهر هستند و شرکتی به نام Wright& Teague دارند. آنان جواهرات زیبایی ساخته و در فروشگاه‎هایی در خیابان گریک و سوهو در مرکز لندن به نمایش می‎گذارند. آنان با برندهای مشهوری چون Swarovski، Oxfam، British Museum Gemfields و World Gold Council در چند پروژه مختلف همکاری داشته‎اند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پریسا بخت‌آور
تحصیلات

در مورد تحصیل بانی می‎توان گفت وی ابتدا در مدرسه Prior Weston Primary واقع در ایزلینگتون به تحصیل مشغول بود و پس از آن از دبیرستان King Alfred واقع در شمال لندن فارغ التحصیل گشت. وی رقاصی ماهر بوده و حالت‎های مختلفی چون باله، مدرن و آفریقایی را بلد است. بانی رایت به نقاشی نیز علاقمند است و خوانندگی و پیانو زدن نیز از دیگر هنرها و مهارت‎های او هستند.

وی تحصیلاتش را حتی در هنگام فیلم برداری دو قسمت فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows در دانشگاه هنر لندن ادامه داد و در نهایت توانست در سال ۲۰۱۲ لیسانس خود را در رشته هنر کسب کند. وی رشته فیلم و مدیریت تهیه برنامه‎های تلویزیونی را خوانده و به غیر از بازیگر بودن، می‎خواست در کارهای پشت صحنه نیز دخیل باشد.

کارهای بانی رایت

از کارهای بانی رایت در تلویزیون می‎توان به نقش سارا در سریال Stranded محصول سال ۲۰۰۲ اشاره کرد. وی همچنین در فیلم Agatha Christie: A Life in Pictures محصول سال ۲۰۰۴ نقش جوانی‎های آگاتا کریستی را ایفا کرده است. او در تئاتر نیز فعالیت داشته و از آثار مشهور او می‎توان به نمایش The Moment of Truth نوشته پیتر آستینو اشاره کرد که در خانه تئاتر Southwark در سال ۲۰۱۳ برگذار شد و بازخوردهای مثبتی را از طرف وبسایت British Theatre Guide و روزنامه محلی Evening Standard دریافت کرد.

در مورد زندگی شخصی بانی می‎توان گفت که او در سال ۲۰۱۰ با بازیگری به نام جیمی کمبل باور قرار می‎گذاشت و این زوج در سال ۲۰۱۱ به نامزدی هم در آمدند. متاسفانه رابطه آنان زیاد طولانی نبود و این زوج در سال ۲۰۱۲ از هم جدا شدند. از سال ۲۰۱۳ تا به امروز، وی با سیمون همراستاین رابطه داشته و نامزدش است. سیمون صاحب کلوب شبانه Manhattan بوده و یک خواننده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جردن پیل

نام کامل
Bonnie Francesca
تاریخ تولد
February 17, 1991
سن
۲۸ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
۱ nomination

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بانی فرانچسکا رایت
4.7/5 - (109 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه