بیوگرافی رنه روسو

4 سال پیش
بیوگرافی رنه روسو
Rate this post

بیوگرافی رنه روسو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 رنه روسو یک هنرپیشه، تهیه کننده و سابقاً مانکن اهل ایالات متحده آمریکا است. او فعالیتش را از دهه ۱۹۷۰ و در صنعت مد شروع کرد.

زندگینامه رنه روسو

بیوگرافی رنه روسو

فعالیت هنری

در آن زمان عکسش در جلد بسیاری از مجلات مد نظیر وگیو و کاسموپولیتین چاپ گردید. وی از سال ۱۹۸۰ روی به فیلم آورد و تبدیل به یکی از ستاره های فیلم های اکشن پرهزینه و محبوب دهه ۱۹۹۰ میلادی گشت. اولین حضور چشمگیرش در فیلم کمدی لیگ برتر(۱۹۸۹) و سپس اقای سرنوشت(۱۹۹۰) بود. وی توانست برای بازی در فیلم شبگرد(۲۰۱۴) برنده جایزه ساترن و نیز نامزد جایزه بفتای بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن گردد. از دیگر نقش های مهم او فریگا، مادر قهرمان فیلم های تور(۲۰۱۱) و تور: دنیای تاریک(۲۰۱۳) بود.

روسو در تاریخ ۱۷ فوریهٔ سال ۱۹۵۴ در بیوربانک در کالیفرنیا به دنیا آمد. مادرش کارگر یک کارخانه و پیشخدمت و پدرش مجسمه ساز و مکانیک بود. پدرش اصالتی ایتالیایی و مادرش انگلیسی و آلمانی داشت. پدرش آنها را زمانیکه وی دوساله بود ترک کرد. او تحصیلاتش را در دبیرستان بوروگز آغاز رد اما به دلیل کسب نمرات ضعیف اخراج گردید.

سپس روی به مشاغل مختلفی از جمله کارخانه عینک سازی و صندوقداری آورد تا بتواند به خانواده اش در امرار معاش کمک نماید. او حرفه مدلینگ را پس از اشنایی با جان کراسبی، مامور موسسه استعدادیابی اغاز کرد. او در ابتدا به عنوان مدل شرکت فورد مشغول به کار کرد و کم کم به یکی از برترین مدل های دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ تبدیل گردید. با ورود به دهه سوم عمر خودش و این موضوع که قدرت مدلینگ اوکم کم روی به ضعیف شدن می رفت، روسو وارد عرصه بازیگری گردید. در ابتدا وی در چندین تبلیغ ظاهر شد و سپس شروع به خواندن درس بازیگری و تئاتر نمود. وی در ابتدا در نقش های کوتاهی در تئاترهای لس آنجلس و کالیفرنیا بازی کرد. او فنون بازی را نیز از آلن ریچ، فراگرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جسپر کید
تلویزیون

اولین تجربه حضور او در تلویزیون به سال ۱۹۸۷ و در نقش مکملی در سریال شبکه ABC به نام سمور(۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸) برمیگردد. اما اولین فیلم سینمایی بلندش را در نقش دوست دختر تام برنگر در فیلم کمدی ورزشی لیگ برتر(۱۹۸۹) به کارگردانی دیوید اس وارد بازی کرد. یک سال بعد وی در نقش مکمل همسر شخصیت جیم بلوشی در کمدی آقای سرنوشت(۱۹۹۰) بازی کرد.وی اولین نقش اصلی خود را در فیلم یک پلیس خوب(۱۹۹۱) به کارگردانی مایکل کیتون بازی کرد. فیلم بعدی که روسو بازی کرد فریجک(۱۹۹۲) نام داشت که با وجود اینکه منتقدین فیلم را بسیار ناامید کننده توصیف کردند و نقدهای زیادی بر آن وارد کردند اما روسو با بازی زیبای خود در این فیلم توانست نامزد دریافت جایزه ساترن بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن گردد.

در سال ۱۹۹۲، او موفقیت خوبی را با ایفای نقش بازپرس لورنا کول در فیلم اکشن اسلحه مرگبار ۳(۱۹۹۲) در مقابل بازی مل گیبسون به دست آورد. این فیلم با فروش ۳۲۰ میلون دلاری یکی از پرفروش های آن سال سینمای هالیوود بود. در سال های بعدی وی در نقش اصلی فیلم های پرفروش و تحسین شده دیگری بازی کرد. از جمله آنها می توان به بازی در فیلم هایی از ولفگان پیترسون به نام های درخط آتش(۱۹۹۳) در کنار کلینت ایستوود و جان مالکوویچ، و شیوع (۱۹۹۵) در کنار داستین هافمن و مورگان فریمن، که فیلم نزدیک به ۲۰۰ میلون دلار فروش داشت.

کوتوله را بگیرید

وی همچنین در فیلم پرفروش دیگری به نام کوتوله را بگیرید(۱۹۹۵) به کارگردانی بری ساننفلد و در کنار ستارگانی همچون جان تراولتا، جین هکمن و دنی دویتو بازی کرد.روسو بار دیگر در فیلم خون‌بها (۱۹۹۶) به کارگردانی ران هاوارد همبازی مل گیبسون گردید. یکسال بعد در نقش گرترودز لینتز در فیلم کمدی رفیق(۱۹۹۷) بازی کرد که البته این فیلم نه در فروش و نه از دید منتقدین موفق ظاهر نشد. سپس بار دیگر در کنار مل گیبسون در فیلم اسلحه مرگبار ۴(۱۹۹۸) از ریچار دانر توانست در فیلمی پرفروش با ۲۸۵ میلیون دلار حضور داشته باشد. البته فیلم بعدی او نیز که معاشقه توماس کراون(۱۹۹۹) نام داشت نیز توانست علاوه بر جلب نظر منتقدین به فروش جهانی ۱۲۴ میلیون دلاری دست یابد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید لین
بیوگرافی رنه روسو

روسو در سال ۲۰۰۲ در کنار تیم آلن در فیلمی کمدی آمریکایی به نام مشکل بزرگ(۲۰۰۲) به کارگردانی دیو بری ایفای نقش کرد. این فیلم نتوانست به فروش خوبی دست یابد و با هزینه ۴۰ میلیون دلاری تنها ۸٫۵ میلیون دلار فروش کرد. البته در همین سال در کنار رابرت د نیرو و ادی مورفی در فیلم وقت نمایش (۲۰۰۲) بازی کرد. از دیگر فیلم هایی که در آنها بازی کرده است می توان به دو نفر برای پول(۲۰۰۵) به کارگردانی دی جی کاروسو و در کنار آل پاچینو و متیو مک‌کانهی و فیلم کمدی مال تو، مال ما و مال آنها(۲۰۰۵) اشاره کرد. این فیلم اگرچه با نقدهای منفی مواجه شد اما توانست به فروش خوب ۷۲ میلیون دلار دست یابد.

وی تا سال ۲۰۱۱ از بازیگری کنار کشید و بعد از آن با ایفای نقش مادر شاهزاده تور به نام فریگا در فیلم تور(۲۰۱۱) به عرصه های سینما بازگشت. البته بسیاری از صحنه هایی که او در آنها بازی کرد در ویرایش فیلم حذف شدند. البته در قسمت بعدی این فیلم به نام تور:دنیای تاریک(۲۰۱۳) به وی فرصت بازی بیشتری داده شد.

شبگرد

در سال ۲۰۱۴، وی در نقش مقابل ستاره فیلم جیک جیلنهال در فیلم تحسین شده شبگرد (۲۰۱۴) که به کارگردانی و نویسندگی همسرش، دان گیلروی بود، بازی کرد. او برای بازی در این فیلم برنده جوایز مختلفی از جمله بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن از جوایز انجمن منتقدین سن دیگو، ساترن و نیز نامزدی بفتا و انجمن منتقدین فیلم لس آنجلس اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استانا کاتیک

از دیگر فیلم های وی می توان به بازی در نقش مقابل رابرت دنیرو در فیلم کارآموز (۲۰۱۵) به کارگردانی نانسی مایرز و بازی در مقابل مورگان فریمن، تامی لی جونز در فیلم ویلا کاپری(۲۰۱۷) به کارگردانی ران شلتون اشاره کرد.

نام کامل
Rene Marie Russo
تاریخ تولد
February 17, 1954
سن
۶۵ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 1 BAFTA Film Award
Another 4 wins & 27 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رنه روسو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه