بیوگرافی کریستینا ریچی

4 سال پیش
بیوگرافی کریستینا ریچی
4.8/5 - (5 امتیاز)

بیوگرافی کریستینا ریچی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

«کریستینا ریچی» یک بازیگر زن موفق است. او کار خود را به عنوان یک بازیگر خردسال شروع کرد و بعد ها نیز توانست نقش هایی در فیلم های بزرگسالانه ی The Ice Storm، Buffalo ’۶۶، The Opposite of Sex و Monster ایفا کند.

زندگینامه کریستینا ریچی 

بیوگرافی کریستینا ریچی

فعالیت هنری

او در تاریخ ۱۲ فوریه ۱۹۸۰ مصادف با ۲۳ بهمن ۵۸ در سانتا مونیکای کالیفرنیا چشم به جهان گشود. کریستینا ریچی برای اولین بار در فیلم بلند Mermaids محصول ۱۹۹۰ ظاهر شد. سال بعد او در نقش «وندزدی آدامز» در اقتباس فیلمی The Addams Family مشاهده شد. او توانست به سرعت و با استفاده از مهارت هایش، به نقش های بزرگسالانه ای در آثاری چون The Ice Storm, Buffalo ’۶۶, The Opposite of Sex و Monster دست پیدا کند.

در سال ۲۰۱۴ او نقش یک قاتل تبرئه شده که با تبر آدم می کشت را ایفا کرد. نام این شخصیت «لیزی بوردن» بود و ریچی نقش او را ابتدا در فیلم تلوزیونی شبکه ی لایف تایم یعنی Lizzie Borden Took an Ax ایفا کرد. ریچی سپس همین نقش را در مینی سریال Lizzie Borden Chronicles دریافت کرد و این سریال سال ۲۰۱۵ پخش شد. در سال ۲۰۱۷ او نقش «زلدا فیتزجرالد» را در سریال شبکه ی آمازون یعنی Z: The Beginning of Everything بر عهده گرفت. این شخصیت همسر و منبع الهام نویسنده ی معروف «اف اسکات فیتزجرالد» است.

اوایل زندگی و زندگی حرفه ای

کریستینا ریچی یک بازیگر زن است که در تاریخ ۱۲ فوریه ۱۹۸۰ (۲۳ بهمن ۵۸) در سانتا مونیکای کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش وکیل بود و مادرش دلال معاملات ملکی. کریستینا در بین ۴ فرزند این خانواده کوچکترین عضو است. ریچی به مدرسه ی راهنمایی گلنفیلد در مونتکلر نیو جرزی رفت. او سپس در مدرسه ی حرفه ای کودکان در نیو یورک سیتی ثبت نام کرد. ریچی در کودکی دارای استعداد بازیگری فوق العاده ای بود و برای اولین بار در فیلم بلند Mermaids محصول سال ۱۹۹۰ در نقش کوچکترین دختر یک خانواده ظاهر شد. این شخصیت «چر» نام داشت. او با ایفای این نقش در کودکی موفق شد توانایی هایش را به دیگران ثابت کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرامرز اصلانی

همین نقش اولین پله در پلکان ترقی او بود و بعد از ایفای آن ریچی توانست سال آینده نقش «ونزدی آدامز» را در اقتباس فیلمی The Addams Family دریافت کند. در سال ۱۹۹۳ در دنباله ی این فیلم نیز برای بار دیگر در همین نقش ظاهر شد.
در سال ۱۹۵۵ ریچی در فیلم Casper به ایفای نقش پرداخت. این فیلم یک اثر لایو اکشن بود که بر اساس کارتون Casper the Friendly Ghost ساخته شده است. از جمله آثاری که او بعد از این در آن ها به ایفای نقش پرداخته است می توان از کمدی درام Now and Then محصول ۱۹۹۵، Gold Diggers: The Secret of Bear Mountain محصول ۱۹۹۵ و That Darn Cat محصول ۱۹۹۷ نام برد.

نقش های تاریک در فیلم ها

بر خلاف بسیاری از بازیگران کودک، ریچی به سرعت به نقش های بزرگ سالانه روی آورد. این امر در بازی متفاوت او در نقش «انگ لی» در فیلم The Ice Storm محصول ۱۹۹۷ مشهود است. او در این فیلم نقش یک نوجوان تحریک کننده ی جنسی را ایفا می کند. از جمله نقش هایی که ریچی بعد از این فیلم ایفا کرد می توان به نقش یک دختر دزدیده شده که به دوست دختر تبدیل می شود در فیلم Buffalo ’۶۶ محصول ۱۹۹۸ و نقش «دیدی» خیانتکار و بدجنس در فیلم The Opposite of Sex محصول ۱۹۹۸ اشاره کرد. او برای نقش دیدی نامزد دریافت جایزه ی گولدن گلوب نیز شد.

در اواخر دهه ی ۹۰ ریچی تبدیل به یکی از بازیگران زن هالیوود شد که عده ی زیادی به دنبال همکاری با او بودند. در سال ۱۹۹۹ او در اثر مستقل flicks 200 Cigarettes و Desert Blue به همراه «کیسی افلک» و «کیت هادسون» هنر نمایی کرد. او همچنین نقش شاهزاده «کاترینا ون تسل» را بر عهده گرفت. این نقش متعلق به اقتباس «تیم برتون» از Sleepy Hollow در سال ۱۹۹۹ بود که در آن با «جانی دپ» هم بازی شد. جانی دپ در این فیلم نقش «ایکاباد کرین» را بر عهده داشت. در سال ۲۰۰۰ او در اثر هیجان انگیز ماورا الطبیعه ی Bless the Child به ایفای نقش پرداخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لونه شرفیگ

در این سال او همچنین در فیلم The Man Who Cried نقش یک پناهنده ی یهودی جنگ جهانی دوم را بر عهده گرفت. در سال ۲۰۰۳ ریچی تصمیم گرفت نقشی در فیلم ترسناک هیجان انگیز Cursed را قبول کند. کارگردان این فیلم «وس کریون» بود. ریچی در ادامه باز هم نقش تاریک دیگری را در فیلم Black Snake Moan محصول ۲۰۰۶ دریافت کرد. او نقش اول این اثر را بر عهده داشت.

در سال ۲۰۰۶ او به خاطر حضورش به عنوان بازیگر مهمان در درام تلوزیونی پزشکی Grey’s Anatomy نامزد دریافت یک جایزه ی امی شد. ریچی برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ در تئاتر برادوی ظاهر شد و نقش «مندی» در Time Stands Still را بر عهده گرفت.

نقش های دراماتیک

او سپس به ایفای نقش های دراماتیک خود ادامه داد. ریچی با بازی در نقش لیزی بوردن، معلم تبر به دستی که به کشتن پدر و مادرش متهم شده بود، به ایفای نقش های غیر عادی و تاریک ادامه می داد. این فیلم تلوزیونی از شبکه ی لاف تایم در سال ۲۰۱۴ پخش شد و Lizzie Borden Took An Ax نام داشت. او سال آینده دوباره در همین نقش در مینی سریال شبکه ی لایف تایم، The Lizzie Borden Chronicles، ظاهر شد. در سال ۲۰۱۷ او نقش زلدا فیتزجرالد، همسر و منبع الهام اف اسکات فیتزجرالد، در سریال شبکه ی آمازون یعنی series Z: The Beginning of Everything را پذیرفت.

در ماه نوامبر همان سال اعلام شد که ریچی دوباره یک نقش در سبک تاریخی برای شبکه ی لایف تایم را بر عهده گرفته است. این بار او در نقش خبرنگار معروف «نلی بلی» ظاهر شده است. این فیلم تلوزیونی وقایعی که در سال ۱۸۸۷ در آسایشگاه روانی زنان در نیو یورک رخ داد را به تصویر می کشد. نلی رفتار های ناخوشایندی که روی بیماران این آسایشگاه صورت می گرفت را فاش کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پویا جلیلی پور
زندگی شخصی

ریچی در سال ۲۰۰۸ با «آون بنجامین» در هنگام فیلم برداری All’s Faire in Love محصول ۲۰۰۹ دیدار کرد.در ماه مارس سال بعد این دو با یکدیگر نامزد کردند اما تنها ۳ ماه پس از نامزدی از یکدیگر جدا شدند.
در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۳ (۱ آبان ۹۲) ریچی با «جیمز هیردجن» که مسئول ارابه ی دوربین در نیویورک بود در طی ساخت سریال Pan Am (از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳) آشنا شد. این زوج در سال ۲۰۱۱ با یکدیگر ازدواج کردند و ریچی اولین فرزندشان «فردی» را در سال ۲۰۱۴ به دنیا آورد.

ریچی یکی از فعالان و سخنرانان شبکه ی ملی تجاور، سو استفاده و زنا با محارم (RAINN) است. او در بالا بردن آگاهی مردم برای جلو گیری از خشونت جنسی فعالیت کرده است.

نام کامل
Christina Ricci
تاریخ تولد
February 12, 1980
سن
۳۹ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 1 Golden Globe. Another 18 wins & 33 nominations

بخشی از فیلم‌شناسی

خانواده آدامز (۱۹۹۱)
کسپر (۱۹۹۵)
سیمپسون‌ها (۱۹۹۶)
گربه جاسوس (۱۹۹۷)
طوفان یخ (۱۹۹۷)
ترس و نفرت در لاس وگاس (۱۹۹۸)
بوفالو ۶۶ (۱۹۹۸)
اسلیپی هالو (۱۹۹۹)
مردی که گریست (۲۰۰۰)
این کودک را دعا کنید (۲۰۰۰)
دنیای مالکوم (۲۰۰۲)
میراندا (۲۰۰۲)
کدو تنبل (۲۰۰۲)
چیزی غیر از این (۲۰۰۳)
هیولا (۲۰۰۳)
نفرین‌شده (۲۰۰۴)
منزل شجاعت (۲۰۰۶)
ناله مار سیاه (۲۰۰۶)
آناتومی گری (۲۰۰۶)
پنلوپه (۲۰۰۶)
مسابقه سرعت (۲۰۰۸)
پس از زندگی (۲۰۰۹)
آلفا و امگا (۲۰۱۰)
باکی لارسون: ستاره مادرزاد (۲۰۱۱)
همسر خوب (۲۰۱۲)
بل آمی (۲۰۱۲)
اسمورف‌ها ۲ (۲۰۱۳)
قهرمان شهر رنگی (۲۰۱۴)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کریستینا ریچی
4.8/5 - (5 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه