بیوگرافی ست گرین

4 سال پیش
بیوگرافی ست گرین
Rate this post

بیوگرافی ست گرین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بیشتر به خاطر نقش‎هایی چون اسکات اویل در فیلم آستین پاورز، و اوز در بافی قاتل خوناشام‌ها شناخته می‎شود. او همچنین صداگذاری شخصیت‎هایی محبوب از آثار مشهوری چون گرِگ خرگوشه و مرد خانواده است.

زندگینامه ست گرین 

بیوگرافی ست گرین

فعالیت هنری

سث گرین متولد ۸ فوریه ۱۹۷۴ در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا است. در سال ۱۹۸۷ وی در فیلم روزهای رادیو نقش وودی آلن را بازی کرد. در سال ۱۹۹۷، او نقش اسکات اویل را در فیلم آستین پاورز بازی کرد و به سبب همان، مشهور و شناخته شد. وی در ادامه این فیلم که محصول سال ۱۹۹۹ است نیز حضور یافت.

از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ سث نقش اوز را در فیلم بافی قاتل خوناشام‌ها را بازی کرد و نقش‎های کوچکی در فیلم‎های مختلف نیز برعهده گرفت. در سال ۲۰۰۲ او نقش جیمی را در اثر کمدی گرگ خرگوشه ساخته شبکه فاکس بازی کرد. در سال ۱۹۹۹، سث به عنوان صداگذار شخصیت کریس گریفین بزرگترین پسر خانواده، به تیم بازیگری مرد خانواده پیوست. این اثر بعد از پخش ۳ فصل لغو شد ولی به لطف حمایت‎ها و تلاش طرفداران، توانست دوباره به خانه‎ها باز گردد. بعد از بازگشت، این سریال توانست موفقیت‎های بزرگی به دست آورد. سث گرین صداگذاری کم‎نظیر دیگری را نیز در کارنامه خود دارد. او در سال ۲۰۱۴ در اثر محبوب لاکپشت‌های نینجا نوجوان جهش یافته حضور یافت و شخصیت لئوناردو را صداگذاری کرد.

شروع کار

سث گرین با بازی در نقش اسکات اویل در اثر پارودی آستین پاورز به عنوان یکی از محبوب‎ترین بازیگران جوان در سینما و تلویزیون نام گرفت. حضور سث برای اولین بار بر روی صحنه در سن ۷ سالگی بود. عمویش که کارگردان بود، به او کمک کرد تا در تعدادی تبلیغ مختلف حضور یابد. کمی بعد از آن، گرین در تبلیغات شرکت‎های معروفی چون کودِک، برگر کینگ، آر سی ای و تعدادی دیگر، دیده شد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی افسانه بایگان

اولین فیلم سث بازی در نقش اگ در فیلم هتل نیوهمپشایر بود که از روی رمان پرفروشی به همین نام نوشته جان اروینگ اقتباس شده است. در ادامه او حضوری کوتاه در تعدادی اثر کمدی تلویزیونی نیز داشت و در نهایت در سال ۱۹۸۷ نقش وودی آلن را در اثر نوستالژی روزهای رادیو بر عهده گرفت. دوران جوانی، به غیر از حضور در تلویزیون، دوران کندی برای سث بود. او نقش‎های کوچکی در فیلم‎های مختلف برعهده گرفت ولی هیچکدام از آنان موفق به جلب نظر منتقدان نشدند و در باکس آفیس نیز موفقیت خاصی به دست نیاوردند.

سرانجام در سال ۱۹۹۷، نقش اسکات اویل توانست باعث معروفیت سث شود. تقابل بین او و پسرش در آستین پاورز برای مردم به شدت سرگرم کننده و جذاب بود و باعث شد کارگردان این اثر یعنی مایک مایرز در سال ۱۹۹۹ ادامه‎ای به نام آستین پاورز: جاسوسی که مرا تکان داد نیز برای آن بسازد.

خون اشام‌ها

در همان ایام، گرین موفق شد نقش‎ کوتاهی که در سریال بافی قاتل خوناشام‌ها به او داده شده بود را به نقشی ماندگار و اصلی تبدیل کند. از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ سث در این سریال نقش اوز را بازی کرد که یک گرگ‎نما و موسیقی دان است.

سث گرین نقش‎هایی نیز در فیلم‎های دشمن ملت محصول ۱۹۹۸، دست‌های بیهوده محصول ۱۹۹۹، دلبر آمریکایی محصول سال ۲۰۰۱، اثر کمدی سگ دو محصول سال ۲۰۰۱ و عشق مهمانی محصول سال ۲۰۰۳ ایفا کرده است.

در مورد زندگی شخصی او می‎توان گفت که گرین در یکم ماه می سال ۲۰۱۰ با بازیگری به نام کلیر گرانت ازدواج کرد و این دو هم اکنون در شهر لس آنجلس به خوبی با هم زندگی می‎کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجید انتظامی

نام کامل
Seth Green
تاریخ تولد
February 8, 1974
سن
۴۵ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Won 3 Primetime Emmys. Another 6 wins & 27 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ست گرین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه