بیوگرافی کری واشنگتن

4 سال پیش
بیوگرافی کری واشنگتن
Rate this post

بیوگرافی کری واشنگتن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کری واشنگتن بازیگری است که جوایز مختلفی را از آن خود کرده و برای بازی در فیلم‎هایی چون ری، او از من متنفر است، آخرین پادشاه اسکاتلند و جنگجوی زنجیر گسسته شناخته می‎شود. وی همچنین در مجموعه تلویزیونی رسوایی به نویسندگی شوندا رایمز نیز بازی کرده است.

زندگینامه کری واشنگتن 

بیوگرافی کری واشنگتن

فعالیت هنری

کری واشنگتن متولد ۳۱ ژانویه سال ۱۹۷۷ در شهر نیویورک است. وی در دوران مدرسه‎اش به انجام اجراهای مختلف و بازیگری می‎پرداخت. او درجه‎ای نیز از یک استودیو بازیگری در دانشگاه جرج واشنگتن کسب کرد. او در سال ۲۰۰۰ اولین حضور سینمایی خود را با فیلم آهنگ ما رقم زد و پس از آن در آثاری چون آخرین رقص را نگه دار و بد کمپانی بازی کرد. او موفقیت‎هایی نیز برای بازی در دو فیلم ری و آخرین پادشاه اسکاتلند به دست آورد. در سال ۲۰۱۲ او در سریال تلویزیونی درام رسوایی بازی کرد و برای نقشش که اولیویا پاپ نام داشت نامزد جایزه اِمی شد. او در سال ۲۰۱۶ نیز نقش یک وکیل را در فیلم تائید ساخته شبکه HBO بازی کرد.

در ژوئن سال ۲۰۱۳ کری واشنگتن با بازیگر حرفه‎ای فوتبال نمدی آسوموا ازدواج کرد و همان سال صاحب دختری به نام ایزابل شدند. آنان قبل از ازدواج، به مدت یک سال قرار می‎گذاشتند. در سال ۲۰۱۶ نیز پسری به نام کیلب را به دنیا آوردند. قبل از آقای آسوموا، او با آقای دیوید مسکو ازدواج کرده بود.

زندگی شخصی

کری واشنگتن دختر یک مشاور املاک و یک پروفسور بود و در محله برانکس جنوبی بزرگ شد. او در کودکی به کلاس‎های آموزش رقص باله می‎رفت ولی در این کار او با یک پستاندار بزرگ مواجه شد که شامو نام داشت و خود واشنگتن در این مورد گفته است که حس می‎کرد غذا دادن و اهمیت دادن به وال‎های رقاص کاری بسیار عالی است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجید یاسر

واشنگتن به مدرسه اپسنس در منهتن نیویورک می‎رفت که مدرسه‎ای سطح بالا و خصوصی بود. او در مدرسه در گروه تئاتر حضور داشت و اکثراً نمایش‎ها و برنامه‎هایی با پس زمینه مشکلات اجتماعی اجرا می‎کردند. کمی بعد از آن واشنگتن به خاطر بازی در تئاتر، بورسیه دانشگاه جرج واشنگتن گشت و در آن جا در زمینه بازیگری و اجرا، مدرکی کسب کرد.

همان‌طور که ذکر شد، اولین فیلم واشنگتن آهنگ ما بود ولی در همان سال در فیلمی بسیار موفق نیز بازی کرد. او در فیلم آخرین رقص را نگه دار که در سال ۲۰۰۱ به نمایش در آمد ظاهر شد و طرفداران بسیاری از میان تماشاگران برای خود به دست آورد. بعد از عرضه این فیلم درام نوجوانی، کری واشنگتن در اثری کمدی بازی کرد. او در فیلم بد کمپانی محصول سال ۲۰۰۴ با بازی آنتونی هاپکینز و کریس راک نیز بازی کرد.

شروع کسب و کار

واشنگتن در سال ۲۰۰۴ موفقیت زیادی در حرفه‎اش کسب کرد؛ وی در چند فیلم بزرگ نقش اصلی بود که از نمونه آنان می‎توان به نقش دلا بی رابینسون در فیلم بیوگرافی ری اشاره کرد. او نقدهای مناسبی برای اجرایش در این فیلم دریافت کرد و نقش مکملش یعنی جیمی فاکس که در نقش چارلز ری بازی می‎کرد توانست جایزه اسکار کسب کند. او در همان سال در فیلم او از من متنفر است ساخته اسپایک لی نیز حضور یافت.

در سال ۲۰۰۵ این بازیگر تصمیم گرفت شانس خود را با فیلم‎های اکشن اقتباسی از کمیک بوک‎ها نیز امتحان کند و در فیلم چهار شگفت‌انگیز به ایفای نقش پرداخت. در همان سال وی دوباره توانایی کم‎نظیر خود برای بازی در فیلم‎های درام را با اثر آخرین پادشاه اسکاتلند ثابت کرد. وی در این فیلم نقش همسر دیکتاتوری اوگاندایی را بازی می‎کرد. در همین زمان نیز در سریال تلویزیونی بوستون لیگال به ایفای نقش پرداخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ریچارد هریس
فیلم فکر کنم عاشق همسرم هستم

در سال ۲۰۰۷ واشنگتن در فیلم فکر کنم عاشق همسرم هستم با کریس راک دوباره همبازی شد و نقش زن شروری را بازی کرد که عاشق مردی متأهل می‎شود. این نقش باعث شد که واشنگتن از قالب نقش همسران وفاداری که در گذشته بازی کرده بود، کمی خارج شود. او در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت روابط بین نژادی را با فیلم تریلر تراس رو به دریاچه امتحان کرد که در آن نقش زنی آفریقایی آمریکایی را بازی می‎کند که با مردی سفید پوست ازدواج کرده است. این زوج توسط پلیسی آفریقایی آمریکایی اذیت می‎شوند. در همین زمان وی در نمایشی با نام مسابقه نوشته دیوید مامت به ایفای نقش پرداخت.

فیلم برای دختران رنگین پوست محصول سال ۲۰۱۰ نیز یکی دیگر از کارهای واشنگتن است که در آن با افراد مطرحی چون هوپی گولدبرگ، فیلیشا راشاد، جنت جکسون و تاندی نیوتون همبازی شد. این فیلم توسط تایلر پری نویسندگی و کارگردانی شده و از روی نمایشی اقتباس گشته است.

همکاری با جیمی فاکس

در سال ۲۰۱۲ او دوباره با جیمی فاکس در فیلم جنگجوی زنجیر گسسته اثر کوئنتین تارانتینو همبازی شد. او در این فیلم نقش زنی به نام برومهیلدا ون شافت که همسر شخصیت جانگو است را بازی می‎کند. این دو از هم جدا شده‎اند و جانگو با یک شکارچی جایزه همکاری می‎کند تا زنش را پیدا کند. در همان سال واشنگتن در فیلمی درام کمدی به نام آدم‌ها نیز بازی کرد.

در همان سال ۲۰۱۲ واشنگتن به سمت تلویزیون رفت و در سریال رسوایی که درامی سیاسی است و توسط شوندا ریمز ساخته و از شبکه ABC پخش شد. در این سریال، او نقش اولیویا پاپ را بازی می‎کند که یک حلال مشکلات است و خراب‎کاری‎های مشتریانش را تمیز می‎کند. این بازیگر برای سریال رسوایی نامزد دو جایزه اِمی شد و جایزه ایمیج را نیز از آن خود کرد. فصل آخر این سریال در ماه آپریل ۲۰۱۸ منتشر شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی التون جان

واشنگتن با بازی در فیلم تائید محصول سال ۲۰۱۶ شبکه اچ بی او دستاوردهای بیشتری نیز کسب کرد. او نقش وکیلی به نام آنیتا هیل را بازی می‎کند. او برای این نقش نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد.

شوهای تلویزیونی

واشنگتن در سال ۲۰۰۹ با بازی در نمایشی به نام مسابقه وارد دنیای نمایش شد. ۹ سال بعد از آن و بعد از پایان سریال رسوایی، او در اثری دیگر به نام پسر آمریکایی با استیون پاسکال همبازی شد.

کری واشنگتن در بسیاری از جنبش‎های اجتماعی سیاسی فعالیت دارد. وی عضوی از ائتلاف خلاق است و عضو سازمانی به نام روز خشونت است که جهت متوقف کردن خشونت علیه زنان فعالیت می‎کنند. او همچنین یکی از مدافعان رئیس‌جمهور سابق آمریکا، آقای باراک اوباما است.

نام کامل
Kerry Washington
تاریخ تولد
January 31, 1977
سن
۴۲ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 2 Golden Globes. Another 18 wins & 54 nominations

بخشی از فیلم‌شناسی
آخرین پادشاه اسکاتلند
آقا و خانم اسمیت
چهار شگفت‌انگیز
چهار شگفت انگیز: قیام موج سوار نقره ای
جنگوی آزادشده
مرد کوچک
ننگ بشری
گروه ناجور
لیک‌ویو تراس
مادر و فرزند

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کری واشنگتن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه