بیوگرافی امینم

4 سال پیش
5/5 - (193 امتیاز)

بیوگرافی امینم به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مارشال بروس مدرز سوم (به انگلیسی: Marshall Bruce Mathers III؛ زادهٔ ۱۷ اکتبر ۱۹۷۲) که بیشتر با نام هنری امینم (به انگلیسی: Eminem) به شیوهٔ نوشتاری EMINƎM یا اسلیم شِیدی (به انگلیسی: Slim Shady) شناخته می‌شود، آهنگساز، تهیه‌کننده، هنرپیشه و خوانندهٔ رپ آمریکایی است.

زندگینامه امینم 

بیوگرافی امینم

فعالیت هنری

او پس از پخش آلبوم بی‌نهایت خود در اوت ۱۹۹۶، اولین آلبوم حرفه‌ایِ خود را با نام اسلیم شیدی ال‌پی در فوریهٔ ۱۹۹۹ منتشر کرد. امینم برای این آلبوم توانست جایزهٔ گرمی بهترین آلبوم رپ را به‌دست آورد. بعد از اسلیم شیدی ال پی، آلبوم مارشال مترز ال‌پی را در مهٔ ۲۰۰۰ و نمایش امینم را در مهٔ سال ۲۰۰۲ منتشر کرد که هر کدام توانست گرمیِ بهترین آلبوم رپ را دریافت کند.

امینم تنها هنرمندی است که توانسته برای ۳ آلبوم متوالی، جایزهٔ بهترین آلبوم رپ سال را از گرمی اواردز بگیرد. آلبوم دیگری که در نوامبر ۲۰۰۴ پخش شد، دوباره خوانی نام دارد امینم بعد از این آلبوم تا مدت ۵ سال از حرفهٔ کاریِ خود فاصله گرفت. سرانجام در مهٔ ۲۰۰۹، ششمین آلبوم خود را با نام بازگشت پخش کرد. در ژوئن ۲۰۱۰، وی هفتمین آلبوم را با نام ریکاوری منتشر کرد. ریکاوری آلبوم موفقی در سطح جهانی بود، به طوری که توانست بهترین فروش سال ۲۰۱۰ در جهان را بدست آورد و دومین آلبوم پرفروش رپ، بعد از نمایش امینم، در جهان شد. امینم برنده گرمی برای آلبوم‌های بازگشت و ریکاوری شد و توانست ۱۵ گرمی برای خود به ارمغان آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدیه نساج

هشتمین آلبوم او مارشال مترز ال‌پی ۲ نام داشت، که در نوامبر ۲۰۱۳ پخش شد و توانست جایزۀ گرمی بهترین آلبوم رپ را برنده شود.

آلبوم‌شناسی

بی‌نهایت (۱۹۹۶)
اسلیم شیدی ال‌پی (۱۹۹۹)
مارشال مترز ال‌پی (۲۰۰۰)
نمایش امینم (۲۰۰۲)
بازنوازی (۲۰۰۴)
بازگشت (۲۰۰۹)
ریکاوری (۲۰۱۰)
مارشال مترز ال‌پی ۲ (۲۰۱۳)
احیا (۲۰۱۷)
کامی‌کازه (۲۰۱۸)

تورها

تور در دود (به همراه دکتر دره، اسنوپ داگ، آیس کیوب و دیگران) (۲۰۰۰)
تور کنترل خشم (به همراه لیمپ بیزکت و پاپا روچ) (۲۰۰۵–۲۰۰۲)
تور خانه و خانه (به همراه جی-زی) (۲۰۱۰)
تور ریکاوری (۲۰۱۲–۲۰۱۰)
تور خلسه (۲۰۱۴)
تور هیولا (به همراه ریانا) (۲۰۱۴)

نام کامل
Marshall Bruce Mathers III
تاریخ تولد
October 17, 1972
سن
۴۷ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Won 1 Oscar
Another 27 wins & 47 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی امینم
5/5 - (193 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه