بیوگرافی مایکل امرسون

4 سال پیش
4.7/5 - (107 امتیاز)

بیوگرافی مایکل امرسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مایکل امرسون در ۷ سپتامبر سال ۱۹۵۴ در سدار رپیدز بدنیا آمد . او نامزد یک گلدن گلاب و برنده ی سه جایزه میباشد . از نقش های معروف او میتوان به فیلم “Saw” و سریال های پر بیننده ی “Lost” و “Person of Interest” اشاره کرد . که سریال “Person of Interest” در سال ۲۰۱۱ شروع شده و هنوز نیز در شبکه “CBS” در حال پخش است.

زندگینامه مایکل امرسون

بیوگرافی مایکل امرسون

فعالیت هنری

امرسون به پیشرفت در حرفه بازیگری بیش از داشتن شغل ثابت تدریس توجه داشت. از این رو تحصیل را ادامه داد و مدرک فوق لیسانس هنرهای زیبا را دریافت کرد که او را به جامعه حرفه‌ای تئاتر و کارگردانان معرفی می‌کرد. در سال ۱۹۹۳ او در فستیوال شکسپیر دانشگاه آلاباما ثبت نام کرد و بعد از فارغالتحصیلی در سال ۱۹۹۵ به نیویورک بازگشت و از آن زمان همه ساله در فستیوال شکسپیر آلاباما شرکت دارد. امرسون در سال ۱۹۹۷ ایفاگر نقش اصلی اسکار وایلد در نمایشنامه مویسس کاوفمن Moises Kaufman بود. پس از آن نیز اجراهای برجستهای در زمینه تئاتر داشته‌است.

در سال ۱۹۹۸ در نمایشنامه «مردم گریز» در برابر اوما تورمن Uma Thurman به ایفای نقش پرداخت و در سال ۱۹۹۹ در نقش ویلی اوبان به همراه کوین اسپیسی در «The Iceman Cometh» ظاهر شد. وی همراه با کیت برتون در «به من جواب بده!» و «هدا گابلر» نیز بازی کرده‌است. امرسون در سینما و تلویزیون با ایفای نقش شخصیت‌های خطرناک و مخرب، نامی برای خود دست و پا کرده‌است. وی در سال ۲۰۰۱ جایزه امی را برای عنوان بهترین هنرپیشه مهمان (نقش ویلیام هینکس قاتل در چند اپیزود از The Practice) دریافت کرد. یکی از بهترین کارهای امرسون در سال ۲۰۰۴ ایفای نقش کاراکتر زپ هیندل در فیلم ترسناک «اره» بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اندرو مک کارسی
گلدن گلوب

در همان سال در فیلم کمدی «Straight Jacket» نیز ظاهر شد. در سال ۲۰۰۶ او بازی در نقش بنجامین لاینوس را در سریال تلویزیونی «لاست» آغاز کرد. قالب این نقش نتیجه کار او در «The Practice» بود چرا که تهیه‌کنندگان «لاست» ارائه او را پسندیده بودند و بر این باور بودند که وی برای کاراکتر بنجامین لاینوس بسیار مناسب است.

وی ابتدا در چند اپیزود ظاهر و در فصل ۳ عضو ثابت گروه بازیگران و ضد قهرمان اصلی سریال شد. وی در سال ۲۰۰۷ نامزد دریافت جایزه امی برای بازیگر مکمل مهمان برای ایفای نقش در فصل ۳ «لاست» و در سال ۲۰۰۸ برای فصل ۴ این سریال کاندید دریافت جایزه امی شد. او جایزه را در سال ۲۰۰۹ برای فصل پنج دریافت کرد. امرسون در سال ۲۰۰۹ کاندید دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل بود. وی در هر فصل از هر سریال که ایفای نقش داشته، نامزد دریافت جایزه امی شده‌است.

امرسون با کری پرستون Carrie Preston در زمان اجرای نمایشنامه «هملت» در آلاباما آشنا شد و در سپتامبر ۱۹۹۸ ازدواج کردند. مایکل و همسرش هر دو بازیگر «Straight Jacket» بودهاند. در سریال «لاست»، پرستون در نقش امیلی لاینوس، مادر بنجامین در سکانس‌های فلش بک اپیزود «مرد پشت پرده» ظاهر شده‌است و هر دو در فیلم «Ready? OK!» در سال ۲۰۰۸ در کنار هم بازی کرده‌اند.

مظنون

امرسون در یکی از مصاحبه‌های اخیرش، اظهار داشته که در سریال True Blood به عنوان هنرپیشه مهمان و همراه با پرستون نقشی خواهد داشت. مایکل امرسون قرار بود که با دوست و عضو دیگری از گروه بازیگران لاست، تری اوکوئین، در یک کمدی درام با نام فعلی «شغلهای عجیب» و به تهیه‌کنندگی جی. جی آبرامز بازی کند. قرار بر این بود که تا پایان سال ۲۰۱۰ فیلم‌برداری آن آغاز شود که به تعویق افتاده‌است و امرسون به یکی دیگر از پروژه‌های آبرامز به نام «Person of Interest» پیوست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کایلی جنر

فیلموگرافی

سینما:
۱۹۹۷ The Journey
۱۹۹۸ The Imposters
۱۹۹۸ Playing by Heart
۱۹۹۹ For Love of the Game
۲۰۰۲ The Laramie Project
۲۰۰۲ Unfaithful
۲۰۰۴ Saw
۲۰۰۴ Straight Jacket
۲۰۰۵ The Legend of Zorro
۲۰۰۶ Jumping off Bridges
۲۰۰۸ Ready? Ok!
۲۰۱۰ Goldstar, Ohio

تلویزیون

۱۹۹۰ Orpheus Descending
۱۹۹۸ Grace & Glorie
۲۰۰۰ The District
۲۰۰۰-۲۰۰۱ The Practice
۲۰۰۱ The Education of Max Bickford
۲۰۰۱ Sounds from a Town I love
۲۰۰۲ Law & OrderL Criminal Intent
۲۰۰۲ The X-Files
۲۰۰۳ Without a Trace
۲۰۰۳ Skin
۲۰۰۳ Whoopi
۲۰۰۴ Law & Order: Special Victims Unit
۲۰۰۵ The Inside
۲۰۰۶-۲۰۱۰ Lost
۲۰۱۰ Front Line
۲۰۱۱ Odd Jobs
۲۰۱۱ Person of Interest
۲۰۱۱ G. I. Joe: Renegades

تئاتر

Othello
۱۹۸۶ Noises off
۱۹۸۷ Romeo & Juliet
۱۹۹۰ The Importance of Being Ernest
۱۹۹۳ Paris Unknown
Hamlet در نقش هملت
۱۹۹۴ The Tempest
۱۹۹۴ The Way of the World
۱۹۹۴ Hamlet در نقش روزنكرانتس
۱۹۹۵ All’s Well that Ends Well
۱۹۹۵ A Christmas Carol
۱۹۹۵ The Crucible
۱۹۹۵ Amadeus
۱۹۹۶ Androcles and the Lion
۱۹۹۷-۱۹۹۸ Gross Indecency: The Trials of Oscar Wilde
۱۹۹۸ The Misanthrope
۱۹۹۹ The Iceman Cometh
۱۹۹۹ Give Me Your Answer, Do!
۲۰۰۰-۲۰۰۲ Hedda Gabler
۲۰۰۲ Only the End of the World
۲۰۰۲ Frequency Hopping
۲۰۰۳ Tartuffe
۲۰۰۳ Measure for Measure
۲۰۰۴ Someone Who’ll Watch Over Me
۲۰۰۵ Hamlet در نقش های روح، كلادیوس، اوسریك و گیلدنسترن
۲۰۰۵ Batch at Leipzig
۲۰۰۸ Likeness
۲۰۰۸ Every Good Boy Deserves Favour
۲۰۱۰ Love Letters

تاریخ تولد
September 07, 1954
سن
۶۵ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 1 Golden Globe
Another 3 wins & 20 nominations

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ریکاردو اسکامارچو
عکس های اینستاگرامی مایکل امرسون 
4.7/5 - (107 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه