بیوگرافی مایکل سی هال

4 سال پیش
4.2/5 - (5 امتیاز)

بیوگرافی مایکل سی هال به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مایکل هال بازیگر مطرح تلویزیون و تئاتر است که بیشتر برای نقش‎هایش در دو سریال شش فوت زیر زمین و دکستر شناخته می‎شود. او متولد ۱ فوریه سال ۱۹۷۱ در رالی در ایالت کارولینا شمالی است. پدر او زمانی که مایکل نوجوان بود به دلیل سرطان پروستات فوت کرد و هال توسط مادرش بزرگ شد.

زندگینامه مایکل سی هال

بیوگرافی مایکل سی هال

فعالیت هنری

وی قبل از رفتن به دانشگاه شهر نیویورک، در دانشکده ارلهام مشغول تحصیل بود. او قبل از بازی در سریال تحسین شده شبکه اچ بی او یعنی اثر شش فوت زیر زمین در تئاتر مشغول به کار بود و موفقیت‎هایی نیز کسب کرد. بعد از آن نیز در سریال دکستر بازی کرد که شخصیت اصلی آن یک قاتل سریالی است. هال جوایزی از قبیل جایزه انجمن بازیگران فیلم، گلدن گلوب و … را از آن خود کرده و چند باری نیز نامزد دریافت اِمی شده است.

بعد از چند سال قرار گذاشتن، هال با مورگان مک گرگور که منتقد کتاب و رمان و اهل کانادا بود، در ۲۹ فوریه سال ۲۰۱۶ ازدواج کرد. این ازدواج، سومین ازدواج این بازیگر محسوب می‎شود. ازدواج اول وی در سال ۲۰۰۲ و با بازیگری به نام ایمی اسپنجر بود که او نیز در فیلم شیکاگو بازی کرده بود ولی ازدواج آنان چند سال بعد به پایان رسید. در سال ۲۰۰۹ نیز او با همبازی‎اش در سریال دکستر ازدواج کرد ولی این ازدواج در سال ۲۰۱۱ به پایان انجامید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی راسل مالکهی

در جریان فصل چهارم دکستر مشخص شد که هال سرطان دارد. او در این باره در مصاحبه‎ای در سال ۲۰۱۰ با نیویورک تایمز گفت که فکر می‎کند از ۱۱ سالگی ریشه این بیماری در وجودش بوده و پدرش نیز به همین علت در گذشته است. او همچنین گفت که فهمیدن این که به سرطان مبتلا است، کمی برایش هشدار دهنده بود ولی بعد از آن به بیخیالی دچار شد و برایش اهمیت نداشت. او بیماری‎اش را از تیم سازندگان سریال دکستر مخفی کرده و مشغول شیمی درمانی شد تا این که در اوایل سال ۲۰۱۰ عموم مردم به مشکل وی پی بردند و آن نیز زمانی بود که بالاخره از این بیماری رهایی یافته بود.

سایر آثار

هال در سریال عجیب و مرموز شبکه اچ بی او که شش فوت زیر زمین نام داشت و در سال ۲۰۰۱ و در پنج فصل به نمایش در آمد، ایفای نقش کرد. این سریال به دلیل نویسندگی کم‎نظیر و بازی زیبای بازیگران طرفداران زیادی کسب کرد. وی در این سریال نقش فردی به نام دیوید فیشر را بازی می‎کرد. در این سریال افراد دیگری چون لارن امبروز، فرانسیس کانروی، ریچل گریفیث و پیتر کروز ایفای نقش کردند. هال برای نقشش در این سریال نامزد دریافت جایزه اِمی شد و دو جایزه انجمن بازیگران فیلم را نیز با همبازی‎هایش کسب کرد.

در سال ۲۰۰۶ هال حرفه‎اش در تلویزیون را ادامه داد و در سریال دکستر که از روی رمانی به نام رویای شوم دکستر نوشته جف لیندزی، به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال نقش دکستر مورگان را بازی می‎کرد که یکی از اعضای پلیکی از اعضای پلیس شهر میامی است و در واقع خود نیز قاتلی ماهر است. این سریال برای هال موفقیت زیادی در پی داشت و جایزه گلدن گلوب و نیز چندین جایزه انجمن بازیگران فیلم دریافت کرد و چند باری نیز برای نقشش نامزد دریافت جایزه اِمی شد. بعد از پخش آخرین قسمت سریال دکستر در سال ۲۰۱۳ هال در سینما حضور یافت. او در فیلم درام عزیزانت را بکش همراه دنیل رادکلیف و الیزابت اولسن حضور یافت. وی همچنین در فیلم تریلر سرمای ژوئیه نیز بازی کرده است که از روی رمانی نوشته جو لنزدیل اقتباس شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هیون بین
تئاتر

مایکل هال در ابتدای حرفه بازیگری‎اش در اجرای نمایش و تئاتر موفقیت‎هایی داشت و در نمایش‎هایی چون مکبث، سیمبلاین، هنری پنجم و تیمون از آتنز نقش داشته است. در ژوئن سال ۱۹۹۹ بعد از به عهده گرفتن نقشی در نمایش کاباره اسمش در حرفه تئاتر بیش از پیش روی زبان‎ها افتاد. در زمان حضور در سریال شش فوت زیر زمین او دوباره به صحنه تئاتر برگشت و در نمایش موزیکال شیکاگو به ایفای نقش پرداخت. بعد از وقفه‎ای طولانی، هال در سال ۲۰۱۴ به تئاتر بازگشت و در نمایش جونزهای واقع گرا نقش جان جونز و در هدویگ و اینچ عصبانی نقش هدویگ را بازی کرد. بین سال‎های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ هال به حضورش بر روی صحنه تئاتر ادامه داد.

هال در سال ۲۰۰۳ در فیلمی به نام پرداختی بازی کرد که از روی داستانی اثر فیلیپ دیک اقتباس شده بود و افرادی چون بن افلک و اوما تورمن در آن حضور داشتند. از دیگر فیلم‎های او می‎توان به اثر علمی تخیلی بازیکن کامپیوتری محصول سال ۲۰۰۹، درام مشکل خوشحالی محصول سال ۲۰۱۱ و درام بیوگرافی عزیزانت را بکش محصول سال ۲۰۱۳ اشاره کرد. وی همچنین قرار است در فیلم درام مستندی نطق گتیسبورگ نقش لئونارد سوت، مشاور لینکلن را بازی کند.

نام کامل
Michael Carlyle Hall
تاریخ تولد
February 01, 1971
سن
۴۸ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Won 1 Golden Globe
Another 10 wins & 51 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مایکل سی هال
4.2/5 - (5 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه