بیوگرافی لی سیدو

4 سال پیش
بیوگرافی لی سیدو
4.4/5 - (13 امتیاز)

بیوگرافی لی سیدو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لی سیدو در سال ۱۹۸۵ در پاریس ، فرانسه بدنیا آمد. مادرش والری شلومبرگر فیلسوف و پدرش هانری سیدو تاجر بود.

زندگینامه لی سیدو

بیوگرافی لی سیدو

فعالیت هنری

پدربزرگش رئیس ” Pathé” و پدرش نیز بزرگترین تاجر و سرمایه گذار مارسل شلومبرگراست. والدینش هردو اصلیت فرانسه و اهل آلزاس آلمان بودند ، با دوره های زیادی در زمینه ی ریشه های ونزوئلایی – اسپانیایی ( از طرف پدر) داشته است. در سال ۲۰۰۹ ، لی نامزد جایزه ی کیزر برای نقش مکمل زن در فیلم شخص زیبا بود. در فیلم های آمریکایی زیادی مثل ” Ridley Scott’s Robin Hood” ، ” Woody Allen’s Midnight in Paris” ، ” Mission: Impossible – Ghost Protocol” حضور داشته است. به عنوان یک جایزه ی ویژه برای نقش هایش ، لی و ادل اگزارکوپولوس هر دو در کنار کارگردان عبداللطیف کشیشی برنده ی ” Palme d’Or” شدند. در کنار جین کمپین ، لی و ادل هر دو تنها زنانی هستند که این جایزه را بدست آورده اند.

سیدو دومین زن فرنچایز باند است که در دو فیلم آن حضور دارد، آن هم پس از یونیس گیسون (Eunice Grayson) که دوبار در فیلم‌های Dr. No «دکتر نو» و From Russia with Love «از روسیه با عشق» نقش سیلویا ترنچ را بازی کرد. البته مائود آدامز (Maud Adams) هم در دو فیلم این فرنچایز حضور داشت، اما در یکی از فیلم‌ها نقش متفاوتی را بازی کرد.

سیدو در فیلم «اسپکتر» قبل از اینکه ربوده شود در اتریش با جیمز باند ملاقات می‌کند. پس از اینکه باند جان او را نجات می‌دهد، این دو به ماجراجویی خود ادامه داده و از نظر عاطفی به هم وابسته می‌شوند. سپس مادلین دوباره ربوده شده و حالا باند باید دوباره او را نجات دهد، آن هم قبل از اینکه در تله‌ی بلوفلد (با بازی کریستوف والتز (Christoph Waltz)) کشته شود. مادلین بار دیگر نجات می‌یابد و فیلم «اسپکتر» با حضور باند و مادلین در کنار هم به پایان می‌رسد. وقتی کریگ برای حضور در این نقش مخالفت کرد، به نظر می‌آمد این پایان داستان این دو نفر باشد، اما حالا سیدو هم در این فیلم حضور خواهد داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کاترینا مورینو
فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هایی که لیا سِدو در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است:

حرامزاده‌های لعنتی (۲۰۰۹)
رابین هود (۲۰۱۰)
نیمه‌شب در پاریس (۲۰۱۱)
مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح (۲۰۱۱)
خواهر (۲۰۱۲)
زندگی ادل (۲۰۱۳)
دیو و دلبر (۲۰۱۴)
هتل بزرگ بوداپست (۲۰۱۴)
سن لوران (۲۰۱۴)
خرچنگ (۲۰۱۵)
اسپکتر (۲۰۱۵)
اینجا ته دنیاست (۲۰۱۶)

نام کامل
Léa Hélène Seydoux-Fornier de Clausonne
تاریخ تولد
July 01, 1985
سن
۳۴ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
۱۵ wins & 25 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لی سیدو
4.4/5 - (13 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه