بیوگرافی مهراوه شریفی‌نیا

6 سال پیش
عکس اینستاگرام مهراوه شریفی نیا
4/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی مهراوه شریفی‌نیا همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

مهراوه شریفی‌نیا (۲۹ فروردین ۱۳۶۰، تهران) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است.

زندگینامه مهراوه شریفی‌نیا

بیوگرافی مهراوه شریفی‌نیا

وی دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و فارغ‌التحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران می‌باشد. او فرزند محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان است. او قبل از رشته موسیقی یک ترم در رشته کارگردانی تحصیل کرده است که در میانه راه منصرف شده است. ساز تخصصی او پیانو می‌باشد او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار کارگردان ضیاءالدین دری بود. او خواهر بزرگتر ملیکا شریفی نیا (بازیگر و نقاش) است. خانواده مهراوه شریفی نیا تماما بازیگر هستند. پدرش محمدرضا شریفی نیا ، مادرش آزیتا حاجیان و خواهرش ملیکا شریفی نیا همه در عرصه هنر فعالیت دارند . البته پدر و مادرش در سالیان گذشته متاسفانه از هم جدا شده اند.تیم فوتبال مورد علاقه اش پرسپولیس است و از طرفدارانی هست که کل کل کردن با آّبی ها پایتخت را دوست دارد. به دلیل اینکه پدر و مادرش هر دو بازیگر و از فعالان عرصه هنر بودند خیلی زود و در سنین کودکی وارد عرصه بازیگری شد. او در سن ۸ سالگی در فیلم خاطره انگیز دزد عروسک ها در سال ۱۳۶۸ در کنار مادرش بازی کرد. اگر چه او با حمایت پدر و مادرش وارد عرصه بازیگر شد اما با بعضی از بازی های درخشانی که داشت توانست جایگاه خود را در سینما و تلویزیون تثبیت کند. او در سال ۱۳۸۶ به خاطر بازی در فیلم پشت در خبری نیست برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از انجمن منتقدان و نویسندگان شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دنیز بایسال

حاشیه ها

سریال کیمیا
انتقادهایی بر سریال کیمیا وارد بود که قسمت قابل توجهی از آنها متوجه مهراوه بود. دو مورد اصلی آنها ضعف در ایفای نقش کیمیا و دیگری گریم وی در سنین کهن‌سالی کیمیا بود.

ماجرای پخش شدن عکس ها
در پی پخش شدن تعدادی از عکس های خصوصی مهراوه شریفی نیا که با توضیحات خودش مشخص شده با فتوشاپ دستگاری شده اند شایعات از جمله اینکه مهراوه شریفی نیا کشف حجاب کرده ، برای این بازیگر رخ داد. او با انتشار پستی در اینستاگرامش توضیحات در مورد این شایعه داد. مهراوه شریفی نیا نوشت : چه فرقی می کند سرقت مسلحانه از بانک یا دستبرد زدن به عکس ها و فایل های شخصی و دستگاری کردن عکس ها توسط یک نفر. صفحه اینستاگرام باعث شده است بخش هایی از زندگی ام را با شما شریک شوم اما در همه تصاویر عمومی قوانین ، شئونات و اعتقادت خودم و جامعه را در نظر گرفته ام. حدود ۶ سال پیش شخصی تعدادی از عکس های کاملا خصوصی من را در اینترنت پخش کرد. افراد دیگری هم با دستکاری تصاویر به این فضا دامن زدند. من در ان زمان سکوت کردم تا حاشیه ای ایجاد نشود. آن شخص بیمار و کسانی که عکس ها را پخش کردند حسابشان با خدا است که بر همه ما آگاه و ناظر است. اینکه از واژه کشف حجاب استفاده می شود باعث تعجب است. استفاده از واژه کشف حجاب برای عکس های شخصی و خصوصی که بدون خواست و رضایت من منتشر شده اند درست نیست. کاش بیشتر مراقب قضاوت هامون باشیم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میشا بارتون

کتاب مورد علاقه
از ایرانی‌ ها می‌ توانم به احمد محمود، دولت‌ آبادی، فریبا وفی و زویا پیرزاد اشاره کنم از خارجی‌ ها هم می‌ توانم به یورسا و هاموک اشاره کنم.

ازدواج با پوریا پورسرخ !
مهرواه شریفی نیا مجرد است ولی چندین بار شایعاتی مبنی بر ازدواج او منتشر شد، البته خواهرش ملیکا شریفی نیا در سال ۸۶ ازدواج کرده است، از شایعات خیلی قوی ازواج وی با پوریا پورسرخ بود که با واکنش هر دو نفر مواجه شد، پوریا پورسرخ می گوید کیمیا مثل خواهرش است.

فعالیت های هنری مهراوه شریفی‌نیا

فیلم های سینمایی
● دزد عروسک‌ها – ۱۳۶۸
● زیر پوست شهر – ۱۳۷۸
● دختری به نام تندر – ۱۳۷۹
● به من نگاه کن – ۱۳۷۹
● عروس زندان (تلویزیونی) – ۱۳۸۶
● کابوس (تلویزیونی) – ۱۳۸۷
● اخراجی‌ ها ۲ – ۱۳۸۷
● اگر باران ببارد (تلویزیونی) – ۱۳۸۷
● پشت در خبری نیست – ۱۳۸۸
● یک عاشقانه ساده – ۱۳۸۹
● یک سطر واقعیت – ۱۳۸۹
● قصه‌ ها – ۱۳۹۰
● قصه عشق پدرم – ۱۳۹۱

سریال های تلویزیونی
● قافله این عمر – ۱۳۷۱
● امام علی – ۱۳۷۴–۱۳۷۰
● شبحی در تاریکی – ۱۳۷۴
● قصه‌ های رودخانه سیاکیا – ۱۳۷۸
● ساعت شنی – ۱۳۸۶
● روز حسرت – ۱۳۸۷
● آشپزباشی – ۱۳۸۸
● قلب یخی – ۱۳۸۹
● خداحافظ بچه – ۱۳۹۱
● لام تا میم – ۱۳۹۳
● کیمیا – ۱۳۹۴
● معمای شاه – ۱۳۹۴

جوایز

تندیس انجمن و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن / پشت در خبری نیست / چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران / ۱۳۸۹
تندیس بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی / خداحافظ بچه / جشن چهاردهم دنیای تصویر / ۱۳۹۳
تندیس بهترین و دومین بازیگر زن تلویزیون / کیمیا / سه ستاره / اسفند ۱۳۹۴
جایزه بهترین بازیگر جشن حافظ ۱۳۹۶

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مایکا مونرو
عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی مهراوه شریفی‌نیا
4/5 - (7 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه