بیوگرافی جودی لین اویکیف

4 سال پیش
4.3/5 - (275 امتیاز)

بیوگرافی جودی لین اویکیف به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جودی لین اوکیف (به انگلیسی: Jodi Lyn O’Keefe) (زادهٔ ۱۰ اکتبر ۱۹۷۸) بازیگر آمریکایی است.

زندگینامه جودی لین اویکیف

بیوگرافی جودی لین اویکیف

فعالیت هنری

در سال ۱۹۹۵ وارد حرفهٔ بازیگری شد و با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی پل‌های نش (۱۹۹۶) و مجموعهٔ تلویزیونی فرار از زندان (۲۰۰۷) به اوج شهرت رسید.

او در سال سوم دبیرستان، ترک تحصیل کرد و به بازیگری روی آورد. وی تنها ۱۷ سال داشت که در سینما ظاهر شد. او همچنان در سال ۲۰۱۴ در فصل ششم مجموعهٔ تلویزیونی خاطرات یک خون‌آشام ظاهر شد.

از فیلم‌های معروفی که او در آن بازی کرده می‌توان به فیلم او همه چیز تمام است و هر چی لازم باشه اشاره کرد.

جودی لین اویکیف نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۷۷ در ۲۰ سالگی در فیلم Halloween H20: 20 Years Later به کارگردانی Steve Miner بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال فرار از زندان، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جودی لین اویکیف محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جیمی لی کرتیس، Josh Hartnett، Adam Arkin و میشل ویلیامز را تجربه کرد.

مهم ترین آثار

جودی لین اویکیف در سال ۱۳۸۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم جودی لین اویکیف در این سال، بازیگری در سریال فرار از زندان به کارگردانی پائول شیورینگ محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی جودی لین اویکیف بازی در سریال فرار از زندان بوده است. جودی لین اویکیف سال ۱۳۸۴ در ۲۷ سالگی در سریال فرار از زندان نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با پائول شیورینگ همکاری داشته است. جودی لین اویکیف توانست با بازی در سریال فرار از زندان تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر دامینیک پرسل، ونتورت میلر، آمائوری نولاسکو گاریدو و رابرت نپر بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دین دی هان

جودی لین اویکیف علاوه‌بر سریال فرار از زندان، سال ۱۳۷۹ در ۲۲ سالگی در فیلم The Crow: Salvation نیز بازی کرده است. جودی لین اویکیف این‌بار با Bharat Nalluri یعنی کارگردان فیلم The Crow: Salvation و هنرمندانی چون کیرستن دانست، Eric Mabius، Fred Ward و ویلیام آترتون همکاری داشت.

تلویزیون

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی جودی لین اویکیف آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. جودی لین اویکیف را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۸۵% آثار وی سینمایی و ۱۵% آثارش تلویزیونی است. در واقع جودی لین اویکیف از مجموع ۷ اثری که در کارنامه دارد، در ۶ اثر در سینما با نام‌های فیلم سرزمین یخ زده، فیلم The Crow: Salvation، فیلم Teacher’s Pet، فیلم Whatever It Takes، فیلم او همه چیز تمام است و فیلم Halloween H20: 20 Years Later به ایفای نقش پرداخته و در ۱ اثر در تلویزیون با نام سریال فرار از زندان بازی کرده است.

تاریخ تولد: ۱۰ اکتبر ۱۹۷۸ (سن ۴۱ سال)، کلیفوود بیچ، نیوجرسی، نیو جرسی، آمریکا
قد: ۱٫۷۸ متر
آموزش: Saint John Vianney High School، Saint John Vianney School
جوایز: جایزهٔ جوانان هالیوود برای بهترین دختر بد
خواهر و برادر: هیثر اویکیف، جنا اویکیف

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جودی لین اویکیف
4.3/5 - (275 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • الناز
    4 سال پیش

    عالیه