بیوگرافی متیو فاکس

4 سال پیش
بیوگرافی متیو فاکس
4.8/5 - (205 امتیاز)

بیوگرافی متیو فاکس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 متیو چندلر فاکس (به انگلیسی: Matthew Chandler Fox) (زاده ۱۴ ژوئیه ۱۹۶۶ میلادی آبینگتون، پنسیلوانیا) بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون می‌باشد.

زندگینامه متیو فاکس

بیوگرافی متیو فاکس

فعالیت هنری

بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون است.تولد: ۱۴ ژوئیه ۱۹۶۶، آبینگتون، پنسیلوانیا، آمریکا اسم مستعار: فاکسی قد: ۱٫۸۸ همسر: مارگریتا رونچی (ازدواج سال ۱۹۹۱) و دو فرزند محل زندگی: او و خانواده اش از فوریه ۲۰۰۶ در اوهایوی هاوایی سکونت می کنند، جاییکه از سال ۲۰۰۴ سریال لاست در آنجا آغاز شده بود. متیو چندلر فاکس بازیگری آمریکایی است که سابق در کار مدلینگ بوده است. اولین کار او در حرفه بازیگری در نقش پسر بزرگ و رئیس خانواده در «مهمانی پنج نفره» در دهه ۹۰ بود که نقش چارلی سالینجر را داشت. نقش های مقابل او بازیگرانی چون «اسکات ولف»، «نیوی کمپبل» و «لیسی چابرت» بودند.

البته مهم ترین نقش او بازی در سریال لاست در نقش جک شپرد بود که ما هم در همین نقش به او علاقه مند شدیم. زندگی شخصی متیو فاکس در ایالت پنسیلوانیای آمریکا به دنیا آمد. او پسر وسطی از سه پسر خانواده بود و خانه آنها در مزرعه و پدرش هم در کار پرورش دام بود. بعد از این وقتی که او هنوز خیلی کوچک بود همراه مادرش لوری پدرش فرانسیس و دو برادرش فرانسیس جی آر (متولد ۱۹۶۱) و بایارد (متولد ۱۹۶۹) به Wyoming نقل مکان کردند. خانواده او بعد از اینکه مدتی برای دیگران کار کرد سرانجام توانست مزرعه خودش را در «کروهارت» بخرد و متیو نیز در همانجا بزرگ شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیکاووس یاکیده
زندگی شخصی

مادرش لورتا معلم بود و پدرش در مزرعه هم پرورش اسب و گاو داشت و هم در کار تهیه مشروب بود. مادرش از نژاد ایتالیایی و پدرش نژاد انگلیسی داشت. فاکس دوران دبیرستان را در Wyoming به اتمام رساند و در دوره فارغ التحصیلی سالانه آکادمی «دیرفیلد» شرکت کرد. بعد از آن در دانشگاه کلمبیا شرکت کرد و در رشته اقتصاد ادامه تحصیل کرد. فاکس در این دانشگاه با رویای ورود به وال استریت رشته اقتصاد را ادامه داد و در سال ۱۹۸۸ فارغ التحصیل شد.

مدتی نیز در این زمینه به عنوان دلال سهام مشغول بود اما مادر نامزدش که خود یک آژانس مدل داشت وی را به مدل شدن ترغیب کرد و سرانجام پس ازمدت کوتاهی که در دنیای تجارت فعالیت کرد به سمت بازیگری تغییر مسیر داد و دوره دوساله ای را در آموزشگاه بازیگری فیلم و تلویزیون در نیویورک سپری کرد. او در دانشگاه با «مارگاریتا رونچی» همسر آینده اش آشنا شد و خیلی زود سال ۱۹۹۲ با هم ازدواج کردند. زندگی شغلی اولین بازیگری متیو فاکس در یک فیلم دانشگاهی صورت گرفت. در ۲۵ سالگی او در اپیزود «بال ها» حضور یافت. همان سال در سری فیلم های «خوابگاه دانشجویان جدیدالورود» بازی کرد.

شروع کار بیوگرافی متیو فاکس

بعد از آن چندین بار در نقش دوم فیلم ظاهر شد مثل: نقش چارلی در سریال CBS Schoolbreak Special و «اگر قبل از تو بمیرم». بعد از آن بزرگ ترین حضورش روی صحنه سال ۱۹۹۳ در فیلم «دوست پسرم برگشته است» بود. سپس سال ۱۹۹۴ در درام تین ایجری «مهمانی پنج نفره» در نقش چارلی سالینجر بازی کرد. او بزرگترین عضو خانواده ۵ نفره ای بود که والدینشان را در یک تصادف از دست داده بودند. سال ۱۹۹۶ از سوی مجله پیپل به عنوان یکی از ۵۰ مرد زیبای جهان معرفی شد. بعد از آن او بازی در قسمت بعدی این فیلم را رد کرده تا سال ۲۰۰۲ در سریال تلویزیونی «جن زده» ایفای نقش کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد پورخوش

و بالاخره مهم ترین و معروف ترین نقش آفرینی اش از سپتامبر ۲۰۰۴ تا می۲۰۱۰ در سریال لاست و نقش «جک شپرد» بود. او در ابتدا برای بازی در نقش جیمز فورد یا ساویر تست بازیگری داده بود. بااین حال تهیه کننده جی جی آبرامز او را برای نقش جک مناسب تر دید. فاکس نامزد جایزه گلدن گلاب شده است، سال ۲۰۰۵ جایزه Satellite را برد و سال ۲۰۰۶ «جایزه انجمن بازیگران روی صحنه» را به خاطر بازی اش در لاست از آن خود ساخت.

فاکس سال ۲۰۰۶ در درام ورزشی «ما مارشال هستیم» با «متیو مک کاناگی» همبازی شد. همچنین نقش کوتاهی در فیلم Smokin’ Aces بازی کرد و سپس سال ۲۰۰۸ در فیلم «فرصت برتر» بازی کرد. او در می۲۰۰۸ در فیلم «مسابقه دهنده سرعت» نقش مسابقه دهنده X را داشت.سال ۱۹۹۶ از سوی مجله پیپل در لیست ۵۰ مرد زیبای سال جای گرفت.

مطالب حاشیه‌ای

سال ۱۹۹۶ از سوی مجله پیپل در لیست ۵۰ مرد زیبای سال جای گرفت.
دخترش کایل فاکس متولد ۱۹۹۸ و پسرش بایرون فاکس متولد ۲۰۰۱ است.
او مدت دو سال در آموزشگاه بازیگری فیلم و تلویزیون در نیویورک آموزش دید.
او از سال ۲۰۰۴ بارها در منزلش برای دست اندرکاران لاست مهمانی گرفته تا آخرین اپیزودی که فیلمبرداری کردند را تماشا کنند.
از شش سالگی اسب سواری می‌کرده
او بلندقدترین بازیگر سریال لاست بود. تری او کوئین، جاش هالوی و بقیه از او کوتاه‌تر بودند.
زمانی که در فیلم فرصت برتر بازی می‌کرد مدت سه هفته به ۹ کشور سفر کرد.
پدربزرگ مادری اش مانند همسر متیو نژاد آمریکایی ایتالیایی دارد.
تعداد اپیزودهای بازی او در لاست از همه بازیگران دیگر بیشتر بود.
او خلبانی هم می‌کند البته به صورت شخصی و یک هواپیما مدل Beechcraft Bonanza G36 دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیک جیلنهال

فیلمشناسی

۱۹۹۳- دوست پسرم برگشته است.
۱۹۹۹- ورای ماسک
۲۰۰۶- ما مارشال هستیم
۲۰۰۷- آس‌های دودی
۲۰۰۸- نقطه برتری- مسابقه دهنده سرعت
۲۰۰۸- مسابقه سرعت (فیلم)
۲۰۱۰- سیگار بیلی
۲۰۱۳- امپراتور (فیلم)
۲۰۱۲- Alex Cross
۲۰۱۳- جنگ جهانی زد
۲۰۱۵- انقراض (فیلم)
۲۰۱۵- تاماهاوک استخوانی

تلویزیون

۱۹۹۲- بال‌ها (۱ اپیزود)/ خوابگاه دانشجویان جدیدالورود (۵ اپیزود)

۱۹۹۳ CBS Schoolbreak (1 اپیزود)
۱۹۹۵ MADtv (1 اپیزود)
۱۹۹۴تا۲۰۰۰- مهمانی ۵ نفره (۱۴۲ اپیزود)
۲۰۰۲ جن زده (۱۲ اپیزود)
۲۰۰۶ Saturday Night Liv (بازیگر مهمان در یک اپیزود)
۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰- سریال لاست (۱۱۲ اپیزود)
۲۰۱۳ جنگ جهانی z -(تیرانداز هلی کوپتر روی پشت بام)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی متیو فاکس
4.8/5 - (205 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه