بیوگرافی دامینیک مانهن

4 سال پیش
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی دامینیک مانهن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 دامینیک برنارد پاتریک لوک مانَهَن (به انگلیسی: Dominic Bernard Patrick Luke Monaghan) (زاده ۸ دسامبر ۱۹۷۶) بازیگر انگلیسی است.

زندگینامه دامینیک مانهن

بیوگرافی دامینیک مانهن

فعالیت هنری

او توجه بین‌المللی را با بازی در نقش مری در فیلم ارباب حلقه‌ها ساخته پیتر جکسون و نقش چارلی پیس در مجموعه لاست به خود جلب کرد. او همچنین نقش دکتر سیمون کمپوس را در مجموعه فلش فوروارد به عهده دارد.

«دامینیک مانهن» در جدیدترین فیلم «جنگ ستارگان» و در همکاری مجدد به تیم «جی‌جی آبرامز» می‌پیوندد. او پیش از این در فیلم‌های «گمشده» جی‌جی آبرامز و «ارباب حلقه‌ها» پیتر جکسون خوش درخشیده بود.

مانهن در سه‌گانه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» در نقش «هَبیت مِری» به کارگردانی پیتر جکسون بسیار خوش درخشید و همچنین در سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ در سریال «گمشده» اثر چارلی پِیس و آبرامز برای شبکه ABC ظاهر شد.

اوایل همین ماه مرحله تولید نهمین بخش «جنگ ستارگان» آغاز شد. «دِیزی رایدلی»، «اَدِم درایوِر»، «جان بویِگا»، «آسکِر آیزاک» «لوپیتا نیونگو»، «دامنال گلیسون»، «کِلی ماری ترَن»، «جوناس سوتامو» و «بیلی لورد» هنرپیشگان این سری از «جنگ ستارگان» را تشکیل می‌دهند. در این سری همچنین هنرپیشگان جدیدی همچون «نائومی آکی»، «ریچارد ای گرانت» و «کِری راسل» حضور خواهند داشت. البته هنرپیشگان قدیمی این مجموعه نظیر «مارک هَمیل» «آنتونی دَنیِلز» و «بیلی دی ویلیامز» باز خواهند گشت. «کِری فیشر» هنرپیشه درگذشته جنگ ستارگان نیز با بهره از تصاویر وی از مجموعه «جنگ ستارگان: نیروی بیداری» نیز در این سری جدید خواهد بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محرم زینال‌زاده
زندگی شخصی

موناگان در آلمان و از والدینی بریتانیایی متولد شد. مورین ، پرستار و آستین موناگان ، معلم علوم. او همچنین یک برادر ناتنی به نام لوک تاردووسکی-رید دارد. برادر بزرگتر او متیو ترانه سرا و خواننده اصلی گروه موسیقی رادیوسپیا است. خانواده مونگان در برلین ، دوسلدورف ، اشتوتگارت و مونستر زندگی می کردند و هر چهار سال یک بار مهاجرت می کردند. هنگامی که حدود ۱۱ سال داشت ، خانواده وی از آلمان به هیتون مور در استوکپورت انگلیس نقل مکان کردند. در استوکپورت ، او در دبیرستان کاتولیک روم سنت آن (که عمویش تدریس می کرد) و کالج آکویناس تحصیل کرد ، جایی که در رشته ادبیات انگلیسی تحصیلاتش را سپری کرد.

تاریخ تولد: ۸ دسامبر ۱۹۷۶ (سن ۴۳ سال)، برلین غربی
قد: ۱٫۷ متر
شریک: اوانجلین لیلی (۲۰۰۴–۲۰۰۹)
آموزش: Aquinas College (۱۹۹۴–۱۹۹۵)، Saint Anne’s Roman Catholic High School
خواهر و برادر: مسیو مانهن

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دامینیک مانهن
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه