بیوگرافی جفری دین مورگان

4 سال پیش
بیوگرافی جفری دین مورگان
4.9/5 - (35 امتیاز)

بیوگرافی جفری دین مورگان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جفری دین مورگان (به انگلیسی: Jeffrey Dean Morgan) (زاده ۲۲ آوریل ۱۹۶۶) آمریکایی است. عمده شهرت او به دلیل بازی کردن در نقش نیگن در سریال مردگان متحرک، جان وینچستر در سریال سوپرنچرال و کمدین در فیلم نگهبانان از کمپانی دی سی می‌باشد.

زندگینامه جفری دین مورگان

بیوگرافی جفری دین مورگان

فعالیت هنری

از فیلم‌های معروف که او در آن بازی کرده می‌توان به فیلم‌های نگهبانان، پی‌نوشت:دوستت دارم، تسخیر، سرقت، پیک، رستگاری و همچنین آناتومی گری، مردگان متحرک ،همسر خوب وسوپرنچرال اشاره کرد.

او در آناتومی گری ایفاگر نقش دنی دوکت بوده‌است و هم چنین در سریال مردگان متحرک نقش نیگن را دارد.همچنین او دو بار جز صد مرد زنده جذاب در مجله PEOPLE انتخاب شده‌است.

زندگی‌نامه

‌جفری دین مورگان در سیاتل واشینگتن متولد شد. پدرش ریچارد دین مورگان و مادرش سندی توماس است. جفری مقطع ابتدایی‌اش را در دبستان بن فرانکلین گذراند. دوران دبیرستان او در مدارس رز هیل جونیور و لیک واشینگتن در کرک لند واشینگتن جایی که در آن فوتبال (آمریکایی) بازی می‌کرد و کاپیتان تیم بسکتبال بود. او قبل از آسیب دیدگی پایش برای تیم کالج اسکاگیت والی بازی می‌کرد.

زندگی خصوصی

در ۳۰ مه ۱۹۹۲، مورگان با آنیا لانگل بازیگر در لاس وگاس ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۳ از هم جدا شدند. در سال ۲۰۰۷ با بازیگر سریال علف، مری لوییز پارکر (خود جفری هم در این سریال بازی می‌کرد) آشنا شد. این دو تا آوریل ۲۰۰۸ نامزد بودند. در سال ۲۰۰۹ مورگان رابطه جدیدی را با هیلاری بورتون آغاز کرد و پسرشان، اگاستس دین مورگان در مارس ۲۰۱۰ متولد شد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی شهره لرستانی

در مارس ۲۰۱۸ بورتون در اینستاگرام خود خبر به دنیا آمدن دخترش را در فوریه همان سال اعلام کرد.

جفری دین مورگان نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۷۰ در ۲۵ سالگی در فیلم Uncaged به کارگردانی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مردگان متحرک، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جفری دین مورگان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Leslie Bega، Pamella D’Pella، Henry Brown و Jason Oliver را تجربه کرد.

سینما و تلویزیون

جفری دین مورگان در سال ۱۳۸۹ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۳ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم جفری دین مورگان در این سال، بازیگری در سریال مردگان متحرک به کارگردانی فرانک دارابونت، فیلم بازنده ها به کارگردانی Sylvain White و فیلم Shanghai به کارگردانی Mikael Håfström محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی جفری دین مورگان بازی در سریال مردگان متحرک بوده است. جفری دین مورگان سال ۱۳۸۹ در ۴۴ سالگی در سریال مردگان متحرک نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با فرانک دارابونت همکاری داشته است. جفری دین مورگان توانست با بازی در سریال مردگان متحرک تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر اندرو لینکولن، جان برنتال، سارا وین کالایز و چندلر ریگز بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تایرا بنکس
بیوگرافی جفری دین مورگان

جفری دین مورگان علاوه‌بر سریال مردگان متحرک، سال ۱۳۹۷ در ۵۲ سالگی در فیلم رمپیج نیز بازی کرده است. جفری دین مورگان این‌بار با برد پیتون یعنی کارگردان فیلم رمپیج و هنرمندانی چون دواین جانسون، نائومی هریس، مالین اُکرمان و Jake Lacy همکاری داشت.

در این سال‌ها جفری دین مورگان با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Ever Carradine با ۲ مرتبه، مالین اُکرمان با ۲ مرتبه، Brooke Adams با ۲ مرتبه، هیلاری سوانک با ۲ مرتبه و Jose Pablo Cantillo با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با جفری دین مورگان داشته‌اند.

تاریخ تولد: ۲۲ آوریل ۱۹۶۶ (سن ۵۳ سال)، سیاتل، ایالت واشینگتن، آمریکا
قد: ۱٫۸۵ متر
همسر(ها): آنیا لانگ ول(۱۹۹۲–۲۰۰۳) هیلاری برتون (۲۰۱۴- تااکنون)
همسر: هیلاری برتون (ازدواج ۲۰۱۹)، آنیا لانگول (ازدواج ۱۹۹۲–۲۰۰۳)
کودکان: جورج ویرجینیا مورگین، آگاستس مورگین

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جفری دین مورگان
4.9/5 - (35 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه