بیوگرافی کریس کوپر

4 سال پیش
بیوگرافی کریس کوپر
Rate this post

بیوگرافی کریس کوپر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 بازگر کریس کوپر عملکرد های قابل توجه زیادی در فیلم ها داشت ، توانست بخاطر نقش هایش آکادمی اوارد را نیز ببرد.

زندگینامه کریس کوپر

بیوگرافی کریس کوپر

فعالیت هنری

۹ جولای ، ۱۹۵۱ در کنزاس میسوری بدنیا آمد. بعد از تحصیل درام در دانشگاه به نیویورک عازم شد تا به حرفه ی بازیگری بپردازد. در فیلم های زیادی بازی های قابل قبول داشت. از جمله بازی های معروف او ” Matewan” ، ” Money Train ” و ” Lone Star” را میتوان نام برد. البته قبل از اینکه مورد تحسین قرار بگیرد ، آن هم بخاطر نقش کولونل ارتش در فیلم ” American Beauty”. در سال ۲۰۰۲ با بازی در “Adaptation” توانست بار دیگر خودی نشان دهد. با عملکردش در نقش جان لاروک توانست آکادمی اوارد را بخاطر بهترین نقش بدست آورد. در سال ۲۰۰۵ کوپر در سه فیلم که تحسین های زیادی از سوی منتقدان داشت بازی کرد: ” Jarhead” ، ” Capote” و ” Syriana”.

کریس کوپر بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال ۱۳۳۰ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار کریس کوپر می‌توان به بازیگری در سریال ۱۱٫۲۲٫۶۳، فیلم زیبایی آمریکایی و فیلم من، خودم و آیرن اشاره کرد.

کریس کوپر نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۵ در ۲۵ سالگی در فیلم در شب زندگی کن به کارگردانی Ben Affleck بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال ۱۱٫۲۲٫۶۳، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای کریس کوپر محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Ben Affleck، Elle Fanning، Brendan Gleeson و کریس مسینا را تجربه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سحر قریشی
سینما و تلویزیون

کریس کوپر در سال ۱۳۹۵ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم کریس کوپر در این سال، بازیگری در سریال ۱۱٫۲۲٫۶۳ و فیلم در شب زندگی کن به کارگردانی بن افلک محسوب می‌شود.

کریس کوپر سال ۱۳۹۵ در ۶۵ سالگی در سریال ۱۱٫۲۲٫۶۳ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. کریس کوپر توانست با بازی در سریال ۱۱٫۲۲٫۶۳ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر جیمز فرانکو، Sarah Gadon، George MacKay و چری جونز بر تجارب او افزود.

کریس کوپر علاوه‌بر سریال ۱۱٫۲۲٫۶۳، سال ۱۳۷۸ در ۴۸ سالگی در فیلم زیبایی آمریکایی نیز بازی کرده است. کریس کوپر این‌بار با سام مندس یعنی کارگردان فیلم زیبایی آمریکایی و هنرمندانی چون کوین اسپیسی، Annette Bening، تورا برچ و وس بنتلی همکاری داشت.

در این سال‌ها کریس کوپر با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران رابرت دنیرو با ۳ مرتبه، Richard Jenkins با ۳ مرتبه، بن افلک با ۳ مرتبه، دیوید استراتایرن با ۳ مرتبه و Lawrence Ravettina با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با کریس کوپر داشته‌اند.

تاریخ تولد: ۹ ژوئیهٔ ۱۹۵۱ (سن ۶۸ سال)، کانزاس‌سیتی، میزوری، آمریکا
همسر: مارین لئونی کووپر (ازدواج ۱۹۸۳)
جوایز: جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
کودکان: جسی لنیر کووپر
کتاب‌ها: The Power to Get Things Done: (Whether You Feel Like It Or Not)، بیشتر

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیروان خسروی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کریس کوپر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه