بیوگرافی دنی گلاور

4 سال پیش
بیوگرافی دنی گلاور
Rate this post

بیوگرافی دنی گلاور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 دنی گلاور کسی است که در کنار مل گیبسن در سلاح کشنده بازی کرد در طی سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰٫

زندگینامه دنی گلاور

بیوگرافی دنی گلاور

فعالیت هنری

دنی در ۲۲ جولای ، ۱۹۴۶ در سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا بدنیا آمد. گلاور با ایفای نقش در ” the Heart ” (1984) ولی موفقیتی که بدست آورد در فیلم ” The Color Purple ” (1985) اثر آلیس والکر ، با کارگردانی استیون اسپیلبرگ بود.
بازیگر زیرک ، دنی در نقش های شیطانی و قهرمانی زیادی در هر فیلمی مانند سری ” Lethal Weapon ” در سال های ۱۹۸۷ ، ۱۹۸۹ ، ۱۹۹۲ و ۱۹۹۸ بازی کرده است. در مارس ۱۹۹۸ سفیر حسن سازمان ملل شد. از جمله دیگر فیلم های او” The Royal Tenenbaums ” (2001) و ” Saw ” (2004) میباشد. دنی گلاور در برنامه های تلویزیونی نیز مانند ” ER” و ” Brothers & Sisters” حضور داشته است.

دنی گلاور نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۸ در ۳۳ سالگی در فیلم فرار از آلکاتراز به کارگردانی Don Siegel بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم کوری، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای دنی گلاور محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون کلینت ایستوود، Patrick McGoohan، رابرتس بلوسوم و Jack Thibeau را تجربه کرد.

سینما و تلویزیون

دنی گلاور در سال ۱۳۸۷ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۳ فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم دنی گلاور در این سال، بازیگری در فیلم Gospel Hill به کارگردانی جیانکارلو اسپوزیتو، فیلم نوارو به عقب برگردون به کارگردانی میشل گوندری و فیلم کوری به کارگردانی Fernando Meirelles محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احسان بیگلری

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی دنی گلاور بازی در فیلم کوری بوده است. دنی گلاور سال ۱۳۸۷ در ۶۲ سالگی در فیلم کوری نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با Fernando Meirelles همکاری داشته است. دنی گلاور توانست با بازی در فیلم کوری تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر جولیان مور، مارک روفالو، Gael García Bernal و یوسوکه ایسه یا بر تجارب او افزود.

دنی گلاور علاوه‌بر فیلم کوری، سال ۱۳۷۷ در ۵۲ سالگی در فیلم مورچه ای به نام زی نیز بازی کرده است. دنی گلاور این‌بار با Eric Darnell و تیم جانسن یعنی کارگردان فیلم مورچه ای به نام زی و هنرمندانی چون وودی آلن، شارون استون، جین هکمن و دن اکروید همکاری داشت.

در این سال‌ها دنی گلاور با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Vinnie Jones با ۵ مرتبه، Steve Kahan با ۴ مرتبه، مل گیبسون با ۴ مرتبه، Darlene Love با ۴ مرتبه و جو پشی با ۴ مرتبه بیشترین همکاری را با دنی گلاور داشته‌اند.

نام کامل
Danny Lebern Glover
تاریخ تولد
July 22, 1946
سن
۷۳ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 4 Primetime Emmys
Another 22 wins & 36 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دنی گلاور
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه