بیوگرافی بریتانی مورفی

4 سال پیش
بیوگرافی بریتانی مورفی
Rate this post

بیوگرافی بریتانی مورفی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 بریتانی آن مورفی-مونجاک (به انگلیسی: Brittany Anne Murphy) (زادهٔ ۱۰ نوامبر ۱۹۷۷ – ۲۰ دسامبر ۲۰۰۹) بازیگر و خواننده آمریکایی بود.

زندگینامه بریتانی مورفی

بیوگرافی بریتانی مورفی

فعالیت هنری

بریتانی آن برتولوتی در سال ۱۹۷۷ در آتلانتا در جورجیا به دنیا آمد. والدینش شارون کثلین مورفی و آنجلو برتولوتی بودند. وقتی که ۲ ساله بود پدر و مادرش از هم جدا شدند و مورفی با مادرش در شهر ادیسون، نیوجرسی بزرگ شد. سپس بریتانی و خانواده‌اش به لس آنجلس رفتند، در اینجا بود که بریتانی توانست دوران فعالیتش را آغاز کند. مورفی گفت که هیچوقت مادرش سعی نکرد خلاقیتش را خاموش کند. او می‌دانست که مادرش یک فاکتور اصلی برای موفقیتش است: «وقتی که من از مادرم خواستم به کالیفرنیا نقل مکان کنیم مادرم هرچه داشت رو فروخت و به خاطر من به انجا نقل مکان کردیم … مامانم همیشه به من اعتقاد داشت». مادر مرفی ایرلندی بود و مورفی دو برادر ناتنی بزرگتر و یک خواهر ناتنی کوچکتر داشت، جف و تونی برتولوتی، پیا برتولتی.

او نخستین بار در سال ۱۹۹۱ در مجموعه تلویزیونی کمدی موقعیت مورفی براون بازی کرد. او با بازی در نقش وردست آلیسیا سیلورستون در فیلم بی‌سرنخ (۱۹۹۵) به شهرت رسید. مورفی در فیلم‌هایی چون تازه ازدواج‌کرده، ۸ مایل، شهر گناه، دختر، ازهم‌گسیخته، سوار ماشین با پسرها، دختران بالاشهری ایفای نقش کرد. او همچنین در چند فیلم پویانمایی از جمله فوتوراما، سلطان تپه و هپی فیت صداپیشگی کرده بود.

مورفی در ۲۰ دسامبر ۲۰۰۹ در ۳۲ سالگی در منزل خود در لس آنجلس، کالیفرنیا بر اثر ذات‌الریه درگذشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی صدیق تعریف
زندگی شخصی

بریتانی در اواخر سال ۲۰۰۲ شروع به همکاری با اشتون کوچر در فیلم تازه ازدواج‌کرده کرد. در مه سال ۲۰۰۷ مورفی با یک فیلمنامه‌نویس بریتانیایی به نام سایمون مونجاک در مراسم یهودیان در لس آنجلس ازدواج کرد. مورفی در سه سال و نیم آخر زندگیش به همراه مونجاک و مادرش در یک خانه زندگی می‌کردند. در اوایل سال ۲۰۰۰ مورفی وزن زیادی کم کرد که منجر به به وجود آمدن شایعاتی دربارهٔ اعتیاد او به کوکائین شد.

مرگ

ساعت ۸ بامداد روز ۲۰ دسامبر ۲۰۰۹ مورفی در حمام خانهٔ خود غش کرد و بعد از دقایقی آتش‌نشان‌ها به محل رسیدند و او را به بیمارستان انتقال دادند، اما او قبل از رسیدن به مرکز پزشکی سیدرز-ساینای در اثر ایست قلبی جان خودش را در ۱۰٫۰۴ از دست داد.

روز بعد از مرگ مورفی کالبد شکافی انجام شد ولی علت مرگ را اعلام نکردند تا در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۱۰ که مرکز پزشکی قانونی لس آنجلس اعلام کرد که علت اصلی مرگ وی بیماری سینه‌پهلو به همراه عوامل ثانویه از جمله کم خونی، فقر آهن و مسمومیت دارویی چندگانه بوده‌است.

مورفی در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۰۹ در آرامگاه فارست لان مموریال پارک به خاک سپرده شد.

و همچنین در ۲۳ مه ۲۰۱۰، جسد همسر مورفی، سایمون مونجاک، در همان محل پیدا شد و چندی بعد علت مرگ وی را نیز سینه‌پهلو حاد و کم‌خونی شدید اعلام کردند. بعد از مدتی ادارهٔ بهداشت لس آنجلس وجود یک نوع قارچ را در خانهٔ آن‌ها دلیل اصلی مرگ آن‌ها اعلام کرد که این خبر مورد انتقاد بعضی کارشناسان قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی اوسیوند

تاریخ تولد: ۱۰ نوامبر ۱۹۷۷، آتلانتا، جورجیا، آمریکا
تاریخ مرگ: ۲۰ دسامبر ۲۰۰۹، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
قد: ۱٫۶ متر
همسر: سایمون مونجاک (ازدواج ۲۰۰۷–۲۰۰۹)
محل دفن: آرامگاه فارست لان مموریال پارک، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بریتانی مورفی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه